Lemming Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 Ja, nå har min mor vært over grensen, og kommet hjem med 5kg kjøttdeig. Så skulle hun og min far lage kjøttkakedeig av det hele, og hun spurte om jeg ville kjøpe noe av henne (for som alle vet er mors hjemmelagede kjøttkaker langt bedre enn de man kjøper i butiken ). Det ville jeg gjerne, og nå sitter jeg her med en bolle med kanskje 1.5 eller 2 kg ferdig farse til å steke kjøttkaker av. Men jeg er sååå sliten, og har ikke særlig lyst å begynne med kjøttkakesteking nå... hadde tidligvakt på jobb idag, så sto opp kl 6 i morges. Tåler den å stå i kjøleskapet til i morgen? I morgen har jeg ikke jobb, så kan steke opp dette p formiddagen.
iss Skrevet 10. september 2008 #3 Skrevet 10. september 2008 Det kommer an på når utløpsdatoen opprinnelig var på kjøttdeigen og farsen var det! Jeg vil tro det går helt fint..... Jeg ville gjort det
Lemming Skrevet 10. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. september 2008 Ja, jeg tenkte for meg selv at kjøttdeig kunne jeg uten problemer satt i kjøleskapet til i morgen. Men ble litt usikker i.o.m. at vi har blandet egg og melk ++ i den. Redd at dette ikke ville tåle å vente en dag. Men da lar jeg den stå til i morgen da! Takk for svar:)
Flua Skrevet 11. september 2008 #5 Skrevet 11. september 2008 (endret) Jeg så ikke tråden din før nå i morrres da..........men, jeg bruker bestandig å spe ut deigen dagen før. Lager mye i slengen jeg da. Så lenge alt er kaldt og behandles hygienisk, går nok dette flott! Endret 11. september 2008 av Flua
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå