Gå til innhold

Hva mener dere om utroskap?  

1. 1. Hva mener dere om utroskap?

• Er helt imot det.
      21
    • Kan være positivt.
      6
    • Er for det.
      1
    • Har ikke noen formening om det.
      0

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, hva mener dere om utroskap? Er det alltid negativt eller kan det komme noe positivt ut av det? Og hva legger dere i det å være utro? Er det bare sex-delen eller er en utro hvis en har følelser for en annen?

Selv anser jeg ikke utroskap som noe som kun er negativt. Og for meg er utroskap kun sex-delen. Følelser og uskyldig flørting er ikke utroskap mener jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er klart jeg er i mot det, men jeg mener fremdeles at bildet er mere nyansert enn som så...

Har selv vært utro, vært part i et forhold bak noens rygg og vært "en kvelds partner" for en gift person. :(

Det siste er forkastelig og jeg er ikke stolt av det. De to første forholdene blir noe helt annet.

Min egen utroskap bunnet i utrygghet og store problemer med en alkoholisert, sykelig sjalu psykopat - jeg klarte ikke gjøre opprør på noen annen måte enn ved tilfeldig utroskap. Jeg ble jo anklaget for det uansett, så det spilte ingen rolle hva jeg gjorde (sørgelig ikke sant :cry: ). Jeg kom meg ut og vekk. I dag har jeg det godt med mannen min og ville ALDRI gjøre noe sånt mot ham.

Det langvarige forholdet til en gift mann vil jeg ikke kategorisere. Han var mannen i mitt liv, sjelevennen, den ene store... kall det hva du vil. Det ble ikke oss til slutt. Han er i dag et gyldent minne - en person jeg alltid vil sette høyt. Selvfølgelig var det galt - både mot henne, mot meg og mot ham - men det er likevel noe av det vakreste jeg har opplevd :hjerte: .

Ingen ønsker vel utroskap, men vi er alle mennesker og det skjer. La oss bare forsøke å være tro mot oss selv og dyrke de forholdene vi er i - da er mye gjort, tror jeg.

Suz :wink:

Skrevet

PS: Og flørt er ikke utroskap :blunke:

Gjest Scampi
Skrevet

I min verden er utroskap helt uakseptabelt. Du spør om vi synes følelser og flørting hører inn under utroskap, og der må jeg svare at det finnes mange slags typer flørting, mens følelser er litt vanskelig å kontrollere. Kan ikke kalle det utroskap om man blir betatt uten å gjøre noe med det.. Men så snart tunga havner i feil munn er man på ville veier..

Jeg tror mye avhenger av hva du selv tillater deg. Jeg er i et forhold der jeg ser på oss som ett. Kunne ikke ramle meg inn å ha noe med andre menn å gjøre på den måten. Tanken snerter meg ikke - de ganger jeg har kommet i snakk med menn ute på byen, og det ender med en invitasjon, blir jeg så paff at jeg rett og slett ler dem midt i fjeset. Jeg ler fordi jeg ikke engang har tillatt meg å tenke på personen som aktuell eller hva det nå en gang skulle kalles....

Ellers så bryr jeg meg ikke om hva andre gjør, men blir oppriktig lei meg når jeg hører om utroskap blandt folk man vet av, for det får så innmari store og vonde konsekvenser for mange uskyldige..

Skrevet

Som lykkelig nygift er ikke utroskap tema en gang. Tanken har ikke slått meg - og det samme gjelder for min andre halvdel - dette er vi enige om. Selvsagt har en sak mange sider og ting og mennesker kan forandre seg med tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...