Gjest Anonymous Skrevet 6. juni 2003 #1 Skrevet 6. juni 2003 Hørte på radio i dag at mange mener at vrakpanten bør settes opp til kr 10 000,- for å få vekk de gamleste bilene. Dette på grunn av at Norge er en av få med den gamleste bilparken i Europa. *Vi må tenke sikkerhet, og kvitte oss med gamle biler* Men hva med å sette ned alle avgiftene som føler med å kjøpe bil i Norge? Kanskje flere hadde hatt råd til en litt nyere og sikrere bil. Med dagens nybilbriser på flere hundre tusen, er det ikke mange som har råd til nybil. Hva kan vi gjøre for at eldre biler forsvinner og vi kjøper nyere biler? Skulle ikke vært meg i mot å kjøre en nybil....
liv Skrevet 6. juni 2003 #2 Skrevet 6. juni 2003 hadde ikke vært meg i mot å kjøpe en ny heller men med de pengen jeg har i mnd som fattig student (var i banken å satt inn penger i går! på sparekontoen. Det har jeg ikke gjort på lenge, ønska meg penger i bursdagsgave da og det fikk jeg!)
Arnie Skrevet 6. juni 2003 #3 Skrevet 6. juni 2003 :fy: Merete dah... du vet jo hvordan dette fungerer: Man setter aldri ned en avgift som er for høy. Det man gjør er å sette opp en annen, for å redusere de negative effektene av den som er for høy. Dersom en slik avgift ikke finnes, innfører man den.
LaToya Skrevet 6. juni 2003 #4 Skrevet 6. juni 2003 Ja takk begge deler sier jeg. Høyere vrakpant og billigere nye biler En på jobben min kjøpte en splitter ny bil til 300.000 og her var 140.000 avgifter ..... tenk om den ble borte eller halvert .... det hadde vært noe det. Men vi bor tross alt i Norge hvor ting ikke skal gjøres billigere men dyrere !
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 6. juni 2003 #5 Skrevet 6. juni 2003 Problemet med en så høy vrakpant er at veldig mange direkte fine og sjeldne biler forsvinner. Ja, skabbete bruksbiler bør skiftes ut og en hel del bør vrakes. Men fra en entusiasts ståsted så er det problematisk at absolutt alle bilene forsvinner. De som er verd å ta vare på, bø få et nytt liv. Jeg husker ennå med skrekk og gru en affære i Bodø hvor en 1968 Dodge Charger med utrolig høy verdi ble vraket av eieren fordi bilen hadde rust i skjermene. Verdien på bilen var godt over 250.000 i restaurert tilstand. Slik den bilen ble avbildet rett før den ble vraket, så ble den anslått til å kunne innbringe gode 125.000,- til eieren. Men jeg er veldig enig med innleggene. Bilavgiftene er idiotisk høye her i landet, og det koster alt for mye å skaffe seg en trygg og sikker familiebil av bedre kvalitet. Det er direkte forkastelig at nyetablerte småbarnsfamilier skal kjøre rundt i livsfarlige vrak. For samme prisen som det koster for meg å få en Volvo V70, så kan jeg få tre stykker i resten av verden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå