Gå til innhold

kake eller dansekurs etter middagen? og gaver


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest rahel

hei,

vi skal ha et lite gammeldanskurs i bryllupet vårt fordi det blir en del gjester fra utlandet. skal vi da ha kurset etter middagen og før kaka eller omvendt? tenkte det var lurt å danse litt etter middagen slik at folk orker å spise litt mer kake. hva syns dere?

jeg har familie fra Storbritannia og Nederland, og der er det ikke så vanlig å åpne gavene på festen. gavene blir levert hjem til brudeparet dagen før/etter bryllupet og så får brudeparet kose seg med å åpne gavene selv dagen etter. syns dere det hadde vært kjedelig å ikke få se gavene brudeparet får?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Det er jo bare bra å ha litt tid mellom middagen og kakene, så legg gjerne kurset mellom der. Men det kan jo være greit å la gjestene strekke litt på beina før dere setter i gang med dansingen.

Som gjest ville jeg gjerne se hva brudeparet får i gaver, men dersom det ikke er noe gavebord der er det jo en anledning til å besøke brudeparet senere for å se gavene. Jeg vet at i Sverige er det ganske vanlig at brudeparet pakker opp gavene dagen etter, og at de ber inn i hvert fall noen av gjestene til lunsj da. Kanskje dette kan være et alternativ for dere siden dere har langveisfarende gjester som det sikkert er hyggelig å treffe litt ekstra.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rahel

tusen takk for svaret ditt.

vi har vurdert å grille sammen med noen av gjestene våre dagen etter bryllupet og da hadde jo de fått muligheten til å se på gavene våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte det var lurt å danse litt etter middagen slik at folk orker å spise litt mer kake. hva syns dere?

Veldig greit med en pause mellom middag og kaffe. Vi kommer til å gå polonese og danse brudevalsen før vi serverer kaffe/kaker. Har vært i noen bryllup hvor middag og kaffe har dratt ut i tid, og brudeparet har danset brudevalsen etter at midnatt er passer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en lang middag er i hvert fall jeg klar til å feste litt (dvs. danse).

Liker heller ikke kaker noe særlig, så foretrekker at festen kommer i gang først, så kan kakespiserne årne med søtsakene sine mens jeg fremdeles svinger meg på gulvet. (Kan jo liksom ikke begynne å danse før alle andre i andres bryllup, dessverre).

Lykke til med bryllupet ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom middag og kaffe må vel være fin tid. Og ja- som gjest ville jeg nok ha sett gavene ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal også ha polonese etter middag,

så brudevals pluss diverse hemmeligheter før kakespisingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...