idaida Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 Hei hei! Jeg og kjærsten min skal reise til Krabi i Thailand i to uker i slutten av desember, er det noen som har vært der og har noen gode reisetips? Steder å bo, ting man må se og gjøre etc? Noen som vet om hoteller ved stranden, eventuelt beach-bungalows på påler i vannet? Takk for svar!
gard Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 Hei Vi var der for noen år siden som du kan se i dette reisebrevet: http://gardkarlsen.com/thailand2002.htm . Vi bodde på Ao Nang stranden og den var ikke så veldig bra men drar en ut til Railey(?) beach og Phra Nang så er det virkelig flott. Skal dere også innom Bangkok?
Gjest gladidagogså Skrevet 11. september 2008 #3 Skrevet 11. september 2008 Hei. Har vært fire ganger i Krabi:) Dere reiser i absolutt høysesong, så book bosted på forhånd. Ao nang og Hat nopparatara(??) er skikkelig turiststeder...men fint utgangspunkt for å reise på dagsturer til strendene rundt. Dere kan jo vurdere å reist til KoLanta og? veldig hyggelig øy, masse bungalower å velge mellom, god stemning..sjekk feks Miami Beach Bungalows. Lanta er en av mine favorittøyer Ko Ngai og Ko Jum er og nydelig.. Sist vi var i Krabi bodde vi på et hyggelig sted som het Ban Po Ngam og v Nopparathara..ikke v strand men de kjørte oss inn til Ao nang når vi ønsket det...veldig stille og fredelig der.Bodde og noen netter på Ban Banyan Tree, sentralt og hyggelig dame som drev det. Ao nang er IKKE stille og fredelig lenger..for ti år siden var det det...sukk. MEN det er masse gode spisesteder mmmmmmsjømat, endel flotte resorts, shopping(ikke så superbillig lenger),mulighet for utflukter feks snorkling, kajakkpadling.. Søk på Thailand på forumet her så får du nok flere ideer)
pøbelsara Skrevet 12. september 2008 #4 Skrevet 12. september 2008 Jeg anbefaler også Koh Lanta! Laid back, vakkert, fantastiske strender, og masse hyggelige, små bungalowanlegg direkte på standen, i alle prisklasser fra latterlig billig, til virkelig luksuriøst og dyrt... Det tar ca. 1 1/2 time fra flyplassen i Krabi til Koh Lanta, og hotellene på Koh Lanta har pick-up-service, som du kan bestille samtidig som du bestiller hotell.. Hoteller på Koh Lanta. Vi var der i november i fjor, og da var jeg en formiddag på Thai-matlagingskurs hos Time for Lime. Det var en opplevelse - både morsomt og lærerikt. Og god mat. Junie, som driver det, er halvt norsk. Stedet ligger direkte på stranden, og er utrolig vakkert, så noen timer der er en opplevelse for alle sansene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå