Gjest Gjest_Brura_* Skrevet 10. september 2008 #21 Skrevet 10. september 2008 Ta for all del på deg rosa alvevinger og tiara i tillegg. Jeg har ingen planer om alvevinger, men tiaraen fra bryllupet har jeg jo. Hadde ikke tenkt å bruke den, men kanskje jeg skal gjøre det likevel.
Gjest *Mim* Skrevet 10. september 2008 #22 Skrevet 10. september 2008 Hvis kjolen er veldig brudete og prinsesseaktig, synes jeg nok det er litt rart, ja.
Gjest Gjest_Brura_* Skrevet 10. september 2008 #23 Skrevet 10. september 2008 Hvis kjolen er veldig brudete og prinsesseaktig, synes jeg nok det er litt rart, ja. Den er ikke prinsesseaktig, men ganske brudete. Det er ikke som en vanlig selskapskjole, man ser at det er en brudekjole.
Coriander Skrevet 10. september 2008 #24 Skrevet 10. september 2008 Nå var det ikke jeg som skrev om bygda, bare signerte det hun andre skrev:P Ja, jeg vet. Proevde aa endre paa det, men endte med aa legge inn samme iinnlegget paa nytt...sorry.
LilleEkorn Skrevet 10. september 2008 #25 Skrevet 10. september 2008 Om du absolutt vil vise den fram på festen, hva med å bare henge den i lokalet som pynt. Synes kanskje det blir en smule drøyt å ta den på..Mye annet fint å pynte seg med også
Gir Skrevet 10. september 2008 #26 Skrevet 10. september 2008 Flere som absolutt må fnise i svaret sitt Kanskje jeg synes jeg fortjener den ekstra oppmerksomheten en brudekjole på bryllupsdagen gir! Ja, du synes sikkert det, men du spurte hva andre synes, og majoriteten synes det vil virke litt sært. Men som jeg sa tidligere, gjør som du vil, det er deres fest og hvis du ikke bryr deg om hva andre synes, hvorfor spør du i dette forumet da?
Grønt blad Skrevet 10. september 2008 #27 Skrevet 10. september 2008 Vi har 1 års bryllupsdag om en stund, og skal feire det med stort selskap. Det jeg lurer på er om dere tror at jeg kan bruke brudekjolen i selskapet? Det er verdens fineste kjole, og jeg har så lyst å bruke den. Selvfølgelig kan du bruke kjolen, men hadde jeg vært gjest, hadde jeg syntes det var en smule sært. Bare det å feire ett års bryllupsdag med stort selskap høres spesielt ut for meg. Dersom det bare var du og mannen din som feiret alene sammen, så hadde saken vært litt andeledes i mine øyne, men for all del, du gjør som du vil.
Adila Skrevet 10. september 2008 #28 Skrevet 10. september 2008 Jeg tror nok jeg også hadde hevet øyenbryna litt hvis dama hadde møtt opp i brudestasen sin igjen. Det er jo ikke vanlig skikk, så at folk blir overrasket skal du ikke se bort ifra. Men da kan du vel kanskje starte din egen tradisjon Men skal dere feire bryllupsdagen deres slik hvert år eller er det en engangs-greie? Jeg har nemlig heller ikke hørt at folk feirer så stort på 1-årsdagen. Men jeg er langt fra negativ, jeg hadde vel bare blitt litt paff og ferdig med det. Folk får gjøre hva de vil.
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2008 #29 Skrevet 10. september 2008 Det paret som kledde seg opp hver år på bryllups dagen, fikk meg til og tenke på mentalpasienter, hørres jo helt sykt ut. Men for all del, kjør på
AnetteR Skrevet 10. september 2008 #30 Skrevet 10. september 2008 Bare mine tanker siden du spør... Jeg ville syntes det var veldig rart. Det er ingen tradisjon for det i Norge, og personlig har jeg aldri sett en brud i brudekjolen for 2.gangs bruk. Så det er nok noe jeg ville ledd litt av så snart "bruden" ikke var i nærheten. Men det er i siste instans helt og holdent opp til deg selv, men du må være klar over at sannsynligvis er dette noe mesteparten vil reagere på.
Gjest Gjest_Brura_* Skrevet 10. september 2008 #31 Skrevet 10. september 2008 Så hvis dere som har svart i denne tråden er repersentativ for folk flest hadde jeg altså blitt mistenkt for å være en mental pasient, skrikende etter oppmerksomhet, gjestene hadde fnist og snakket om meg på bygda etter festen? Tror kanskje jeg skal finne meg et annet antrekk, hvis jeg overhode tør holde noen feiring av dagen.
Alvelin Skrevet 10. september 2008 #32 Skrevet 10. september 2008 Jeg hadde syntes det var sært, men for all del - gjør som du vil. Og ja, jeg hadde sladret litt om det i ettertid.
øyenstikker Skrevet 10. september 2008 #33 Skrevet 10. september 2008 . Bare det å feire ett års bryllupsdag med stort selskap høres spesielt ut for meg. stusset litt på dette jeg også. Men fordi om jeg gjør det, vil det jo ikke si at det blir et flott selskap. Over til brudekjolen.....jeg ville syns det var litt rart ja. Fordi om jeg skjønner at du du syns den er fin og har lyst til å bruke den igjen. (jeg er nygift selv) Jeg tenker slik, at fordi om jeg følte meg nydelig i min kjole på bryllupsdagen, tror jeg aldri det vil gi den samme følelsen igjen om jeg brukte den en gang til. Det er jo mye mer enn bare kjolen som gjør at en føler seg slik en gjør på bryllupsdagen Jeg vil heller ha den, så jeg kan titte på den å kjenne på følelsene som sitter i den fra den dagen. Tror de ville blitt nedtur å ta den på igjen. Men det er jo min mening. DU får gjøre akkurat som du vil
angara Skrevet 10. september 2008 #34 Skrevet 10. september 2008 Enig med de andre her om at det blir litt "too much" å komme i brudekjolen. MEN - det å feire bryllupsdagen med venner tilstede synes jeg er en flott idé! Så kan dere mimre sammen, se på bilder (veldig gøy hvis du viser bilder fra festen og de andre deltakerne). Og kanskje ha noe matinnslag som ligner på det dere spiste da.
Branna Skrevet 10. september 2008 #36 Skrevet 10. september 2008 Jeg skjønner godt at du har lyst til å bruke brudekjolen igjen, jeg! Har kjempelyst til det samme selv, men jeg kommer ikke til å gjøre det siden folk bare hadde sett rart på meg. Men min er todelt, da, så jeg tenkte at på jubileumsdager så kunne jeg ha på meg bare toppen og så et litt mindre brudete skjørt. Men ikke nå til første bryllupsdagen, for vi skal ut og spise og det vil nok bli litt rart. Det er jo en ganske brudete topp, med lange chiffon-ermer og rosa blomster på. Mitt råd er å ikke ta på deg brudekjolen dersom du vil unnga rare/misbilligende blikk og snakk. Spar den heller til senere, da du og mannen er alene.
Gjest Skrevet 10. september 2008 #37 Skrevet 10. september 2008 Hadde den blitt lagt opp og sydd om og lagd som en fest kjole kunne jeg skjønt det.
Rosenrød Skrevet 10. september 2008 #38 Skrevet 10. september 2008 Jeg synes det høres rart ut, ville ikke anbefalt det.
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2008 #39 Skrevet 10. september 2008 En kul ide kunne være å bruke kjolen igjen på sølvbryllupsdagen deres, er jo mange mange år til enda men da er det litt mer nostalgi over deN og det ville bare vært morsomt og koselig. Er det en typisk brudekjole med 5 meter slep og hele pakka hadde jeg nok ikke brukt den denne dagen. Men syr du om kjolen litt så det blir en litt mer selskapskjole ut av den så tror jeg nok folk ville synes at det var en flott måte og bruke brudekjolen på og ikke sært i det hele tatt.
Gjest Miley Skrevet 10. september 2008 #40 Skrevet 10. september 2008 Jeg ville syntes det var rat at noen inviterte til feiring av 1 års bryllupsdag. Er det vanlig? Hadde brura attpåtil stilt i brudekjolen hadde jeg nok måtte søkt hjelp i ettertid.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå