Gjest Gjest_Amanda_* Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 Jeg har litt porer i ansiktet, etter kviser, i tillegg til litt solskadet hud (ikke spesielt mye, er bare 21). Men jeg lurer på om kjemisk peeling vil fjerne porene og jevne ut huden? Fortell gjerne om deres erfaringer
Gjest *lucky* Skrevet 11. september 2008 #2 Skrevet 11. september 2008 Hvilken type kjemisk peeling mener du?
Yougogirl Skrevet 11. september 2008 #3 Skrevet 11. september 2008 Istedet for å starte en ny tråd, legger jeg inn et spørsmål her sammen med ts. Jeg har det samme problemet, litt porer og små røde flekker etter kviser (som jeg heldigvis er kvitt ) Men jeg er litt eldre da, er 33.. Det er jo en jungel av behandlinger der ute, så kanskje noen har noen forslag? Jeg vet ikke noe særlig om kjemisk peeling generelt, men har lyst til å prøve.
tante fiolett Skrevet 11. september 2008 #4 Skrevet 11. september 2008 Jeg slenger meg på denne tråden. Har tenkt på å ta en peeling (har store porer, noen mindre arr etter kviser, noe ujven pigmentering). Er litt usikker på hvor "heldig" det egentlig er for huden - i og med at man jo bryter ned det øverste hudlaget og tvinger huden til å reparere seg selv igjen , for at ny, friskere, mer jevn hud kommer fram. Så, dere som har tatt slik behandling; fortell gjerne om erfaringene deres!
Gjest Deception Skrevet 11. september 2008 #5 Skrevet 11. september 2008 Jeg har bestilt 50% Lactic-peelingen fra Skinlaboratory, men jeg fikk den samtidig som jeg ble forkjølet, og nå er nesen min så sår at det nok vil ta ukesvis før jeg våger å prøve meg. Denne peelingen skal i hvertfall være fin for nybegynnere, og folk med tynn, sensitiv hud (som meg selv). De med fetere og mer robuste hudtyper bør nok forsøke en peel med glykolsyre.
Gjest *lucky* Skrevet 11. september 2008 #6 Skrevet 11. september 2008 Har veldig gode erfaringer med peelingene fra Skinlaboratory. Arr har blitt glattet ut, huden er strammere, har jevnere farge og den har blitt mer spenstig. Størelsen på porene har nok ikke blitt mindre pga peelingene, men de har blitt helt rene. MEN en god hudpleierutine med bra produkter og en periode med tillvenning av syrer er det første en må tenke på + minst faktor 30 hver eneste dag hele året!
Gjest Preget hud Skrevet 12. september 2008 #7 Skrevet 12. september 2008 Hei, Eg skal ta ein peling om par uker hos plastik kirurg. Eg har ein preget hud, fra kviser, mykje festing og osv. Den er ikkje alt for gale, men samtidig har eg ønske om ein heilt rein og frisk hud. Så vist det er noken som er intresert å høre om resultatet, så er det bare å spøre.
Gjest *lucky* Skrevet 12. september 2008 #8 Skrevet 12. september 2008 Hei, Eg skal ta ein peling om par uker hos plastik kirurg. Eg har ein preget hud, fra kviser, mykje festing og osv. Den er ikkje alt for gale, men samtidig har eg ønske om ein heilt rein og frisk hud. Så vist det er noken som er intresert å høre om resultatet, så er det bare å spøre. Spennende! Hvilken peeling skal du ta? Og hvilket "kremprogram følger du?
Jean Skrevet 12. september 2008 #9 Skrevet 12. september 2008 "Kemisk peel" är ett samlingsbegrepp då man får behandling hos plastikkirurg/Hudläkare och hos vissa duktiga Hudterapeuter. Det är alltså samma typ av syror som jag ofta skriver om i min blogg, finns ganska många olika. Men går man hos en plastikkirurg är det ju då ofta TCA-peel med narkos, Obagi Blue Peel System, Mene & Moy system samt finns några fler som tillkommit sista tiden då. Dock de som utförs på klinik är ofta väldigt koncentrerade och får inte säljas i Norden till privatpersoner. Därav att man gärna beställer från Skin Laboratory. Men jag råder alltid den som vill testa dem att ha lång erfarenhet av syror överlag om man själv gör en kur hemma. Vilken givetvis bör följas upp med ordinarie syraprodukter med jämna mellanrum för att få önskat resultat. På min blogg kan man gå in på rubriken "syror" där finns en rad viktig info. Går man hos en klinik, får man nästan jämt produkter för att fortsätta hembehandlingen oxå. Det är viktigt att fullfölja en process, många blir väldigt rädda och avslutar. Men med god och kunniga Läkare och Terapeuter ska det inte vara några bekymmer. Viktigt är ju som Lucky nämnt att man aldrig fuskar med solskyddet. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
Gjest preget hud Skrevet 13. september 2008 #10 Skrevet 13. september 2008 Spennende! Hvilken peeling skal du ta? Og hvilket "kremprogram følger du? Hei, eg følger ingen kremprogram for tiden. Har gjort det tidligere, men var lei av å styre på med alle disse kremene, enda det hadde ein viss effekt(spesielt den eg fikk av kirurgen) for den var kraftigere. Eg skal bruke laser og eg trur det blir bra. (1 uke med lekkert raudt ansikt)
Bjørnemor Skrevet 13. september 2008 #11 Skrevet 13. september 2008 Har fått med meg at det er viktig med solbeskyttelse når man bruker syrer på huden.. men hvorfor vet jeg ikke?
Jean Skrevet 13. september 2008 #12 Skrevet 13. september 2008 Björnemor: Varför man uppmanas speciellt att bruka solskydd då man brukar dels syror, tretinoin men även vissa invärtes mediciner beror på att huden dels tunnas ut, dels blir mycket mer ljuskänslig. Det som händer är att man får betydligt lättare att bilda maligna tumörceller och metastaser, man får lättare skador och man får även starka pigmentfläckar som kan vara svåra att bli av med. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå