Gjest Gjest_LilleFrøken_* Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 Hva tenker du hvis ei dame sier hu er allergisk mot p- piller og kondomen sprekker tilfeldigvis under ett av ekstremt få samleiene paret har etter 6 mnd. Og hu nekter å ta abort til tross for at det er et ræva forhold? Og hun samtidig aldri har jobbet?
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 At både hun og partnere har vært elendige på å komunisere, og at de har hatt ekstrem uflaks.
Einar Skrevet 10. september 2008 #3 Skrevet 10. september 2008 Kanskje hun gjerne ville ha et barn..? Men ikke fant den rette og dermed bare måtte...?
Caramela Skrevet 10. september 2008 #4 Skrevet 10. september 2008 At hun burde tenke seg om to ganger.
Gjest TS Skrevet 10. september 2008 #5 Skrevet 10. september 2008 At både hun og partnere har vært elendige på å komunisere, og at de har hatt ekstrem uflaks. Det første har du rett i, men det andre tror jeg ikke stemmer helt... Kanskje hun gjerne ville ha et barn..? Men ikke fant den rette og dermed bare måtte...? Hvorfor kan ikke kvinnefolk bare vente med å få barn til de møter en som også er klar for barn?? Og ikke minst er interessert i dem tilbake da?? At hun burde tenke seg om to ganger. Hva mener du?
Chianty Skrevet 10. september 2008 #6 Skrevet 10. september 2008 man må være to for å lage barn, da skal man også være to for å ordne opp i det! Om hun ikke tenker seg noe om, snakk med henne s foreldre og si det som det er!
Einar Skrevet 10. september 2008 #7 Skrevet 10. september 2008 Foreldre?? Ja, ja - hvis hun er under 18 så... Hvis ikke hold deg langt unna hennes foreldre.
Caramela Skrevet 10. september 2008 #8 Skrevet 10. september 2008 (endret) Hva mener du? For det første vil jeg si alder på kvinnen spiller en vesentlig rolle i dette. Er hun under 18, bør hun virkelig, virkelig tenke seg mange, mange ganger om før hun tar en endelig avgjørelse. Det er neppe en enkel sak å ta vare på et lite barn. Er hun over 18, synes jeg også hun burde tenke seg om 2 ganger. Grunnen er at dere er faktisk to om å lage dette barnet, uhell eller ei. Mannen har også noe han skulle sagt, etter min mening. Å ta vare på et barn, uten jobb, uten et godt forhold, uten.. ja, jeg vet ikke hva. Føler at man burde ha ting litt mer på stell før man tar skrittet ut og velger å sette et uskyldig barn til verden. Kan ikke barna få det så godt som overhode mulig, skal ikke det gå ut over dem. Kvinnen vil sikkert være en så god mor hun bare klarer, forhåpentligvis, men hun burde tenke seg NØYE om før hun tar en endelig avgjørelse. Det gjelder tross alt hennes egen framtid, far til barnets fremtid, og IKKE MINST barnet selv sin framtid. (Og nei, dette har ingenting med at jeg ikke tror alenemødre gjør en kjempejobb! For det mener jeg de gjør, i det minste de som har tatt et valg og står for det til det fulle, og setter barna sine umåtelig høyt! Mulig flere alenemødre har valgt å gjøre som den aktuelle kvinnen, å ikke høre på mannens synspunkter og nærmest trumfe gjennom barnet, og likevel håndtere dette på en eksepsjonell måte, og mulig dette vil være riktig for kvinnen det er snakk om her. MEN jeg føler at dette er feil måte å få barn på, da det tross alt er to, dårlig eller godt forhold). Endret 10. september 2008 av Caramela
Jade Skrevet 10. september 2008 #9 Skrevet 10. september 2008 (endret) Med mindre jenta hadde innvendig piercing i skjeden, så kan jeg ikke skjønne hvordan noen kan legge skylden på henne at kondomet "tilfeldigvis" sprakk. Det er mye mer sannsynlig at gutten tok det feil på, ikke hadde tilstrekkelig med "smøring", eller at kondomet var gammelt eller skadet fra før. Er man voksen nok til å ha sex, så er man voksen nok til å oppdra barnet også. Evt. betale barnebidrag eller sørge for at barnet får et egnet hjem (adopsjon el.l.). Her får begge ta et ansvar! Det er ikke like lett for jenta å avslutte svangerskapet som gutten! Ingen kan tvinge en jente til å ta abort! At hun ikke ønsker å abortere betyr ikke at hun med vilje har blitt gravid for å tviholde på kjæresten. Jeg aner ingenting om denne jenta, og heller ikke hvor gammel hun er. Så jeg skal ikke uttale meg om hun burde ta abort eller ikke. Jeg tviler sterkt på at hun uansett hadde skiftet mening pga en tråd på et diskusjonsforum. PS. Jeg går utifra at TS / "Gjest_LilleFrøken_*" ikke er barnefaren... Endret 10. september 2008 av Jade
Gjest men Skrevet 10. september 2008 #10 Skrevet 10. september 2008 (endret) Hva tenker du hvis ei dame sier hu er allergisk mot p- piller og kondomen sprekker tilfeldigvis under ett av ekstremt få samleiene paret har etter 6 mnd. Og hu nekter å ta abort til tross for at det er et ræva forhold? Og hun samtidig aldri har jobbet? Det er neppe hennes feil at kondomet sprakk, og det er mange som ikke tåler p-piller. Jeg har prøvd to merker som hadde uakseptable bivirkninger for meg, f.eks. Hva er relevansen i at de hadde få samleier? Med mindre de bruker kondomet flere ganger, har ikke det noe å si. At forholdet er ræva, forplikter ikke en vordende mor til å avlive fosteret. Saken viser bare at det er risikofylt å ha et seksuelt forhold til en en ikke har det godt sammen med. For alle parter. At hun aldri har jobbet, betyr kanskje at hun har et problem av et eller annet slag, som vil eller ikke vil påvirke hennes foreldreegenskaper. Det kan ikke jeg vite noe om. Det kan jo også være at hun er for ung, eller student, for det jeg vet. Uansett er det lov å få barn selv om en ikke er yrkesaktiv. Er det kjærestens eks du ber om drittslenging til? Alle gutter bør tenke seg om ifht hvem de stikker snoppen i, for uhell skjer. Endret 10. september 2008 av men
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2008 #11 Skrevet 11. september 2008 Det er ikke bare uhell som skjer,vet om damer som la seg på ryggen bare for å "sikre" seg,det var nå selvfølgelig når trygdeytelsene var litt bedre. I dag sitter de med godt nedbetalte hus,de har ikke trengt å jobbe en time for dette. (selvføgelig om man ikke regner med den tiden det tok å ligge på ryggen) Kun med trygdeytelsene og bidrag fra far. Det sitter nok mange barn rundt i norge med dårlig eller ingen kontakt med fedrene sine,dette for at regelene ikke tillot mere enn ett minimum samvær. Litt off,måtte bar få det ut.
Caramela Skrevet 11. september 2008 #12 Skrevet 11. september 2008 Er man voksen nok til å ha sex, så er man voksen nok til å oppdra barnet også. Nuvel.
Gjest men Skrevet 11. september 2008 #13 Skrevet 11. september 2008 Det er ikke bare uhell som skjer,vet om damer som la seg på ryggen bare for å "sikre" seg,det var nå selvfølgelig når trygdeytelsene var litt bedre. Off i vei, men med veldig sjeldne samleier, og bruk av kondom, er det en meget usikker inntektsvei. Samleiestilling vil ikke jeg spekulere i. Det hjelper i hvertfall aldri å legge seg på rygg hvis ikke en annen legger seg oppå.
Jade Skrevet 11. september 2008 #14 Skrevet 11. september 2008 Nuvel. Sjangsen er der alltid at man kan bli gravid. Hvis man ikke er voksen nok til å ta seg av et barn og ikke ønsker å ta abort, så bør man tenke seg godt om før man hopper i høyet! Det er ikke bare uhell som skjer,vet om damer som la seg på ryggen bare for å "sikre" seg,det var nå selvfølgelig når trygdeytelsene var litt bedre. I dag sitter de med godt nedbetalte hus,de har ikke trengt å jobbe en time for dette. (selvføgelig om man ikke regner med den tiden det tok å ligge på ryggen) Kun med trygdeytelsene og bidrag fra far. Det sitter nok mange barn rundt i norge med dårlig eller ingen kontakt med fedrene sine,dette for at regelene ikke tillot mere enn ett minimum samvær. Litt off,måtte bar få det ut. Hun var da ekstra heldig som hadde en mann som tok alt husarbeidet og pass av barna også da! Eller ansatte de folk til å gjøre dette, de tilfellene du vet om, "Gjest"?
Chimamanda Skrevet 11. september 2008 #15 Skrevet 11. september 2008 Med mindre jenta hadde innvendig piercing i skjeden, så kan jeg ikke skjønne hvordan noen kan legge skylden på henne at kondomet "tilfeldigvis" sprakk. Det er mye mer sannsynlig at gutten tok det feil på, ikke hadde tilstrekkelig med "smøring", eller at kondomet var gammelt eller skadet fra før. Er man voksen nok til å ha sex, så er man voksen nok til å oppdra barnet også. Evt. betale barnebidrag eller sørge for at barnet får et egnet hjem (adopsjon el.l.). Her får begge ta et ansvar! Det er ikke like lett for jenta å avslutte svangerskapet som gutten! Ingen kan tvinge en jente til å ta abort! At hun ikke ønsker å abortere betyr ikke at hun med vilje har blitt gravid for å tviholde på kjæresten. Jeg aner ingenting om denne jenta, og heller ikke hvor gammel hun er. Så jeg skal ikke uttale meg om hun burde ta abort eller ikke. Jeg tviler sterkt på at hun uansett hadde skiftet mening pga en tråd på et diskusjonsforum. PS. Jeg går utifra at TS / "Gjest_LilleFrøken_*" ikke er barnefaren... Enig i alt. Er man ikke klar for barn (eller abort) saa boer man heller ikke ha sex. Saa enkelt er det, mener jeg.
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2008 #16 Skrevet 11. september 2008 Hva tenker du hvis ei dame sier hu er allergisk mot p- piller og kondomen sprekker tilfeldigvis under ett av ekstremt få samleiene paret har etter 6 mnd. Og hu nekter å ta abort til tross for at det er et ræva forhold? Og hun samtidig aldri har jobbet? jøss, har du så dårlig for å skaffe deg dame. Det har jeg tenkt.
missluna Skrevet 11. september 2008 #17 Skrevet 11. september 2008 Hva tenker du hvis ei dame sier hu er allergisk mot p- piller og kondomen sprekker tilfeldigvis under ett av ekstremt få samleiene paret har etter 6 mnd. Og hu nekter å ta abort til tross for at det er et ræva forhold? Og hun samtidig aldri har jobbet? Som andre sier her så er det ganske vanlig å være allergisk mot p-piller, og hvorfor i alle dager får du det til å høres ut som det er hennes skyld at kontomet "tilfeldigvis" sprakk? Jeg vet ikke helt hva du vil fram til her..? Om hun så har blitt gravid med vilje på ett eller annet vis så må nødvendigvis denne mannen også ha vært med på det. Man blir ikke gravid alene. Og om mannen også var i den oppfatning av at forholdet var "ræva", så forstår jeg ikke hvorfor han tok den "risikoen" med å ha sex med henne om han ikke ønsket seg barn. For som de andre sier; uhell skjer. Og det finnes også sleipe damer der ute. Jeg selv ble gravid som 20åring da jeg var i et "ræva" forhold. Jeg hadde heller ikke hatt noen betydlige jobber og hadde et veldig dårlig utgangspunkt for å få barn, men jeg var ALDRI inne på tanken til å ta abort. Jeg skulle klare å finne en måte å klare det på, og det har jeg gjort. Det "ræva" forholdet jeg var i, gav jeg opp da barnet var åtte måneder, og jeg har klart meg helt utmerket alene, uten at barnefaren har så mye som løftet en finger. Dette med at noen damer "legger seg på rygg" for å sikre seg, kan neppe gjelde nå til dags, for jeg skal vertfall love dere at man blir IKKE rik av å være aleneforelder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå