Gå til innhold

Billig, men

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har bestilt kjole over nettet, hvor fant dere kjolen og var dere fornøyd når dere fikk den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Dere som har bestilt kjole over nettet, hvor fant dere kjolen og var dere fornøyd når dere fikk den?

Jeg hadde tenkt å bestille brudekjole fra JKDress...dem er kjempe billige (1000-2000 kr inkl. frakt) men på alle modellene så ser de fleste brudekjoler flotte ut men det er slett ikke sikkert du selv synes kjolen er like fin på deg selv... Derfor har jeg valgt å heller kjøpe kjole på en eller annen brudesalong her i norge, slik at jeg får prøve den først og sett om den passer meg og min stil... Er jo billig å bestille feks fra JKDress men hva er vitsen hvis man ender opp med en brudekjole som man ikke syns kler seg selv? Det er tross alt en stor dag man skal bruke kjolen på, så man bør jo være 100% fornøyd med kjolen, selv om den er billig eller dyr!

Skrevet
Jeg hadde tenkt å bestille brudekjole fra JKDress...dem er kjempe billige (1000-2000 kr inkl. frakt) men på alle modellene så ser de fleste brudekjoler flotte ut men det er slett ikke sikkert du selv synes kjolen er like fin på deg selv... Derfor har jeg valgt å heller kjøpe kjole på en eller annen brudesalong her i norge, slik at jeg får prøve den først og sett om den passer meg og min stil... Er jo billig å bestille feks fra JKDress men hva er vitsen hvis man ender opp med en brudekjole som man ikke syns kler seg selv? Det er tross alt en stor dag man skal bruke kjolen på, så man bør jo være 100% fornøyd med kjolen, selv om den er billig eller dyr!

Jeg skal på salong og prøve først for å se hvilke modeller, snitt og slikt som passer til min figur. Og skulle kjolen ikke sitte helt som jeg ønsker kan jeg få det fikset hos noen av sydamene her i byen.

Skrevet

Jeg har kjøpt kjole fra jkdress.

Var å prøvde hvilket snitt jeg ville ha osv. og bestilte manken fra jkdress.

Desverre var ikke kjolen lik den jeg hadde prøvd, snitte var ulikt, selv om den så lik ut i detaljer osv. de startet bl.a utskråingen på skjørtet fra hoften, og jeg skulle ha den fra livet. en del sånne ting som gjorde at jeg ikke var fornøyd.

Jeg blir nok muligens å bestille fra en salong i Norge. :)

Skrevet
Jeg har kjøpt kjole fra jkdress.

Var å prøvde hvilket snitt jeg ville ha osv. og bestilte manken fra jkdress.

Desverre var ikke kjolen lik den jeg hadde prøvd, snitte var ulikt, selv om den så lik ut i detaljer osv. de startet bl.a utskråingen på skjørtet fra hoften, og jeg skulle ha den fra livet. en del sånne ting som gjorde at jeg ikke var fornøyd.

Jeg blir nok muligens å bestille fra en salong i Norge. :)

Jeg er på et skikkelig budsjett bryllup, så derfor vil jeg bestille over nett. Men er samtidig litt skeptisk. Derfor håper jeg at flere vil komme med erfaringer fra andre nettsider.

Gjest Deception
Skrevet

Hva med Angel Wears? Jeg har kjøpt en kjole (ikke egentlig brudekjole) derfra, og den var minst like fin i virkeligheten som på bildet. Dessuten er det målskjema på siden, og derfor ikke så vanskelig å finne riktig størrelse.

Skrevet

Jeg har sett 2 brudekjoler som var bestilt på nett og sydd billig i kina...og etter min mening så man på begge at de var kopier og billigere i stoff og snitt... Men det er min mening da.

Hvis jeg var deg ville jeg prøvd å sett meg litt rundt i bruktmarkedet samtidig. Det er jo stadig masse kjoler som selges på finn til sterkt reduserte priser :)

Lykke til!

• Liker 1
Skrevet

jeg kjøpte bruekjole på ebay.

Jeg hadde også prøvd brudekoler i salong først, og funnet hvilket snitt jeg ville ha. Gjorde det litt enklere for meg selv ved å velge snøring i ryggen, som gjør at passformen er lettere å justere.

Butikken jeg kjøpte av, hadde bilder av kjolene de faktisk hadde sydd selv, ikke av designerkoler.Så da slapp jeg og lure på hvor mye de lignet orginalen osv.

Ble kjempe fornøyd med kjolen. Og stoffet var i kjempe kvalitet. Tykt og skrukket nesten ikke. (sy damen sm skulle legge opp kjolen for meg, ble overrasket over stoffkvaliteten)

Kjolen var skikkelig sydd og pynten som var på, var av flott kvalitet.

Er såå glad jeg fikk drømmekjolen min til 1600kr :rødme:

Jeg kjøpte gjennom cinderella`s bridal shop.

Skrevet

Jeg har kjøpt kjole på salong i Norge av merket Demetrios. Den var dyr og fin, men er fremdeles i polyester og sydd i Kina.

Det jeg lurer på er om noen av disse kinesiske nettbutikkene selger "ekte" varer bare uten merkene på? Altså at JKDress for eksempel faktisk er de som syr for kjente merker som Demetrios og selger en del av produksjonen (kanskje noen med små feil?) selv? Er jo kjent fra Kina at myndighetene ofte legger til rette for at et av skiftene produserer varer til det interne markedet.

Men vet jo også at de tilbyr å sy etter et hvilket som helst bilde du sender inn, så de er jo selvfølgelig uansett kopier.

Skrevet

Hva med å bestille "merkekjole" fra USA? Feks fra http://www.bestbridalprices.com/?

Er mange merker man ikke får i Norge, dermed får du ikke kjøpt nøyaktig samme kjole som du får prøvd, men kjolene er definitivt i god kvalitet. Det er klart, de koster litt mer enn kina-kjolene, de kjolene jeg har sett på har ligget på mellom 3300-6700 kr inkl frakt, toll, moms og det hele. (frakten er ganske dyr (rundt $150 hvis jeg ikke husker helt feil), men de har ofte tilbud med "inkludert sko og slør" - da kan man velge å ta gratis frakt i stedenfor).

Skrevet
Hva med Angel Wears? Jeg har kjøpt en kjole (ikke egentlig brudekjole) derfra, og den var minst like fin i virkeligheten som på bildet. Dessuten er det målskjema på siden, og derfor ikke så vanskelig å finne riktig størrelse.

Fant ikke noe jeg likte der, synes kjolene var for enkle. Men mange hadde vært fine som selskapskjoler.

Skrevet
Jeg har sett 2 brudekjoler som var bestilt på nett og sydd billig i kina...og etter min mening så man på begge at de var kopier og billigere i stoff og snitt... Men det er min mening da.

Hvis jeg var deg ville jeg prøvd å sett meg litt rundt i bruktmarkedet samtidig. Det er jo stadig masse kjoler som selges på finn til sterkt reduserte priser :)

Lykke til!

Har vært innom tanken på brukt, men kommet frem til at jeg vil ha en kjole ingen andre har brukt.

Gjest Deception
Skrevet
Fant ikke noe jeg likte der, synes kjolene var for enkle. Men mange hadde vært fine som selskapskjoler.

Det er jo som vanlig snakk om smak og behag. Jeg fant min perfekte kjole der, og den er minst like fin i virkeligheten som på bildet. Men den er nok ikke noe for et stort kirkebryllup, skulle jeg tro, selv om den er i tung, fin sateng, alle sømmer er veldig fint utført, og perlebroderiet perfekt, i hvertfall for mitt halvinteresserte øye. :)

Skrevet
jeg kjøpte bruekjole på ebay.

Jeg hadde også prøvd brudekoler i salong først, og funnet hvilket snitt jeg ville ha. Gjorde det litt enklere for meg selv ved å velge snøring i ryggen, som gjør at passformen er lettere å justere.

Butikken jeg kjøpte av, hadde bilder av kjolene de faktisk hadde sydd selv, ikke av designerkoler.Så da slapp jeg og lure på hvor mye de lignet orginalen osv.

Ble kjempe fornøyd med kjolen. Og stoffet var i kjempe kvalitet. Tykt og skrukket nesten ikke. (sy damen sm skulle legge opp kjolen for meg, ble overrasket over stoffkvaliteten)

Kjolen var skikkelig sydd og pynten som var på, var av flott kvalitet.

Er såå glad jeg fikk drømmekjolen min til 1600kr :rødme:

Jeg kjøpte gjennom cinderella`s bridal shop.

Fant mange fine kjoler der inne og vurdere å kjøpe derifra.

Skrevet
Jeg har kjøpt kjole på salong i Norge av merket Demetrios. Den var dyr og fin, men er fremdeles i polyester og sydd i Kina.

Det jeg lurer på er om noen av disse kinesiske nettbutikkene selger "ekte" varer bare uten merkene på? Altså at JKDress for eksempel faktisk er de som syr for kjente merker som Demetrios og selger en del av produksjonen (kanskje noen med små feil?) selv? Er jo kjent fra Kina at myndighetene ofte legger til rette for at et av skiftene produserer varer til det interne markedet.

Men vet jo også at de tilbyr å sy etter et hvilket som helst bilde du sender inn, så de er jo selvfølgelig uansett kopier.

Betyr ingenting for meg at kjolen ikke er ekte bare den er fin. Jeg er ikke så veldig opptatt av at det må være det rette merket.

Skrevet (endret)
Betyr ingenting for meg at kjolen ikke er ekte bare den er fin. Jeg er ikke så veldig opptatt av at det må være det rette merket.

Nei, merket betyr ikke noe for meg heller. Men jeg tenke at da får du jo faktisk det du ser på bildene. Altså en originalkjole bare uten merkelapp inni.

Noen som har kjøpt kjole fra Kina som har fått en som ser helt identisk ut med de på bildene? Noen som har fått en som du tydelig ser forskjellen på?

Nå har jo jeg kjole da, jeg er bare nysgjerrig :)

Endret av Klematis
Skrevet
Fant mange fine kjoler der inne og vurdere å kjøpe derifra.

Hvordan fant du fram på ebay til de? Prøver å søke, men får ikke til :tristbla:

Skrevet

Jeg vil tippe at de fleste store merkene får kjolene sine sydd i kina.... jeg jobber med import av varer fra asia, og alle de store merkene innen for sport/fritid/sko/klær/utstyr får sydd sine ting i asia. Dyre merker og billig merker på samme fabrikken av de samme folkene... er litt som Volkswagen og Skoda... samme fabrikker, samme folk, samme teknologi, men to forskjellige merkevarer... designerene bestemmer bare hvilken design de ønsker og hvilke stoffer de skal bruke.. så kvaliteten går ikke nødvendigvis på om kjolen er billig eller dyr.. mer om du velger et dyrt merke eller et billig... for det er kjolestatusen du kjøper dyrt, ikke nøvendigvis selve kjolen. .. et kjent merke i sportsbutikk kan koste flere tusen mer enn et mindre kjent merke, men alikevel være av like god kvalitet når du ser på egenskapene jakken faktisk har.

• 1 måned senere...
Skrevet

Hm... flere som har erfaringer her??

Jeg vurderer også å bestille på nett. Det er jo så billig at man nesten kan bestille TRE kjoler og fortsatt blir det billigere enn å kjøpe i salong....!!

Men jeg har sett litt på MY DHgate. Liker særlig denne: http://www.dhgate.com/p_ff8080811c50e95a01...63da9d67d6.html?

Hva synes dere? Noen som har hørt om denne siden før?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...