lotta80 Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 Hei, jeg skal lage tacoform i kveld, men en av de som kommer er vegetarianer. Pleier å lage tacoform med tortillachips, kjøttdeig, tacosaus, purre, mais og ost. Med rømme og salat ved siden av. Blir litt stusselig liksom og bare kutte ut kjøttdeigen og gi han resten. Kan jeg erstatte kjøttdeigen med noe spennende? Ikke fisk eller kylling.
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 Bønner fungerer veldig bra som erstatning for kjøttdeig, ikke minst i mexikansk mat. Kidneybønner passer kanskje best. Du tilbereder retten på samme måte som med kjøtt, bortsett fra at du ikke forsteker bønnenen selvsagt.
Gjest Frosk Skrevet 10. september 2008 #3 Skrevet 10. september 2008 Hei, jeg skal lage tacoform i kveld, men en av de som kommer er vegetarianer. Pleier å lage tacoform med tortillachips, kjøttdeig, tacosaus, purre, mais og ost. Med rømme og salat ved siden av. Blir litt stusselig liksom og bare kutte ut kjøttdeigen og gi han resten. Kan jeg erstatte kjøttdeigen med noe spennende? Ikke fisk eller kylling. Så flott at du tenker på vegetarianeren også! Det finnes en vegetartacomix fra Santa Maria, mange bruker den i stedet for kjøttdeig. Selv syns jeg bønnestuing er veldig godt - og det er fryktelig enkelt å lage! Du kan jo ha kjøttdeig til de som spiser det, og lage bønnestuing av en boks kidneybønner ("salat og grytebønner") til veggisen? Her finner du en beskrivelse av hvordan jeg lager bønnestuing. (Linken er til bloggen min)
cilipili Skrevet 10. september 2008 #4 Skrevet 10. september 2008 Hadde bare alle tenkt på vegetarianeren like mye som deg Jeg pleier å lage en veldig enkel ting: to bokser hakka tomater to pakker tacokrydder litt ketshjup et par-tre never røde, splitta linser (er ikke helt 100% sikker på hvor mye jeg bruker) evnt. en terning grønnsaksbuljong. salt pepper Kokes under lokk i ca. en halv time. Er det for vått i slutten kan lokket tas av. Utrolig godt!
lotta80 Skrevet 10. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. september 2008 Takk. Nettopp vært på butikken, selvfølgelig uten å ha sett svarene først :-( Kjøpte litt squash og champignon jeg tenkte det gikk an å steke sammen med det andre? Ja, jeg vet det høres rart ut, men jeg har aldri laget vegetar mat før. Går det an å lage det med det? De andre oppskriftene virker jo supre da, men vet ikke helt om jeg gidder butikken igjen... Er jo masse salat ved siden av også.
Gjest veggis Skrevet 10. september 2008 #6 Skrevet 10. september 2008 Takk. Nettopp vært på butikken, selvfølgelig uten å ha sett svarene først :-( Kjøpte litt squash og champignon jeg tenkte det gikk an å steke sammen med det andre? Ja, jeg vet det høres rart ut, men jeg har aldri laget vegetar mat før. Går det an å lage det med det? De andre oppskriftene virker jo supre da, men vet ikke helt om jeg gidder butikken igjen... Er jo masse salat ved siden av også. Det funker nok kjempefint! Jeg bruker alltid både squash og champignon når jeg lager ulike former for taco, ofte sammen med paprika, løk og bønner. Men det blir helt sikkert nam-nam med bare noe av det også.
lotta80 Skrevet 10. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 10. september 2008 Eneste jeg ikke har er bønner, men det får han overleve uten. Jeg har i alle fall ikke "forpestet" maten hans med kjøtt han ikke vil ha. Takk for hjelpa folkens.
Gjest Yoghurt Skrevet 10. september 2008 #8 Skrevet 10. september 2008 Takk. Nettopp vært på butikken, selvfølgelig uten å ha sett svarene først :-( Kjøpte litt squash og champignon jeg tenkte det gikk an å steke sammen med det andre? Ja, jeg vet det høres rart ut, men jeg har aldri laget vegetar mat før. Går det an å lage det med det? De andre oppskriftene virker jo supre da, men vet ikke helt om jeg gidder butikken igjen... Er jo masse salat ved siden av også. Jeg har fått servet og lagd dette selv. Squash+sopp+tacokrydder ER alt som skal til- det smaker nydelig med taco
Gjest skorpio Skrevet 10. september 2008 #9 Skrevet 10. september 2008 Jeg varmer opp tomatabønner og heller oppi tacokrydder -- SUPERgodt!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå