Gå til innhold

Hvordan stole på han?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Belle_*
Skrevet

Jeg og typen min var samboere i flere år, før vi for et halvt år siden gikk fra hverandre. Vi hadde kjørt oss fast i et spor hvor vi sjeldent fant på aktiviteter sammen, han var mye hos venner på kveldene, vi hadde lite sex osv, dvs at gnisten forsvant.

Han begynte etterhvert å ha mye kontakt med sine exer og gamle elskerinner på mobil og internet. Dette foregikk bak ryggen min, men etterhvert kom det for dagen, med en del hvite løgner i tillegg. Dette ble en skikkelig vekker for meg, og jeg ville kjempe for å redde forholdet vårt, imens han var mer lunken, men gikk med på å forsøke.

Selv om han bedyret at mellom han og disse kontaktene var det bare vennskap, var tilliten ødelagt og jeg spurte han daglig ut om disse venninnene, noe som slet veldig på oss begge. Tilslutt orket han ikke mer og gikk ut av forholdet.

Nå har vi gått på timer hos en familieterapaut, er blitt sammen igjen og har det bedre enn på lenge. Likevel sliter jeg med å klare og stole på han. Selv om han mener at vennskapet med disse venninnene i og for seg ikke e galt, har han lovet at han ikke skal ha kontakt med dem. Men hvordan skal jeg klare å stole på han igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nå har vi gått på timer hos en familieterapaut, er blitt sammen igjen og har det bedre enn på lenge. Likevel sliter jeg med å klare og stole på han. Selv om han mener at vennskapet med disse venninnene i og for seg ikke e galt, har han lovet at han ikke skal ha kontakt med dem. Men hvordan skal jeg klare å stole på han igjen?

Jeg tror du trenger tid. Og du trenger å få lov til å stille spørsmål. Han kan hjelpe deg med å opparbeide tillit igjen ved å gi deg tilgang til hans telefon og pc. Og han kan fortelle deg hvem som sender meldignger og ringer. Hvis han er ute med kompiser kan han sende deg en melding (eller flere). Og han kan vise at han liker deg og har lyst på deg. Alt dette gjelder begge veier.

Når dere har det bra sammen er det lettere å stole på han. Han har lovet at han ikke skal ha kontakt med eksene. Det viser at du er viktigst for han. Hvis han holder det, og heller ikke flørter med nye damer, tror jeg du etterhvert vil få tillit til han igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...