Gjest Gjest_havfruen_* Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 Jeg har vært sammen med en gutt på 27 år i 8 mnd. Nå har han begynt på førskolelærerlinjen. Det er 15 gutter og 70 jenter. Jeg vet ikke om jeg takler at han skal være med så mange jenter hver dag i tre år. Vet ikke hva jeg skal gjøre, har dårlig selvtillit og har blitt såret kraftig før... Kan noen si noen beroligende ord?
thapara Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 (endret) . Endret 5. mars 2009 av thapara
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2008 #3 Skrevet 10. september 2008 Jeg er sammen med en som er sosionomstudent og fordelinger kjønnsmessig er enda verre der tror jeg. Men det jeg ser er at guttene holder veldig sammen i en guttegruppe, og at de egentlig har lite å gjøre med jentene utenom gruppearbeid. Kjæresten min er rundt samme alder som din, og de aller fleste jentene han studerer med er 18-22 år og han opplever dem som veldig unge og uinteressante også. Vi hadde en del snakk om dette før han begynte å studere, hvor vi snakket om hva om ville skje om han begynte å fatte interesse for en av jentene. Vi snakket rolig om det og at sannynligheten for at dette vil skje så lenge han skal jobbe innen et så kvinnedominert område resten av livet er egentlig stor. Vi snakket rolig om at han bør være bevsst på dette og bevisst på å unngå mye kontakt med de jentene som han fra starten av kan finneattraktive og interessante. Vi snakket også om at tiltrekkning til andre ikke betyr i seg selv at det er noe galt med forholdet og at man kan jobbe med å overse tiltrekkningen og snu oppmerksomheten tilbake til forholdet. Vi anså det begge som viktig å ha et bevisst forhold til dette, og jeg tror dette var med på å ta vekk en del av mystikken rundt det hele. Dette høres sikkert veldig "klinisk" og organisert ut men igjen var kanskje det med på å ta vekk mystikken rundt det hele. Jeg ble sikkrere på at han ikke kom til å la seg distrahere av andre koselige jenter og at det også egentlig ikke var en big deal om det først skjedde. Det at han også var så bevisst på tema viste at han ønsket å holde på meg og tiltrekkningen til meg, så jeg ble veldig mye mindre beymret. Og så som jeg sa i begynnelsen, det har vært et veldig lite problem i realiteten. Han har mye kontakt med guttene på studietog jeg har faktisk ikke tenkt på dette demaet etter at han begynte i det hele tatt. Jeg er vel også så fordomsfull at jeg tenker at menn som begynner på disse typene av utdanninger er såpass oppmerksomme , oppegående og intelligente menn at sannsynligheten for at de vil la seg friste av andre egentlig er mindre og at de setter mer pris på det hjemmlige som de allerede har. Jeg har ingenting i mot å leve på en slik fordom i akkurat dette tilfellet, så naiv er jeg. Haha.
Gjest Gjest_havfruen_* Skrevet 10. september 2008 #4 Skrevet 10. september 2008 Takk for svar. Jeg prøver å stole på han, men jeg har stolt på gutter før og de har såret meg. Jeg er ikke redd for at han skal være utro, men jeg er redd for at han skal bli ekstra glad i noen. Han sitter mye på msn, det er ekkelt å se at flere ukjent unge jenter popper opp på listen. . . Jeg er så jævli glad i han, men jeg vet ikke om jeg vil ta sjansen. For å si det slik, jeg sliter med sjalusi fra før, dere kan tenke hvor ille jeg har det nå. Selvtilliten er rett og slett ikke sterk nok. I alle fall når den kompisen han henger med mest på skolen har nylig blitt singel og er hypp på mange av jentene på skolen. Arg, dette er vanskelig.
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2008 #5 Skrevet 11. september 2008 Min kjæreste jobber bare sammen med damer og jeg jobber i et mannsdominert miljø. Ikke noe problemer for noen av oss.
Caramela Skrevet 11. september 2008 #6 Skrevet 11. september 2008 (endret) Jeg hadde åtte gutter i min klasse, og samtlige (de var alle forlovet/gift/hadde barn) var utro med noen av jentene i klassen. :o oj! Men tilbake til saken. Det er ikke så mye du egentlig kan gjøre enn å stole på at han er din. For det er jo deg han er sammen med, og skal han finne på å være så dum at han er utro med noen i klassen sin, så er det vel egentlig ikke noe å samle på? Og vil han være utro, så er han utro uansett om han går med bare jenter eller ei, og det kan være hvorsomhelst. Inntil det evt. skjer bør du la tvilen komme kjæresten til gode, for det kommer ikke noe godt ut av å mistenke, eller ikke ha tillit til han, verken for deg, han eller forholdet deres. Han har jo valgt å være sammen med deg!! Som også ble skrevet tidligere har jeg mest erfaring med at gutter holder seg med hverandre i klasser hvor de er i mindretall. Og helt til slutt, du burde jobbe mer med selvtilliten din Endret 11. september 2008 av Caramela
Gjest Lipstick i.i. Skrevet 11. september 2008 #7 Skrevet 11. september 2008 Jeg har gått førskolelærerlinja. I mitt kull begynte vi med 45 jenter og 5 gutter. Tror neppe det var for å menge seg med alle jentene at gutta gikk der, oppstod ingen romanser underveis, bare fine vennskap mellom oss studenter. Syns ikke du skal gå rundt og være redd for at typen din skal være utro, jeg. Vær heller glad for at han vil bli førskolelærer, for det er et fantastisk yrke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå