leimeg Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 Noen som har brukt disse? Erfaringer?
Gjest Gjest trådstarter Skrevet 11. september 2008 #2 Skrevet 11. september 2008 Ingen? Jeg fikk dette av legen fordi jeg er deprimert og har magetrøbbel.
SnuppiLuppi Skrevet 20. september 2008 #5 Skrevet 20. september 2008 Hei du Jeg har ikke noe erfaringer med den, men kan litt om den gjennom min utdannelse. Er det noe spesielt du lurer på? Sinequan er et klassisk trisyklisk antidepressivum som brukes mot mild depresjon. Den har også en sedativ virkning og kan også derfor virke angstdempende. På grunn av måten den virker på (hemmer gjenopptak av noradrenalin og serotonin i nervene), virker den både i hjernen hvor den utfører antidepressiv virkning og i kroppen, hvor den hemmer sekresjon av pepsin og syre i magen, så kanskje derfor du har fått den for magetrøbbel i tillegg.
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2008 #6 Skrevet 23. september 2008 Tusen takk for svar. Ja har fått de får både magetrøbbel og angst og depresjoner. Legger man på seg av de? Tar det lang tid før de virker? Går på 30 mg pr dag tror jeg det var.
SnuppiLuppi Skrevet 23. september 2008 #7 Skrevet 23. september 2008 Tusen takk for svar. Ja har fått de får både magetrøbbel og angst og depresjoner. Legger man på seg av de? Tar det lang tid før de virker? Går på 30 mg pr dag tror jeg det var. Hei igjen Det står oppført både vektnedgang og vektoppgang på felleskatalogen, så da er det vel vanskelig å si , men slike ting er ALLTID doseavhengig og du får en veldig liten dose. Det står at vanlig vedlikeholdsdose er 75-225 mg/dag, og at man kan gå opp til 300, så jeg ville ikke bekymret meg over vektoppgang. Jeg tror slike ting skal virke ganske raskt, det står 2-3 uker i felleskatalogen :-D. Håper de hjelper deg. God bedring!
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2008 #8 Skrevet 26. september 2008 Takk. Håper jeg går ned i vekt og at angst, depresjoner og magesmerter går bort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå