hilde1 Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 Jeg traff en herlig fyr i juli, rett før jeg reiste til syden. Hadde 2 kjempedager sammen med felles venner, med mye fest og moro. Han har hytte der jeg bor, og bor egentlig på andre siden av landet..9 timer kjøring.. Så greide jeg ikke slutte tenke på han,sjøl om jeg var i syden og hadde det topp. Når jeg kom hjem avtalte vi å møtes,og jeg var med han 2 dager til . Han gjorde noe med meg som jeg ikke kan forklare, han smeltet meg helt. Han er helt ulik alle andre jeg har vært med. Greier bare ikke slutte tenke på han, og når han reiste lovet han at vi skulle treffes igjen, men han kommer ikke hit før i februar! Tenker på han hele tiden,sender mld med han osv, men føler jeg maser så ekstremt.. Noen som har gode råd til hvordan jeg kan tenke på annet? Og hvordan jeg kan vite om han egentlig bryr seg? Vet det høres ganske så teit ut, men jeg er på knærne etter ham,selv om jeg egentlig ikke kjenner han.. :/
known Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 Hei TS. Skjønner deg godt jeg. Er ikke i helt samme situasjon, men har vært og er der litt Har nettopp blitt kjent med verdens beste mann som jeg liker veldig godt og det er gjensidig også heldigvis. Han er for tiden bortreist og det er en uke til han kommer hjem i dag. Har blitt bedre med tiden som har gått på å ikke "mase" da jeg tenker meg selv i samme situasjon og jeg tror jeg hadde blitt ganske stresset hvis en ny person kom inn i livet mitt som jeg da hadde likt men som man må lære å kjenne og da er det jo ikke noe artig å bli sett på som masa for da er det vel lett å miste interessen. Men jeg skjønner deg veldig godt.. Forelskelse er herlig
hilde1 Skrevet 12. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. september 2008 nå holder jeg på å bli gaaal! bestemte meg for å ikke sende til ham, greide to dager,for å se om jeg fikk av han. men det gjorde jeg ikke. så sendte jeg til han,å nå svarer han ikke!! har skejdd før også,og da sender han mld dagen etterpå eller 2dager etterpå, som om alt er vanlig. Vi skulle bare ha en sommerflørt, men så lenge ikke han sier konkret at han ikke vil snakke med meg har jeg liksom et lite håp.. bør jeg kontakte han og spørre hvorfor han ikke svarer? vil liksom ikke virke desperat og at jeg forventer mye osv..
Pingting Skrevet 12. september 2008 #4 Skrevet 12. september 2008 nå holder jeg på å bli gaaal! bestemte meg for å ikke sende til ham, greide to dager,for å se om jeg fikk av han. men det gjorde jeg ikke. så sendte jeg til han,å nå svarer han ikke!! har skejdd før også,og da sender han mld dagen etterpå eller 2dager etterpå, som om alt er vanlig. Vi skulle bare ha en sommerflørt, men så lenge ikke han sier konkret at han ikke vil snakke med meg har jeg liksom et lite håp.. bør jeg kontakte han og spørre hvorfor han ikke svarer? vil liksom ikke virke desperat og at jeg forventer mye osv.. Ååååå, det er så FÆLT å være i sånne situasjoner!!! *masse medfølelse* Generelt er jeg beinhard motstander av alle disse "spillereglene" rundt dating, og ikke minst alle disse rare tingene vi jenter kan få oss til å gjøre. Jeg har også sitti med mobilen i hånda og tenkt "nå skal jeg ikke sende noe før han tar initiativet". men vet du hva? Du gjør det bare MYE verre for deg selv - det eneste du får ut av sånt er selvpining! Det gikk en stund før jeg innså det, men man kommer faktisk ingen vei av dette. Det jeg ville ha gjort, er å ringe fyren. Prøv å ta en ordentlig og voksen samtale. Spør hvor han føler at han står i forhold til forholdet (ææææh, dårlig setning). Forklar gjerne hva du selv føler, men pass på å ikke virke FOR "masete". Det kan jo være greit å si noe sånt som at du gjerne vil vite det, fordi du er redd for å fremstå som innpåsliten? Jeg har hatt en lignende samtale selv, det gikk over all forventning. Disse gutta plukker definitivt ikke opp så mange hint som vi gjerne vil at de skal Jeg håper virkelig det ordner seg for deg
hilde1 Skrevet 13. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. september 2008 Tuuusen takk for hjelp!) skal ta mot til meg og ringe han idag. spørre om alt er bra med han ,eller om det har skjedd noe. ) Gruer meg!
Nabodama Skrevet 13. september 2008 #6 Skrevet 13. september 2008 nå holder jeg på å bli gaaal! bestemte meg for å ikke sende til ham, greide to dager,for å se om jeg fikk av han. men det gjorde jeg ikke. så sendte jeg til han,å nå svarer han ikke!! har skejdd før også,og da sender han mld dagen etterpå eller 2dager etterpå, som om alt er vanlig. Vi skulle bare ha en sommerflørt, men så lenge ikke han sier konkret at han ikke vil snakke med meg har jeg liksom et lite håp.. bør jeg kontakte han og spørre hvorfor han ikke svarer? vil liksom ikke virke desperat og at jeg forventer mye osv.. Vet du hva, han er nok ikke interessert. Hadde han vært det ville han definitivt ha gjort en innsats. Og i det minste både svart og sendt nye sms til deg.
Gjest Pjusk Skrevet 13. september 2008 #7 Skrevet 13. september 2008 Vet du hva, han er nok ikke interessert. Hadde han vært det ville han definitivt ha gjort en innsats. Og i det minste både svart og sendt nye sms til deg. Nabodama, kan godt hende du har rett, men syns du trekker litt raske konklusjoner.. Interessant problemstilling dette her. Kan vi få noen av gutta på banen som kan fortelle om det er riktig at dere alltid gjør det som trengs når dere er interessert i ei jente?
Nabodama Skrevet 13. september 2008 #8 Skrevet 13. september 2008 Nabodama, kan godt hende du har rett, men syns du trekker litt raske konklusjoner.. Interessant problemstilling dette her. Kan vi få noen av gutta på banen som kan fortelle om det er riktig at dere alltid gjør det som trengs når dere er interessert i ei jente? Ja, mulig jeg gjør det, men jeg ville bedømt det sånn om det var meg. Han sender ikke selv, han svarer ikke før neste dag eller 2 dager etter når hun sender. Det er ikke mye innsats.
hilde1 Skrevet 14. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 14. september 2008 Ja, mulig jeg gjør det, men jeg ville bedømt det sånn om det var meg. Han sender ikke selv, han svarer ikke før neste dag eller 2 dager etter når hun sender. Det er ikke mye innsats. Jo han sender av og til selv. er det som forvirrer meg sånn. ene dagen tror jeg han gir f, så dagen etterpå så sender han fine mld til meg. vet liksom ikke hvordan jeg skal oppfatte det..
Gjest Gjest_Jente21_* Skrevet 14. september 2008 #10 Skrevet 14. september 2008 Det kan vel tenkes at han avventer litt, siden han ikke kommer tilbake før i februar, i tillegg til at dere ikke kjenner hverandre så godt. At han er litt forsiktig med å satse/knytte seg for mye. Gutter er ikke alltid like flinke til å skjønne viktigheten av sms for oss jenter, så derfor tar de gjerne litt lettere på det. Så det kan jo også være en grunn. Men, siden han fortsatt sender deg meldinger på eget initiativ fra tid til annen, så er det nok ingen grunn til å frykte. Snakk med han om det, slik Pingting foreslår! Da blir det lettere for dere begge.
hilde1 Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #11 Skrevet 5. februar 2009 På an igjen.. Har vært litt med han nå, men så snart vi skiltes igjen svarte han de første dagene, og nå svarer han kort igjen, hvis han idet hele tatt svarer :/ Blir så forvirret, føler jeg maser så j..lig.. Når jeg får kontakt med han feks på msn, skriver jeg at jeg ikke mener å mase, og da skriver han at jeg ikke maser, men at han glemmer å svare, hvis han får mld når han holder på med andre ting.Og at han ikke er typen som liker å sende mld. Han sier han liker meg, men det virker ikke slik for meg når han er så kort, og ikke svarer alltid.. Så greier jeg ikke glemme han heller :/ Men det er slitsomt å tenke på ham hele tiden også.. Får ikke se han igjen før noen uker...Men som sagt,han er spesiell,han får frem en helt herlig følelse i meg,selv om jeg ikke har vært med han såå mye. Må jo bety noe? Noen som har flere gode råd til en forvirret jente?
vilja Skrevet 5. februar 2009 #12 Skrevet 5. februar 2009 Har vært i din situasjon. Han sa at jeg ikke maste når jeg sendte sms. Det va bare fint det, sa han Han likte å ringe bedre en sms. Jeg spurte min han om hvorfor han ikke svate med en gang, og han sa som din, at han holdt på med noe, eller glemte det. (Vi snakkes hver dag vi nå) Han ringer mest:) Jeg sender mest sms. (Vi ringer/sms`er gratis til hverandre). Om han er int, så tar han kontakt. Men det er helt j.... å ikke få den bekreftelsen. Jeg trenger masse bekreftelse jeg også.- Jeg har sakt det til han.
Rexina Skrevet 5. februar 2009 #13 Skrevet 5. februar 2009 Er ikke alle som er på det der med sms! Noen river seg nesten i håret av frustrasjon/irritasjon over meldinger, så når han sier at han ikke er fan av å tekste, så ta han på ordet:) Kjenner flere sånne selv, som alltid ringer om man sender sms, eller svarer sent/kort/aldri. Er bare sånn det er det:)
hilde1 Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #14 Skrevet 5. februar 2009 Takk for gode svar Hadde dere prøvd å slutte å sende meldinger til han,og vente å se,eller hadde dere sendt? er redd jeg skal miste kontakten med han på en måte :/ vilja: Hvor lang tid tok det før han begynte å sende/ringe? Og hva gjorde du/sa du til ham? Er så slitende å måtte ha bekreftelse hele tiden,føler meg så krevende, og kan jo egentlig ikke kreve noe av han :/ Uff nå syter jeg mye,er bare helt utav meg:/
Rexina Skrevet 5. februar 2009 #15 Skrevet 5. februar 2009 Kan du ikke ringe han i stedet da? Liker han deg, setter han sikkert pris på at du ringer, og så kan du vente til han tar kontakt etter det.
hilde1 Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #16 Skrevet 5. februar 2009 Kan du ikke ringe han i stedet da? Liker han deg, setter han sikkert pris på at du ringer, og så kan du vente til han tar kontakt etter det. mjoo,jeg kan jo egentlig det.. men jeg haaater snakke i telefonen :/ pleier aldri ta den hvis noen ringer, sender heller en mld etterpå med en unnskyldning om hvorfor jeg ikke tok den Er skikkelig pysete når det gjelder å snakke i telefonen, og gjør det aldri hvis jeg ikke MÅ. Vet ikke hvorfor det er sånn, men jeg greier ikke si noe skikkelig, og finner ikke på noe og si. Og jeg får helt vondt i magen når jeg må snakke i tlf.. sykt :/
Rexina Skrevet 6. februar 2009 #17 Skrevet 6. februar 2009 Sånn var jeg før også. Men kom over det. Først med litt "tørrtrening" og så fikk jeg en jobb der jeg måtte snakke i tlf og da hadde jeg jo ikke noe valg! Måtte jo bare komme over det:) Kan du ikke begynne i det små da. Ringe folk du stoler på og som du ikke føler at "dømmer" deg, for eks foreldrene dine.. Etterhvert kan du utvide litt og ringe til for eks biblioteket eller en butikk og spørre om de har en bok/vare inne.. Noe annet du kan gjøre hvis du ringer folk du føler deg litt usikker på er å stille et åpent spørsmål, som de må svare litt utfyllende på.
hilde1 Skrevet 6. februar 2009 Forfatter #18 Skrevet 6. februar 2009 Sånn var jeg før også. Men kom over det. Først med litt "tørrtrening" og så fikk jeg en jobb der jeg måtte snakke i tlf og da hadde jeg jo ikke noe valg! Måtte jo bare komme over det:) Kan du ikke begynne i det små da. Ringe folk du stoler på og som du ikke føler at "dømmer" deg, for eks foreldrene dine.. Etterhvert kan du utvide litt og ringe til for eks biblioteket eller en butikk og spørre om de har en bok/vare inne.. Noe annet du kan gjøre hvis du ringer folk du føler deg litt usikker på er å stille et åpent spørsmål, som de må svare litt utfyllende på. tusen takk for gode råd :D Det skal jeg prøve på Begynner å forstå han litt nå,hvis han liker å sende sms like lite som jeg liker å ringe;)
hilde1 Skrevet 6. februar 2009 Forfatter #19 Skrevet 6. februar 2009 Forstår meg ikke på ham, snakket med han på msn, men han virkert kald.. eller unineressert da.. Han var sånn sist også, før vi møttes, men da jeg begynte i faen /slutte å mase, så begynte han å ta kontakt.. men ikke vet jeg. Har lyst å prøve å drite i han nå, for dette her blir jeg gal av:( Noen som har noen gode råd til å gi faen?
Terje79 Skrevet 6. februar 2009 #20 Skrevet 6. februar 2009 har ikke vært mange mannlige innspill her.. Får prøve å komme med litt jeg da.. Først og fremst. det er veldig ofte sånn at i begynnelsen av et forhold, så er det en part som drar det framover.. dvs at den ene ønsker det mye sterkere enn den andre, og er den som "maser" det framover. Jeg har opplevd å sitte på begge sider av den situasjonen, men som de fleste av dere allerede vet, så er det de færreste kvinnene som faller for en mann som maser.. (jeg har ihvertfall enda tilgode å oppleve det) Når rollene er andre veien, sånn som i dette tilfellet, så har vi en tendens til å gjøre det motsatte.. å bli vanskelig og utilgjengelig. om det er noe trøst så hater jeg også denne delen av forholdsoppførsel og håper jeg får mulighet til å oppleve en mer normal situasjon, men.. det ser ut til å være sånn det funker.. :/ for ting du kan gjøre, så ville jeg anbefalt deg å finne tilbake til hobbyer og venner for en periode.. gjør ting du gjorde før du traff han..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå