Gå til innhold

Postkasse, husnummerskilt og ringeknapp

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi har nettopp malt huset og da skiftet vi farge til grått. Dermed passer det ikke så fint med husnummerskilt og ringeknapp i messing. Er det noen som vet hvor det finnes et godt utvalg av nummerskilt, ringeknapper og navnskilt i sølv/stålfarge i Oslo eller Akershus? Hadde vært fint med noe i samme stil når vi først skal kjøpe nytt.

Jeg lurer også på hvor man finner et godt utvalg i postkasser? Gjerne noe annet enn standard hvit eller grønn, men ikke i treverk med rosemønster! :wink:

Jeg har såvidt vært på en Jerniabutikk og sett etter dette, men i hvert fall i denne butikken var ikke utvalget mye å skryte av.

Hilsen Lille meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet at det finees postkasser i stålfarge, sto noe om navneskilt ol. i et av vårens Bonytt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk skal du ha! Jeg abbonerer på Bonytt, så da skal jeg se om jeg finner det! Håper det står noe om forhandlere der.

Noen andre som har flere tips?

Hilsen Lille meg

Skrevet

Hva med å bare lakkere om de gamle? :roll:

Skrevet

Enig. Kjøpe en vanlig hvit postkasse og gi den en runde med bil-lakk (f.eks fra Biltema).

Kanskje du kan gjøre det samme med det gamle nummeskiltet ditt også? For ikke å snakke om ringeklokka.

Sikkert lurt å gi alt en runde med sandpapir først.

Gjest Anonymous
Skrevet

Å lakke var et godt tips, men jeg tror likevel vi skal kjøpe en ny postkasse, for den gamle har fått seg en trøkk. Dessuten hadde det vært fint med en som er større, for er vi borte en helg er jo postkassen proppfull av Aftenposten og reklame. Det lyser jo lang vei at vi er bortreist. (På lengre ferier får vi hjelp av naboen). En annen sak er at vi har felles postkassestativ med tre naboer, så håpet var at vi fikk alle til å kjøpe lik kasse, men det lar seg jo kombinere med å lakkere hvite.

Skal undersøke mer om det går an å lakke husnummeret, men ringeknappen skal i alle fall skiftes. Den er i snirklete messing og da hjelper det ikke bare å lakke den.

Men det aller beste hadde vært å funnet noe i en slags serie som matcher, så jeg tar fortsatt imot flere tips!

Hilsen Lille meg

Skrevet

Jeg ar sett masse ringeklokker og husnummer i sånne "lås"-butikker. Blant annet på OBS på Økern. De bestiller også etter ønske tror jeg.

Men om du ikke bor i Oslo er det kanskje litt vanskelig.

Så kan du jo lakkere postkasser i en matchende farge.

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk Lea!

Jeg jobber i Oslo, så det er ikke noe problem å komme seg til Obs. Jeg får også titte innom andre låsbutikker.

Hilsen Lille meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...