Gjest Corto Maltese Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 Hvorfor tror du dette. Er ditt forhold spesielt mer spesielt en alle de andre som trodde akkurat det samme. Før de skilte seg ?
Supramundane Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 Er det ikke bare den troen man holder på, til det motsatte er bevist da? Det er vel det å være i et forhold handler om, å se for seg en fremtid sammen?
Gjest *Mim* Skrevet 10. september 2008 #3 Skrevet 10. september 2008 Jeg er gift med den mannen jeg liker aller best av alle jeg har møtt, og håper at vi kan få være sammen så lenge det er mulig. Selvfølgelig kan vi ende i skilsmissestatistikken, ingen som har noen garantier. Tror ikke vi har så unikt eller spesielt forhold, men det hjelper å være bevisst på å prøve å holde sammen og å være hyggelige mot hverandre.
Vera Vinge Skrevet 10. september 2008 #4 Skrevet 10. september 2008 Man har ingen garantier, men jeg vil gjerne tro det. Det er greit nok å være realistisk, og sette av tid til å pleie forholdet osv, men man må samtidig ha en tro på at det kommer til å vare. Hvis ikke, kan man nesten like gjerne gi opp med det samme.
Gjest Portis Skrevet 10. september 2008 #5 Skrevet 10. september 2008 Jeg tror vi varer livet ut fordi vi er for stae til å gi oss begge to hehe Han er mine elsker og sparringspartner, vi utfyller hverandre og har en forståelse for hverandre.
Gjest Gjest_jul_* Skrevet 10. september 2008 #6 Skrevet 10. september 2008 For hvis han går fra meg så dreper jeg han:) Nei da bare tuller, men syntes det passet så bra som svar he he. Tror vel det fordi at vi elsker hverandre høyt. Kan ikke se for meg livet mitt uten han.
Chianty Skrevet 10. september 2008 #7 Skrevet 10. september 2008 Jeg tror vi varer livet ut fordi vi er for stae til å gi oss begge to hehe Han er mine elsker og sparringspartner, vi utfyller hverandre og har en forståelse for hverandre. Bra skrevet Enig der gitt
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2008 #8 Skrevet 10. september 2008 Jeg og min mann tror det,selv om han er hakket mer skråsikker enn meg. Grunnen til det er at vi har gjennomgått noen forferdelig vanskelige år som hadde tatt knekken på mange forhold. Men vi klarte det og stiller nå sterkere enn før siden vi vet hva vårt forhold kan tåle. Jeg har tålt en utenomekteskapelig barn som vi har samvær med. Han har tålt familiens og min bebreidelse. Vi har også barn sammen og hver for oss slik at ingen av oss er attraktive om vi skulle skille oss,ikke med den bagasjen vi har. Det hadde blitt komplett kaos.Gresset ville ikke vært grønnere på den andre siden for oss. Med tanke på at vi i tillegg er veldig ulik av lynne og personlighet så er vi også vant til utfordringer når det gjelder kommunikasjon.Men vi er heldigvis begge veldig kjærlige personer som viser hverandre mye kjærlighet. Jeg har en "sensor" som skriker KRISE om det går en uke eller to med lite kos. Da er det på tide å prioritere forholdet,noe vi alltid gjør. Vi vet at vi står sterkt i vanskelige perioder. Vi har opplevd samlivsbrudd før og min mann tok det tungt. Han er derfor veldig klar på at han kan takle lange dårlige perioder uten å tenke tanken på skilsmisse,rett og slett fordi han ikke makter tanken på å gå igjennom det på nytt. Til slutt så er det et eller annet med den kombinasjonen vi utgjør som vi ikke forstår,men som tydeligvis er grunnen til at vi aldri har klart å gi slipp på hverandre:Den gode følelsen vi har når vi er sammen.
Gjest Gjest_Corto Maltese_* Skrevet 10. september 2008 #9 Skrevet 10. september 2008 om vi ser på det som statestik så har 3 av dere over meg vært utro. Eller så har 3 av dere en partner som har vært eller er utro. Om dere vet det er noe annet men slik er det
Chianty Skrevet 10. september 2008 #10 Skrevet 10. september 2008 ta statistikken din du.. følger du med på forumet så jeg et problem. Men svarer for meg alikevel.
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2008 #11 Skrevet 10. september 2008 om vi ser på det som statestik så har 3 av dere over meg vært utro. Eller så har 3 av dere en partner som har vært eller er utro. Om dere vet det er noe annet men slik er det Ja og så? utroskap er langt fra den eneste grunnen til skilsmisse. Mange skiller seg uten å ha en annen partner i tankene. Uansett er 2/3 ikke utro. Dessuten er heller ikke utroskap nødvendigvis dødsdommen for et ekteskap. Likegyldighet er langt verre. Vi har vært utro,min mann og jeg. Jeg måtte altså akseptere et stebarn som resultat. Vi er her fremdeles og vi har det bedre enn før utroskapen.
Gjest Gjest_Bygdedyret_* Skrevet 10. september 2008 #12 Skrevet 10. september 2008 Hvorfor tror du dette. Er ditt forhold spesielt mer spesielt en alle de andre som trodde akkurat det samme. Før de skilte seg ? Jeg trodde det var spesielt og at vi skulle være sammen resten av livet, sånn gikk det ikke. Jeg tror derimot ikke at mitt forhold var mer spesielt enn de andre forholdene som gikk dukken, uten at jeg kjenner grunnen til at de andre ble skilt.
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2008 #13 Skrevet 10. september 2008 ta statistikken din du.. følger du med på forumet så jeg et problem. Men svarer for meg alikevel. Det svaret der forstår jeg ikke noe av men jeg tror at det du nok ville si etter ta statestikken din du og stapp den opp i ræva ikke sant ?
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2008 #14 Skrevet 10. september 2008 Ja og så? utroskap er langt fra den eneste grunnen til skilsmisse. Mange skiller seg uten å ha en annen partner i tankene. Uansett er 2/3 ikke utro. Dessuten er heller ikke utroskap nødvendigvis dødsdommen for et ekteskap. Likegyldighet er langt verre. Vi har vært utro,min mann og jeg. Jeg måtte altså akseptere et stebarn som resultat. Vi er her fremdeles og vi har det bedre enn før utroskapen. hvor sa jeg at det var dommen. Jeg sa at halvparten av dem sansynlgvis har vært utro jeg nevte aldri at det var en dødsdom
Gjest Grafica Skrevet 10. september 2008 #15 Skrevet 10. september 2008 Fordi vi er bestevenner, elskere og like tett knyttet sammen som tvillinger. Fordi vi kan være sammen en uke i strekk eller fra hverandre en uke i strekk uten problemer. Fordi ingen andre forstår forholdet vårt, noe som gjør at jeg tør å påstå at vi har noe spesielt og unikt. Som jeg velger å bruke ordet soulmates på. Fordi vi har planer og fremtidshåp som stemmer overens Fordi vi har de samme lidenskapene og hobbyene, som gjør at vi lærer av hverandre og utfordrer hverandre konstant Fordi jeg kan ikke se for meg å leve uten ham.
Gir Skrevet 10. september 2008 #16 Skrevet 10. september 2008 Man kan aldri vite hva fremtiden bringer, men man kan håpe og tro. Jeg håper og tror meg og min kjære vil holde sammen resten av livet av flere grunner: - Vi er hverandres beste venner - Vi har mye humor i forholdet vårt - Vi har de samme grunnverdiene i livet - Vi er snille mot hverandre - Vi har bare blitt sterkere og sterkere for hvert år vi har vært sammen.
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2008 #17 Skrevet 10. september 2008 hvor sa jeg at det var dommen. Jeg sa at halvparten av dem sansynlgvis har vært utro jeg nevte aldri at det var en dødsdom Vel, i så fall er ikke utroskap relevant. Hvorfor brakte du det på bane?
snutebilla Skrevet 10. september 2008 #18 Skrevet 10. september 2008 Jeg tror ikke. Men jeg håper. Jeg kan ikke forutsi fremtiden, jeg kan ikke vite. Men jeg elsker denne fyren, han er den beste vennenen jeg noensinne har hatt, og han rocker sokkene av meg. Åtte år sammen har vært ikke noe annet enn glede. Det er det mange som har sagt før meg, så jeg sier ikke at det er noe garanti. Selvsagt kan det gå ad helvete, plutselig en dag elsker vi hverandre ikke lenger, og da skal jeg sørge over det vi hadde og la han gå. For nå så nyter jeg det vi har, og lar det være med det.
Tusenfryd Skrevet 10. september 2008 #19 Skrevet 10. september 2008 Jeg tror vi kommer veldig mye lenger enn mange andre fordi vi har bstemt oss for det. Det er svært mange som blir samboere og får barn og gjeld, men fx ikke vil gifte seg - for man vet jo aldri hva som skjer. Sånne er etter min mening ofte dømt til å skille lag. Når man først har giftet seg så er det også utrolig mange årsaker til at folk gjør det. redde forholdet - de har jo allerede barn og gjeld... dårlig utgangspunkt, tror jeg. Hvorfor holder vi sammen? Og skal det? Fordi vi er hverandres beste venner og elskere og blabla... klisjé. Men joda. Og som innledningsvis jegsa, vi har bestemt oss for det. (dessuten er vi blitt så gamle og sære og illeluktende og krevende, at kun en som elsker veldig veldig høyt vil ha oss... haha)
Vera Vinge Skrevet 10. september 2008 #20 Skrevet 10. september 2008 om vi ser på det som statestik så har 3 av dere over meg vært utro. Eller så har 3 av dere en partner som har vært eller er utro. Om dere vet det er noe annet men slik er det Hvis du har peiling på statistikk, vil du vite at slike beregninger ikke gjelder på så små utvalg. At en tredjedel av 1000 personer har vært utro, er langt fra det samme som at 3 personer i en gruppe på 9, har vært det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå