Gjest Gjest Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 Har havnet i en kinkig situasjon... Fikk et barn i mai i fjor, hadde 80 % lønn i ett år som fødseslpermisjon. Fortsatte permisjonen ulønnet, og skulle etter planen begynne på igjen i desember. Har nå fått beskjed om at jeg er alvorlig syk, og vil bli sykemeldt fra operasjonen, som vil finne sted omtrent når jeg skal begynne å jobbe igjen. Problemet er: Får jeg noen sykepenger når jeg ikke har jobbet siden i fjor sommer, og sannsynligvis ikke får jobbet igjen før jeg blir langvarig sykemeldt? Og hvor mye i så fall, ifht. hva jeg ellers ville fått? Tusen takk for alle svar
Gjest men Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 Ring NAV og spør, men jeg tror du har kommet uheldig ut nå. Sykepenger er erstatning for inntekt under sykdom, og når du nå ikke har inntektsgivende arbeid, tror jeg ikke du får penger fra NAV. Som sagt er jeg ikke sikker, håper det ordner seg for deg :-) Ville også sjekket om det hjelper om du kan gå ut i jobb igjen nå, hvis du har helse til det og en annen mulighet for barnepass, hvis du trenger pengene.
Gjest Gjest_trollmor_* Skrevet 10. september 2008 #3 Skrevet 10. september 2008 Jeg mener at så lenge du har avtale om når du skal ut i jobb igjen, så har du rett på sykepenger. jeg har en vennine som etter svangerskapsperm har hatt ulønnet permisjon, blitt gravid og fått sykepenger fordi hun ikke kunne jobbe. Er vel i samme katagori?
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2008 #4 Skrevet 10. september 2008 Har havnet i en kinkig situasjon... Fikk et barn i mai i fjor, hadde 80 % lønn i ett år som fødseslpermisjon. Fortsatte permisjonen ulønnet, og skulle etter planen begynne på igjen i desember. Har nå fått beskjed om at jeg er alvorlig syk, og vil bli sykemeldt fra operasjonen, som vil finne sted omtrent når jeg skal begynne å jobbe igjen. Problemet er: Får jeg noen sykepenger når jeg ikke har jobbet siden i fjor sommer, og sannsynligvis ikke får jobbet igjen før jeg blir langvarig sykemeldt? Og hvor mye i så fall, ifht. hva jeg ellers ville fått? Tusen takk for alle svar Om jeg forstår deg riktig, så skulle du etter avt med arb giver starte opp i stillingen din på ca samme tid som du skal bli opr? Du får sykepenger fra den dagen du skulle ha vært i jobb igjen. Det betyr at du ikke får sykepenger når du er i den ulønnende permisjonen. Om du har en ok arb giver så kan de kanskje ordne det slik at du "starter" tidligere i jobb? Om du forteller at du har alvorlig sykdom, så er noen arb givere snille og slike ting. En annen ting er at jeg tror du kan kreve å komme tilbake til din stilling, dvs at jeg tror de har en mnd på seg til du er tilbake i din egen stilling. Derfor man har en løpe tid med en mnd oppsigelsestid for de ansatte. Undersøk dette nærmere. Håper det ordner seg til det beste for deg. Og lykke til med opr, håper alt går bra med deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå