Gå til innhold

Hva er egentlig så glat med utroskap

Anbefalte innlegg

Gjest Corto Maltese
Skrevet

Jeg ser ikke det gale i det. Hva er så galt med det. Er det ikke bare bra om man øver seg litt oss andre slik at det blir litt variasjoner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg regner med at det de fleste mener er galt med utroskap, er nettopp utroskapet, at det gjøres bak ryggen til den man skal være glad i.

Å "øve seg litt på andre" kan være vel og bra det, men poenget er da at man må være enige om det og at det ikke gjøres bak noen rygg. Da blir det et svik.

Skrevet

Det som er galt med utroskap er at man går i mot den felles enigheten man har med sin partner om et monogamt forhold.

Hvis man for en eller annen grunn skulle ha et åpent forhold der partneren aksepterer noe slikt, så er det jo ikke et problem - da er det ikke utroskap.

Gjest Gjest_Bygdedyret_*
Skrevet
Jeg regner med at det de fleste mener er galt med utroskap, er nettopp utroskapet, at det gjøres bak ryggen til den man skal være glad i.

Å "øve seg litt på andre" kan være vel og bra det, men poenget er da at man må være enige om det og at det ikke gjøres bak noen rygg. Da blir det et svik.

Enig, det er veldig sårt å oppdage at den du elsker har gått bak ryggen din og hatt et forhold til en annen. (når vi er enige om at sånn gjør vi ikke)

Skrevet
Jeg ser ikke det gale i det. Hva er så galt med det.

Er det ikke bare bra om man øver seg litt oss andre slik at det blir litt variasjoner?

Er man gift eller har samboer og den ene parten tenker slik har det ingen vits i å være sammen med vedkommene.

Variasjoner skal lages i forholdet ikke med andre er da min mening!

Og har man problemer med det ,så er det noe som må jobbes med.

Skrevet

Smerten i utroskap for meg handler om at man blir sveket og løyet for, og litt at det kan ødelegge selvtilliten ("hvorfor er ikke jeg god nok?"). Samtidig ville jeg hatt problemer med å være i et ikkemonogamt forhold på grunn av alle kjønnsykdommene som er rundt omkring. Jeg vet at min samboer aldri ville løyet om han visste han hadde en kjønnsykdom, men vet jeg at hun han plukket opp på et utested og "øvde seg på" ikke ville løyet om det? Joda, han burde jo bruke kondom, men for meg hadde det føltes som å leke med ilden likevel. Det er jo ikke lett å garantere 100% at man ikke blir smittet ved samleie. Og skulle jeg utsette meg for å bli smittet i den perioden fra mannen hadde vært med en annen til mannen eventuelt oppdaget det? Og om han kunne tenke seg å utsette meg for den risikoen, hadde jeg også følt at det var noe galt. Om han ble smittet hadde det jo også gjort sexlivet vårt (og kanskje også livet vårt) veldig komplisert. Og ikke minst: Hva om mannen fikk et barn som følger av et sidesprang der prevensjonen sviktet? Det hadde også blitt veldig vanskelig å skulle håndtere for oss sammen. Kanskje jeg er prippen, men det er slik jeg føler det.

Og om man ønsker et ikkemonogamt forhold, så kan man vel legge opp til et ikkemonogamt forhold, istedenfor å føre noen bak lyset!

Skrevet (endret)

Det er kun utroskap hvis paret har lovet hverandre å ikke ha sex med andre. Hvis de ikke har slike løfter, og synes det er greitt å ha seg litt på hver sin kant (åpent forhold), så heter det ikke utroskap. Å bryte løfter er ikke ok! Hvis man ikke kan holde det man lover, så får man la være å love det, og bli enige om noe annet - eller gå fra hverandre.

Endret av Jade
Gjest Gjest_Sunniva_*
Skrevet
Jeg ser ikke det gale i det. Hva er så galt med det. Er det ikke bare bra om man øver seg litt oss andre slik at det blir litt variasjoner?

Det er kjekt inntil man når konformasjonsalderen.

Gjest StockDama
Skrevet

Nei, si det...hva er galt med svik og løgn mot de man liksom skal være glad i?

Stå på du maltese, lyg og svik og vær jævlig, kos deg =D

Skrevet

Har du opplevd det selv eller? Å bli bedratt altså.

Skrevet
Har du opplevd det selv eller? Å bli bedratt altså.

Ja men jeg brydde meg lite om det.

Skrevet

Tråden under har svaret i tittelen: Det gjør så forbanna vondt.

Skrevet
Ja men jeg brydde meg lite om det.

Jeg ville ha svar fra trådstarter..

Som svar til deg 'gjest': Med mindre dere har/hadde et åpent forhold, så sier det litt om forholdet du er /var i..

Skrevet

Det du beskriver er ikke utroskap, men et åpent forhold. Og forskjellen er at man i et åpent forhold er enig i at man kan ha sex med andre, men når man er utro går man bak ryggen på partneren og lyger og bedrar, for de har ikke blitt enig i å ha et åpent forhold.

Gjest Gjest_Corto Maltese_*
Skrevet
Jeg ville ha svar fra trådstarter..

Som svar til deg 'gjest': Med mindre dere har/hadde et åpent forhold, så sier det litt om forholdet du er /var i..

jeg var trådstarter---glemte og skrive navnet oppe der det står navn

Corto Maltese

Skrevet
jeg var trådstarter---glemte og skrive navnet oppe der det står navn

Corto Maltese

Ah; da sier det litt om forholdet deres da. Hvorfor brydde du deg fint lite? Har dere et åpent forhold? Er du også, eller har du vært utro?

Gjest Corto Maltese
Skrevet
Ah; da sier det litt om forholdet deres da. Hvorfor brydde du deg fint lite? Har dere et åpent forhold? Er du også, eller har du vært utro?

Nå er vi ikke sammen lenger. Hadde vi et åpent forhold nei jeg bare brydde meg ikke. Noe som var grunnen til at vi slo opp. Siden jeg rett og slett ikke brydde meg om at hun var utro.... Nei jeg var ikke utro

Skrevet
Nå er vi ikke sammen lenger. Hadde vi et åpent forhold nei jeg bare brydde meg ikke. Noe som var grunnen til at vi slo opp. Siden jeg rett og slett ikke brydde meg om at hun var utro.... Nei jeg var ikke utro

Da gjorde dere isåfall rett i å ende forholdet. Hvis du ikke er glad i eller elsker en person, hvis du ikke vil leve sammen med henne, så kan jeg jo skjønne at du ikke brydde deg. Jeg tror du hadde følt det annerledes hvis det var drømmedama di, dermed føler jeg ikke at det er særlig hold i tråd-tittelen eller det første innlegget ditt ;) Normalt ville utroskap nemlig ha "svidd på pungen"; believe me, I've been there. Har ingen pung, men det svei som f! Gjør nesten vondt å tenke tilbake på det.

Skrevet

Jeg bryr meg heller ikke hvem folk jeg ikke er glad i ligger med.

Skjønner ikke vitsen med å starte en tråd bare for å fortelle at du synes det var ok at dama di (som du ikke hadde følelser for) var utro. Er ikke det en selvfølge?

Skrevet
Jeg bryr meg heller ikke hvem folk jeg ikke er glad i ligger med.

Skjønner ikke vitsen med å starte en tråd bare for å fortelle at du synes det var ok at dama di (som du ikke hadde følelser for) var utro. Er ikke det en selvfølge?

Det var ikke derfor jeg startet tråden. Men jeg fikk spørsmålet så da svarte jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...