Gå til innhold

Angrepille. Reklamen fra helvete??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært på kino (det var ivertfall der jeg så den) i det siste og sett reklamen for "angrepillen"? :o

Kjapp story:

Tre gutter driter seg ut og roter seg bort i ulike relativt harmløse situasjoner - en sukkersøt jentestemme ligger over og sier "Når gutter er sånn er det kanskje ikke så rart at tabber skjer (eller noe sånt)"

- Bilde av angrepillen - ferdig.

Jeg tolker denne reklamen som om den sier at det nok en gang er jentene som må ta ansvar for graviditet/ikke graviditet - og den hinter også til (mener jeg) at jenter nærmest er bevisstløse i gjerningsøyeblikket og at gutter er ute av stand til å ta ansvar.

Snakker om reklamen fra helvete! :evil:

Hvor er Ottar & co når vi trenger dem?????

Suz - provosert :evil:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har sett denne reklamen påkino jeg og. og den gir meg også det inntykket at gutter vet ikke bedre, og det er kun jenter som har ansvar. synes dette er teit jeg da. men så er det jo så mye reklame som er det. men når de har klart og lage en reklame vi legger merke til, så har de vel oppnådd det de ville.

Skrevet

Jeg var på kino med en kamerat og lillebroren hans da den reklamen kom. Først visste jeg ikke helt hvor jeg skulle gjøre av meg, men så måtte jeg bare le og det gjorde kameraten min også. Den er bare helt tragisk altså. Får bare håpe at unge jenter/gutter skjønner humoren i den og ikke setter seg i sånne situasjoner. Men ble litt provosert også ja, for det er jo like mye begges ansvar at "uhell" ikke skjer.

Skrevet

Jeg hoppet også i stolen da jeg så denne reklamen. Den fremstiller jo gutter som noen komplette idioter! Og som Suzy påpeker, som vanlig er det jenta som må ta ansvar.

For gutter er jo helt håpløse, hi-hi-hi, fnis, de klarer ikke en gang trekke seg ut i tide..... Evt: de klarer ikke å ta på kondomet slik at det ikke sprekker, hi-hi, så søte og klønete de er, da får heller vi jenter ta ansvar og ta en angrepille etterpå.

Skrevet

Eller reklamen fremstiller jenter som tåpelige og lett på tråden. Gutten vil ha sex? Ja, da må jenten stille opp. Ingen kondom? Neivel, får ta pillen i morgen da. Kjønnssykdom? Hva er det? Jaja, hender ikke meg, får holde med en pille i morgen.

Angrepille er et produkt, på lik linje med slankeprodukter a la gjør-ingeting-og-gå-ned-i-vekt, som ikke burde reklameres for overhodet. Alle vet det finnes, man trenger vel ikke kjøre det opp i trynet på folk hele veien for å overbevise dem om at dette er det du trenger?

Jeg har ikke sett den omtalte reklamen, håper jeg unngår den.

Skrevet

Men det ER jo virkelig ikke alle gutter som er like kjapp heller, da.

Ble fotfulgt en periode for noen år siden, av en attenåring som var så hekta på meg. På en fest kom han og maste og ville ha meg til sengs. JEg tok en ironisk vri på tingene og sa jeg ikke hadde tenning på ham, så da ville det jo ikke bli store utbyttet for meg, da ville jeg bare ligge der som en madrass eller noe.

Ja, nei, det var jo ikke noe problem for han, da! Det var helt greit om jeg bare lå der. Og trodde han hadde fått klarsignal! :ler:

Skrevet

Ja, nei, det var jo ikke noe problem for han, da! Det var helt greit om jeg bare lå der. Og trodde han hadde fått klarsignal! :ler:

Iblant er menn så dumme at jeg ikke forstår hvorfor vi gidder å bruke tid på dem :hoho:

Skrevet

Jeg synes denne reklamen er utrolig morsom. Måtte le når jeg så den. Jeg ser ikke helt problemet, i og med at de sier at noen ganger er gutter klønete - kjøp vårt produkt. Selvfølgelig kan man bruke kondom, men innimellom skjer det uhell. (Og innimellom er begge for fulle til å huske det, og da kan man jo si at det er begges feil.)

Som informasjon om at det finnes angrepille og hva den faktisk heter, så synes jeg reklamen fungerer helt fint.

Catzy

Gjest Poirot
Skrevet

Synes den var ille.

Tar alt for lett på at man ikke beskytter seg, legger mye ansvar på jenter og lar gutter slippe unna.

Selv har jeg tatt angrepillen 2 g når kondom sprakk med kjæresten min, så jeg er ikke i mot pillen og SAKLIG informasjon om den som sådann.

Skrevet

Hvor gamle skal de forestille i denne reklamen??? :o

Over eller under tyve?

Hvis det er ungdomsskole-elever som de bruker som målgruppe burde kondom være produktet..

Lettvintløsninger er skjelden det beste.

Det blir altfor usikkert, det er jo en 'tidsfrist' på 72(?) timer, og er det mange nok helligdager etter uhellet, blir kansje et barn for mye abortert bort..

Å preventere graviditet gjør man FØR, ikke etter sex..

(det får heller være et produkt som blir en nødløsning hvis kondomet sprekker el. :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...