Gjest Gjest Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 Vi er en familie på 5 (2 voksne og 3 barn) som skal til syden i vinter. For å kunne få plass måtte vi leie to 2-romsleiligheter. Hadde jo ønsket at vi kunne fått vært sammen, men det fantes ikke 3-roms. Reisebyrået sa de skulle skrive at vi måtte få leiligheter ved siden av hverandre. Noen som har erfaring med to 2-roms? Hva er lurest; to ved siden av hverandre eller en markterrasse og en balkong over hverandre? Bare jeg som lager problem av det? Ungene kan neppe ligge alene i leilighetene, så vi må ligge en voksen i hver leilighet. (Blir vel ikke mye ).
Mixelite Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 Vi er en familie på 5 (2 voksne og 3 barn) som skal til syden i vinter. For å kunne få plass måtte vi leie to 2-romsleiligheter. Hadde jo ønsket at vi kunne fått vært sammen, men det fantes ikke 3-roms. Reisebyrået sa de skulle skrive at vi måtte få leiligheter ved siden av hverandre. Jeg er litt forvirret her. Vi har bodd to voksne og to barn på _en_ toroms i Hellas uten problemer. Det hadde vært plass til enda et par senger. Hvor er det dere skal og hva slags leiligheter? Jeg synes det høres litt rart ut at det ikke er plass til fem i en toroms.
Gjest ts Skrevet 10. september 2008 #3 Skrevet 10. september 2008 Hei, Mixelite! Vi skal til Playa Blanca på Lanzarote. Damen på reisebyrået sa at det ikke var mulig å være 5 på en 2-roms leilighet. Ingen i området hadde 3-roms leiligheter, dermed måtte vi velge to stk 2-roms.
Mixelite Skrevet 10. september 2008 #4 Skrevet 10. september 2008 Ok, da er det vel sikkert ikke noe ledig på det tidspunktet dere skal reise da. http://www.solfaktor.no/tour/charters?deps...sort=price;pg=0
Gjest Dale Skrevet 10. september 2008 #5 Skrevet 10. september 2008 Uff...? Du burde heller ha kjøpt kun fly og leid en leilighet selv. Men når "skaden" er skjedd så er det mest ideelle å bo ved siden av hverandre.
Gjest Minolta Skrevet 10. september 2008 #6 Skrevet 10. september 2008 Ja det er ihvertfall veldig lite praktisk å bo i forskjellige etasjer (med balkonger over hverandre som du sa). Ved siden av hverandre er best så er det lettere å gå inn og ut hos hverandre. Hvor store er barna dine da? Har selv bodd i toroms hvor det var dobbeltseng på soverommet og sovesofa + en seng til på stuen. I tillegg fikk vi barneseng inne på soverommet. Men det er jo ikke alle toroms som har plass til så mange senger da. Det er nok det som er problemet for deg. Du får sjekke nærmere på nett eller i katalog neste gang. Det er flere hotell som oppgir at de har rom eller leilighet med sengeplass for inntil både 5 og 6 personer. Men hvis disse allerede er opptatt så er det jo lite man kan gjøre.
Gjest ts Skrevet 10. september 2008 #7 Skrevet 10. september 2008 Uff...? Du burde heller ha kjøpt kun fly og leid en leilighet selv. Men når "skaden" er skjedd så er det mest ideelle å bo ved siden av hverandre. Turen er bare lagt av, og jeg har 7 dagers frist til å avbestille uten at det koster meg noe. Ungene er 5,9 og 11. Ser for meg at det er alt for stor risk og pes med bare bestille fly og ordne med leiligheter selv. Har ingen erfaring med det. Hvordan går man frem? Hva om det blir noe krøll, da står man der med 3 unger. Planen å reise i vinterferien så jeg regner med det vil være temmelig fullt.
Mixelite Skrevet 10. september 2008 #8 Skrevet 10. september 2008 Ser for meg at det er alt for stor risk og pes med bare bestille fly og ordne med leiligheter selv. Har ingen erfaring med det. Hvordan går man frem? Hva om det blir noe krøll, da står man der med 3 unger. Planen å reise i vinterferien så jeg regner med det vil være temmelig fullt. Jeg ville ha sjekket med alle reiseselskapene og hørt om de har større leiligheter ledig. Evt. to med gjennomgangsdør. Vi har reist rutefly i Hellas(Chios) og ordnet bosted selv flere ganger, det går helt fint. Ulempen er jo at man da ikke har reisegarantifondet i ryggen. -men reiseforsikring har man selvfølgelig! Stort sett velger vi bekvemmeligheten det er å reise charter, med mindre det ikke går charter, eller rutefly+ordne selv blir mye billigere.
Gjest ts Skrevet 11. september 2008 #9 Skrevet 11. september 2008 Jeg ville ha sjekket med alle reiseselskapene og hørt om de har større leiligheter ledig. Evt. to med gjennomgangsdør. Vi har reist rutefly i Hellas(Chios) og ordnet bosted selv flere ganger, det går helt fint. Ulempen er jo at man da ikke har reisegarantifondet i ryggen. -men reiseforsikring har man selvfølgelig! Stort sett velger vi bekvemmeligheten det er å reise charter, med mindre det ikke går charter, eller rutefly+ordne selv blir mye billigere. Er avhengig av å reise på en bestemt dato fra Trondheim. Apollo er det eneste selskapet som har dette tilbudet, bra timet både med dato og sted. Da du reiste og ordnet bosted selv, var det i høysesongen? Hadde du unger med? Går man rundt fra hotell til hotell og spør om rom? Hva gjør man om man ikke finner noe? Sover familien på stranden?
Mixelite Skrevet 11. september 2008 #10 Skrevet 11. september 2008 Da du reiste og ordnet bosted selv, var det i høysesongen? Hadde du unger med? Går man rundt fra hotell til hotell og spør om rom? Hva gjør man om man ikke finner noe? Sover familien på stranden? Vi bestilte bosted på forhånd.
Gjest Tobarnsfar Skrevet 11. september 2008 #11 Skrevet 11. september 2008 Ser for meg at det er alt for stor risk og pes med bare bestille fly og ordne med leiligheter selv. Har ingen erfaring med det. Hvordan går man frem? Hva om det blir noe krøll, da står man der med 3 unger. Planen å reise i vinterferien så jeg regner med det vil være temmelig fullt. Vi bestilte fly og ordnet med leilighet selv nå i sommer. Vi leide denne 3-roms leiligheten i Tyrkia. Vi fikk tilsendt et word-dokument av utleier hvor vi skrev inn dato og klokkeslett for ankomst og avreise. Der krysset vi også av for at vi ville ha transport begge veier, sånn at vi ble kjørt fra flyplassen til døra. Veldig praktisk når man har med mye bagasje. (Det var utleier som sørget for selve bestillingen av transport med et firma i Tyrkia - vi fikk kopi av bestillingen på mail, med bekreftelse fra firmaet.) Det var ikke noe pes i det hele tatt. Vi reiste selv med 2 barn, og var kjempefornøyd med hele oppholdet. Plassen var super for barn, med masse aktiviteter innenfor komplekset der leiligheten lå. Nå er ikke Tyrkia noe særlig i vinterferien, men hvis du leter litt finner du sikkert en annen leilighet som passer på Lanzarote eller et annet sted i "syden".
Gjest Gjest_Frida_* Skrevet 11. september 2008 #12 Skrevet 11. september 2008 Vi har også reist avgårde med barn vinterstid - til Gran Canaria. Bestilte da flybilletter m/Sterling og bungalow gjennom sunhotels.net. Det finnes også massevis av private norske utleiere på finn.no. Tok taxi t/r flyplassen. Som de andre her sier: Det er enkelt, og ikke minst sparte vi masse penger på det. Og vi fikk selvfølgelig mye større bosted enn om vi hadde bestilt en leilighet via charter!
Gjest ts Skrevet 11. september 2008 #13 Skrevet 11. september 2008 Takk for svar alle. Dere får det jo til å høres så enkelt ut. Får ta og surfe litt og se om jeg finner noe.
Gjest ts Skrevet 12. september 2008 #14 Skrevet 12. september 2008 Fant noe på www.homeaway.no som kan være interessant. Noen som har leid derigjennom? Kan man på noen måte risikere å bli lurt, feks få noe helt annet enn det bildene viser? Hvem skal man kontakte dersom man har spørsmål (ingen turoperatør å gå til da).
prinsessa Skrevet 12. september 2008 #15 Skrevet 12. september 2008 Vi har også ordnet med bosted selv. I fjor var tok vi restplass med Apollo, kun fly til Thassos og fant en super leilighet på nettet som vi leide en uke for ca 2800,-. Så turen vår kom på 7000 for en uke for 4 pers. Vi reiste da med 2 barn, 4 mnd og 4 år. Gikk så fint atter. På Lanzarote bor det vel også en haug med nordmenn? Har du sjekket på finn.no? Kanskje du finner noe der. Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå