Gjest rahel Skrevet 6. juni 2003 #1 Skrevet 6. juni 2003 hei, vi skal ha et lite gammeldanskurs i bryllupet vårt fordi det blir en del gjester fra utlandet. skal vi da ha kurset etter middagen og før kaka eller omvendt? tenkte det var lurt å danse litt etter middagen slik at folk orker å spise litt mer kake. hva syns dere? jeg har familie fra Storbritannia og Nederland, og der er det ikke så vanlig å åpne gavene på festen. gavene blir levert hjem til brudeparet dagen før/etter bryllupet og så får brudeparet kose seg med å åpne gavene selv dagen etter. syns dere det hadde vært kjedelig å ikke få se gavene brudeparet får?
Gjest Anonymous Skrevet 6. juni 2003 #2 Skrevet 6. juni 2003 Det er jo bare bra å ha litt tid mellom middagen og kakene, så legg gjerne kurset mellom der. Men det kan jo være greit å la gjestene strekke litt på beina før dere setter i gang med dansingen. Som gjest ville jeg gjerne se hva brudeparet får i gaver, men dersom det ikke er noe gavebord der er det jo en anledning til å besøke brudeparet senere for å se gavene. Jeg vet at i Sverige er det ganske vanlig at brudeparet pakker opp gavene dagen etter, og at de ber inn i hvert fall noen av gjestene til lunsj da. Kanskje dette kan være et alternativ for dere siden dere har langveisfarende gjester som det sikkert er hyggelig å treffe litt ekstra. Hilsen Lille meg
Gjest rahel Skrevet 6. juni 2003 #3 Skrevet 6. juni 2003 tusen takk for svaret ditt. vi har vurdert å grille sammen med noen av gjestene våre dagen etter bryllupet og da hadde jo de fått muligheten til å se på gavene våre.
brudjuni Skrevet 6. juni 2003 #4 Skrevet 6. juni 2003 tenkte det var lurt å danse litt etter middagen slik at folk orker å spise litt mer kake. hva syns dere? Veldig greit med en pause mellom middag og kaffe. Vi kommer til å gå polonese og danse brudevalsen før vi serverer kaffe/kaker. Har vært i noen bryllup hvor middag og kaffe har dratt ut i tid, og brudeparet har danset brudevalsen etter at midnatt er passer!
Klips Skrevet 6. juni 2003 #5 Skrevet 6. juni 2003 Etter en lang middag er i hvert fall jeg klar til å feste litt (dvs. danse). Liker heller ikke kaker noe særlig, så foretrekker at festen kommer i gang først, så kan kakespiserne årne med søtsakene sine mens jeg fremdeles svinger meg på gulvet. (Kan jo liksom ikke begynne å danse før alle andre i andres bryllup, dessverre). Lykke til med bryllupet ditt!
smile Skrevet 6. juni 2003 #6 Skrevet 6. juni 2003 Mellom middag og kaffe må vel være fin tid. Og ja- som gjest ville jeg nok ha sett gavene ja!
Gjest Tex Skrevet 7. juni 2003 #7 Skrevet 7. juni 2003 Vi skal også ha polonese etter middag, så brudevals pluss diverse hemmeligheter før kakespisingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå