Gå til innhold

Brunost

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare et lite spørsmål om brunost: kan det inngå i daglig kosthold dersom man tilsammen holder seg under 1300kcal? Prøver å gå ned litt....

Sånn som til frokost i dag hadde jeg: 3 rugsprø, 1 skive skinke, 1 skive gulost, 1 skive brunost, bittelitt syltetøy, 2 plommer, og litt melk.

Det burde vel gå greit? Spiser noenlunde det samme til lunsj.

Takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, den er stappfull av kalorier, raske karbohydrater og fett (selv den magre varianten), så det er ikke spesielt smart. MÅ du ha noe slikt, kjøp mager prim.

Skrevet
Vel, den er stappfull av kalorier, raske karbohydrater og fett (selv den magre varianten), så det er ikke spesielt smart. MÅ du ha noe slikt, kjøp mager prim.

Nei, nei må slett ikke ha noe slikt, jeg bare lurte.. Tror jeg hopper over primen. Men uansett kan vel ikke en skive av og til gjøre noe?

Skrevet

Så lenge kaloriinntaket blir for høyt kan du bare spise det. Men det er veldig kaloririkt, og inneholder mye sukker og mettet fett som ikke er så bra. Om du heller velger et annet pålegg som ikke er så kaloririkt kan du spise mer uten at kaloriinntaket blir høyere. Altså du kan bare spise brunost om du vil, så lenge du ikke overskrider 1300kcal som er målet ditt, men det lønner seg kanskje å spise noe annet som er sunnere, og mindre kaloririkt slik at du kan spise "mer" og blir mettere.

Uansett så er det totalinntaket av kalorier som teller=)

Skrevet

Kos deg med den skiven, du! Hvis opplegget ditt står og faller på 50 kalorier så er det noe annet enn den brunostskiven som må tas opp til vurdering ;)

Skrevet
Bare et lite spørsmål om brunost: kan det inngå i daglig kosthold dersom man tilsammen holder seg under 1300kcal? Prøver å gå ned litt....

Sånn som til frokost i dag hadde jeg: 3 rugsprø, 1 skive skinke, 1 skive gulost, 1 skive brunost, bittelitt syltetøy, 2 plommer, og litt melk.

Det burde vel gå greit? Spiser noenlunde det samme til lunsj.

Takk for svar:)

Spis brunost med god samvittighet du, så lenge du ikke spiser så altfor mye av det. Det er det totale kalori inntaket som har noe og si.

Så må jeg spørre: hvorfor spiser du bare 1300 kalorier hver dag? en gjennomsnitts kvinne forbrenner ca.2000 kcal hver dag, trener man, så forbrenner man mere enn det også.

Da ligger du under det kcal inntaket som blir anbefalt ved slanking, og kroppen din kan gå i sparemodus.

Alt for mange spiser for lite..

Skrevet
Spis brunost med god samvittighet du, så lenge du ikke spiser så altfor mye av det. Det er det totale kalori inntaket som har noe og si.

Så må jeg spørre: hvorfor spiser du bare 1300 kalorier hver dag? en gjennomsnitts kvinne forbrenner ca.2000 kcal hver dag, trener man, så forbrenner man mere enn det også.

Da ligger du under det kcal inntaket som blir anbefalt ved slanking, og kroppen din kan gå i sparemodus.

Alt for mange spiser for lite..

Ligger på 1300kcal når jeg trener også. Men burde jeg ligget på flere kcal selv om jeg skal ned i vekt? Hehe, kunne godt tenke meg litt mer mat:enig:

Gjest Gjest_kate_*
Skrevet
Ligger på 1300kcal når jeg trener også. Men burde jeg ligget på flere kcal selv om jeg skal ned i vekt? Hehe, kunne godt tenke meg litt mer mat:enig:

Det merker du egentlig selv.

Jeg lå på rundt 1300 kcal når jeg trente og skulle ned i vekt. Gikk ned 1 kg i uka som klokkeverk, og gikk aldri sulten :) Men når jeg bare hadde noen kg igjen å bli kvitt så begynte ting å stoppe opp. Økte intensiteten og kuttet ned maten uten at det hjalp særlig (i tillegg ble jeg slapp fordi jeg fikk i meg for lite mat). Det som hjalp for meg var faktisk å skru opp matinntaket en periode, for så å gå ned igjen.

Men som sagt så ser du jo selv på vekta hva som funker og ikke funker.

Jeg elsker forresten brunost, men spiste lite av det når jeg slanket meg. Når man skal ligge såpass lavt på kalori-inntak, blir det veldig viktig at all mat man får i seg er lavt på kalorier og høyt på næring hvis ikke går man fort sulten! Men nå - når jeg ikke er på diett, bare har et "sunt" kosthold - så spiser jeg gjerne brunost! Det er jo ikke mange gram det er snakk om

Skrevet

Jeg ligger på et kaloriinntak på 1300 kalorier pr. dag og spiser brunost. Vel og merke lett-varianten. Men spiser stort sett hver dag et Hatting rundstykke (grovt) med en skive brunost på hver del. Har ingen problemer med å ligge på 1300. Ligger som oftest litt under når dagen er over, men forsøker å holde 1300 eller rett over. Ikke går jeg sulten gjennom dagen heller :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...