Gå til innhold

Hvem sender man takkekort til?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gir dere til de som har ordnet med servering, blomster etc? Har gitt dem bet, så tenker det er litt unødvendig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg hadde servert i et bryllup og fått betaling for det, tror jeg ikke jeg hadde forventet å få takkekort i tillegg. Da har jeg jo gjort en jobb jeg har fått betaling for...

Kun hvis jeg hadde gitt de gave/oppmerksomhet i tillegg.

Skrevet
Hvis jeg hadde servert i et bryllup og fått betaling for det, tror jeg ikke jeg hadde forventet å få takkekort i tillegg. Da har jeg jo gjort en jobb jeg har fått betaling for...

Kun hvis jeg hadde gitt de gave/oppmerksomhet i tillegg.

Vi hadde ei som serverte i bryllupet, fikk bet for jobben. Hun var også bedt, men kom ikke med gave. Må si at jeg reagerte på det. Iallefall så syns jeg ikke at jeg trenger å gi henne noe takkekort?

Skrevet (endret)

Hvis jeg hadde noen takkekort til overs, hadde jeg sikkert sendt.

Men hvordan kan man være invitert til bryllup og servere samtidig? Fikk hun spise inne hos dere? Eller spiste hun på kjøkkenet? Eller var det bare festen etterpå hun var invitert til? Kanskje hun misforsto et eller annet?

Toastmasteren/musikeren (innleid) vår skal få mat, og han vil i tillegg bli klekkelig betalt. Vi forventer ikke noe gave av den grunn. Og han skal slippe å sitte på kjøkkenet når han ikke spiller selv om han ikke er "invitert" på lik linje med de andre. Sannelig skal han ikke få et takkekort også. Mest fordi jeg har sett at han samler på de.

Endret av Jade
Skrevet

I tillegg til de vi fikk gaver fra, ga vi takkekort til frisør, blomsterbutikk, fotograf, selskapslokalet og menigheten/kirken som viet oss. :)

Skrevet

Vi var rause med takkekortene. Alle som hadde vært med på blomster og mindre gaver fikk også. Sendte fire takkekort på en blomst. Jeg synes det blir så dumt å være gjerrig på dette, når noen har husket på det på dagen din.

Servitører og andre som har hjulpet deg er ikke vanlig skikk, men det er jo skjeldent man blir sur om man får et takkekort for mye. Så synes dette blir opp til deg selv, uten at du trenger å ha dårlig samvittighet for å ikke gjøre dette. Er det mennesker som har servert gratis, stilt opp med overnattingsplasser eller liknende, ville jeg heller kjøpt en liten gave til dem enn å bare komme med et takkekort.

Skrevet

Hun var invitert til kaffe, altså etter serveringen av middagen.

Skrevet

Jeg synes at en kan takke like mye for hjelp til f.eks. kakebaking som gaver. I tillegg er jeg veldig opptatt av å skrive "takk for de nydelige blomstene samt all hjelp med servering blablablabla.." til alle som har hjulpet og/eller gitt gave. Det koster så lite og mange setter stor pris på slikt. Jeg gjør iallfall det, og tenker at når jeg gjør det slik jeg hadde blitt glad for å få selv.

Skrevet

Synes det er en hyggelig å gest å sende takkekort også til de som har sendt blomster og gratulasjonskort.

Skrevet

Vi sendte til de som gav oss blomster, og til begge brudebutikkene vi brukte og til blomsterbutikken i tillegg til de som hadde med/sendte gave.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...