Brud-09 Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 Hei alle sammen! Jeg er helt ny her inne, har såvidt lest noen innlegg, men ser for meg at det kan bli tilbragt noe tid her inne etter hvert... Jeg skal gifte meg i aug.-09 og nå lurer jeg på om det er noen som har gode forslag til selskapslokaler i Trondheim og omegn? Helst en plass hvor det er litt fint utenfor også.. Har såvidt sett meg litt om, men ikke funnet nooe jeg liker enda... Kan godt være menighetshus eller noe... Håper noen har gode tips til meg
angara Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 Hei! Jeg har nettopp vært igjennom en lang ringerunde til alle mulige lokaler i Trondheim. Og det var ikke så lett... Jeg vet ikke helt hvor mange dere er? Vi skal være ca 120, og da er det svært få lokaler som er store nok. Det jeg fikk vite på ringerundene mine: Suhmhuset, Vitenskapsmuseet (eid av et cateringbyrå, krever at du bestiller all mat og drikke gjennom dem, ikke stort nok til oss i allefall, kanskje max 70 pers?) Jernbanefolkets hus: Denne hadde jeg store forhåpninger for. Skal være fint, og sentralt. Men damen jeg snakket med sa at de ikke leier ut for neste år! Det hørtes ganske rart ut mye av det hun sa, ville uansett ringt og sjekket, kanskje hun ikke har helt peiling. Jonsborg: Her ser det veldig fint ut, ligger vakkert til ved Jonsvannet. Man ordner mat og drikke selv. Dessverre uaktuelt for oss, da de ikke leier ut nyttårsaften pga at hestene i nærheten er redde for raketter... Vi MÅ jo ikke absolutt ha raketter da men... det var visst et prinsipp der. Lian leier ut, må kjøpe mat og drikke der. Uansetet uaktuelt da vi vil ordne med det selv for å spare penger og heller invitere flere. Bakke Bydelshus: Jeg liker denne gamle kirkeaktige bygningen svært godt! men da jeg ringte, fortalte de at bygningen var omgjort til danseskole, kunne forsåvidt leies ut, men alle måtte i så fall gå på sokkelesten for å ikke skade gulvet, kjøkkenet var fjernet, og det var speil på alle veggene. Arbeiderforeningen bygges om, dessverre, og er ikke til utleie. Det ville vært SÅ bra å ha festen der... (sukk) Det er flere alternativer dersom du vil kjøpe mat som en del av pakka der, f.eks. Louisenlyst gård som skal være veldig fin, Kvilhaugen gård, etc. Hadde vi vært færre deltakere ville jeg prøvd å leie Lilleby bydelshus (tror jeg det heter, ligger i allefall på Lilleby). Det ville være så kjekt å slippe å bekymre seg om transport av gjestene, slik vi må nå, pga at vi endte opp med et grendahus et stykke unna, som jeg ikke helt vet om jeg vil anbefale ennå Velger du Jonsborg, må du tenke på transport igjen, men jeg har hørt mye vakkert om det stedet. Lykke til i jakten på lokale!
Rioja Skrevet 10. september 2008 #3 Skrevet 10. september 2008 Hei! Vi hadde brullupsfesten på Klett samfunnshus. Ligger litt utenfor byen, men det var ikke noe problem. Vi var litt over 100 gjester, og vi sto for mat og drikke selv, hadde fri bar, og festen varte til 07:00 neste dag. Jeg fant ut at på Kvilhaugen, Louisenlyst etc. forlanger de at gjestene skal være ute til klokka ett, noe jeg syntes var for tidlig. Der har du heller ikke mulighet til å ha fri bar... Klett passet utmerket!!! Vi leide en kokk som laget maten, han ordnet også med hovmester og servitører så vi gjorde egentlig ingenting, og det ble ikke dyrere kuvertpris enn på resturant hvertfall. Tror vi betalte 4000,- for leie av lokalet, og da hadde vi det fra fredag til søndag! Lykke til med bryllup!
¤flicka¤ Skrevet 10. september 2008 #4 Skrevet 10. september 2008 Jernbanefolkets hus: Denne hadde jeg store forhåpninger for. Skal være fint, og sentralt. Men damen jeg snakket med sa at de ikke leier ut for neste år! Det hørtes ganske rart ut mye av det hun sa, ville uansett ringt og sjekket, kanskje hun ikke har helt peiling. Jernbanefolkets hus er solgt, derfor skal de ikke leies ut mer. Vi hadde bryllupet vårt der i helga og det var vaktmesteren som fortalte oss dette. Veldig synd, for lokalet er kjempefint!
Kanutten Skrevet 10. september 2008 #5 Skrevet 10. september 2008 Hei Har noen alternativ å legge til på listen, men vet ikke om det er så fine uteområder. Vi gifter oss 15 august neste år, og har leid folkets hus på Ranheim. Vi blir ca 100 til middag og 140 til kaffe, er utrolig vanskeliog å finne lokale som er stort nok til så mange. For litt ferre folk, kan man leie vestbyenhuset. Fine lokaler til bryllup om man er max 70 vil jeg tro. Skistua, er nyoppusset og jeg vet flere som leier der. der har de fine områder rundt iallefall. Skytterhuset på Nilsbyen. Passer om man ikke er for mange. Jeg hadde konfirmasjonen min der og vi var 50 da, men det er plass til noen flere vil jeg tro. Sanitetens hus på Heimdal. Har ikke vært der selv da, men vet flere leier der til bryllup. Det var de jeg kom på i farten. Lykke til i letingen.
Klematis Skrevet 10. september 2008 #6 Skrevet 10. september 2008 Har vært i bryllup på Ringve. Det var helt fantastisk flott! Den gamle herregården ligger på Lade og huser et musikkhistorisk museum. Supert å ha omvisning der for gjestene når dere er hos fotograf. Festsalen anbefales for mellom 40 og 180 gjester Dette ligger også i (ved?) botanisk hage, så det er sikkert mulighet for å ha mottagelse ute om været er fint. Link til Ringve: http://www.ringve.com/ Link til Sans&Samling, som er cateringselskapet som leier ut lokalet og som jeg antar at du må kjøpe maten igjennom. Maten er forresten helt fantastisk, har spist der to ganger! http://www.sansogsamling.no/ Sans&Samling tilbyr også et annet lokale på Lian, men dette vet jeg ikke så mye om. Tar opp til 170 personer. Men det tøffeste er at jeg tror du kan chartre gråkallbanen til transport opp og ned for hele brudefølget Begge disse alternativene kan jo kanskje bli litt dyre siden det forutsetter at dere bestiller catering fra Sans&Samling. Men med den kvaliteten på maten jeg vet der er, så er faktisk ca 450 for treretters meny ganske billig! Hadde jeg skullet gifte meg i Trondheim er jeg ikke i tvil om at jeg ville valgt en av disse plassene hvertfall!
Brud-09 Skrevet 10. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 10. september 2008 Tusen takk for mange fine tips! Ikke så lett å lete seg frem til alle steder som kan være aktuelle. Til tross for at man er ekte trønder! Vi blir rundt 60 til middag, har det ikke helt klart enda hvor mange det blir til kaffe. Vi hadde tenkt å ordne med kokk selv, har en kjenning som ordner til en fin pris Sjekket om Jonsborg var ledig... Det er opptatt til uti november Hadde vært fint å ha det der ja! Har vært å sett på noen grendahus, men ikke funnet noe som jeg liker enda. Skal jo helst se litt fint ut utenfor også. Noen flere tips? Tar gjerne imot fler
Gjest Gjest_Søta_* Skrevet 11. september 2008 #8 Skrevet 11. september 2008 Hei! Vi skal gifte oss 29.aug neste år, og har reservert Lian for dagen. Kjempegod service, flotte lokaler og utsøkt mat. Det ligger usjenert til og har fin utsikt over Lianvannet og byen. Mat og drikke må kjøpes der, men det er nå bare en gang en gifter seg! :rødme: Vi skal ha 45 gjester, men de har plass til flere! (Vi har i utgangspunktet reservert Jonsborg, men fant ut at dette ikke var noe for oss. Er dere litt på hugget etter nyttår, er det bare å ta kontakt med de på Jonsborg. De skulle nemlig ta kontakt med oss og evt skrive kontrakt for den 29.08.2009 på nyåret, så den datoen blir ledig da:) - Vet ikke om de har venteliste eller om det blir førstemann til mølla..)
Gjest Gjest_Tonje_* Skrevet 12. september 2008 #9 Skrevet 12. september 2008 Kaster meg på denne tråden jeg, trenger noen tips (gifter meg også neste sommer). Kom gjerne med forslag til lokaler litt utenfor Trondheim også (sørlig retning)...
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2009 #10 Skrevet 30. januar 2009 Det er flere alternativer dersom du vil kjøpe mat som en del av pakka der, f.eks. Louisenlyst gård som skal være veldig fin, Kvilhaugen gård, etc. Drar frem denne igjen jeg... Noen som har vært i bryllup på Louisenlyst? Hvordan var det, og noen som vet om det er prismessig overkommelig?
Karabista Skrevet 30. januar 2009 #11 Skrevet 30. januar 2009 det lurer jeg også på! Har booket der 1 august:) Mest nysgjerrig på hva folk mente om mat etc. De virket veeldig hyggelige og som om de hadde god peiling, men har noen den opplevelsen?
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2009 #12 Skrevet 30. januar 2009 Karabista: kan jeg spørre sånn ca hva de ligger på i alkoholpris? ser de har matpriser, men ikke drikke på nettsidene..... lurer på å booke i oktober. syntes også de virket supertrivelige og kunnskapsrike
Gjest strykebrett Skrevet 30. januar 2009 #13 Skrevet 30. januar 2009 På Kristiansten festning har de kjempefine lokaler og det er fint utenfor. Ringve og skistua som er nevnt her er også fint. Ellers kan man forhøre seg på Sverresborg folkemuseum, jeg er ganske sikker på at de leier ut og mer idylliske omgivelser skal man vel lete lenge etter. Ellers har Trondheim Seilforening noen lokaler ved vannet som kanskje er fine og ikke så dyre tror jeg (sjekk selv på tsf.no). Har også servert ved tilstelninger på Dronning Mauds minne, en kjempefin erverdig gammel skole med fine områder rundt. Det er Studentsamskipnaden i Trondheim som disponerer lokalene der tror jeg. Lykke til med bryllup, håper dere finner fine lokaler til dagen deres
Karabista Skrevet 30. januar 2009 #14 Skrevet 30. januar 2009 Karabista: kan jeg spørre sånn ca hva de ligger på i alkoholpris? ser de har matpriser, men ikke drikke på nettsidene..... lurer på å booke i oktober. syntes også de virket supertrivelige og kunnskapsrike Alkoholprisen har jeg ikke fått ennå, det kommer ann på alkoholprisene som justeres i feb, skal møte dem i slutten av mnd. da skulle jeg få en sikker pris. Regnet med 900 kr pr pers for mat,servering,alkhol. standard pynting (duk,sterainlys etc) men vi tar med egne lys for liker ikke sånne høye som blokkerer utsikten. Kaffe m/avec blir 150 pr pers om vi tar med kaker selv. Så vi tar 40 til middag og 20 til kaffe og kake. Vi er begge studenter så å ta en stor middag ble dyrt,heldigvis har folk forståelse for det:) Vi fikk også lov å bruke lokalet til fotografering inne om det regner ( frilans fotograf) og de var veldig hjelpsomme:) Alikevel er jeg nysgjerrig på om noen faktisk har vært der i brylup:)
Brud-09 Skrevet 30. januar 2009 Forfatter #15 Skrevet 30. januar 2009 Hadde helt glemt denne tråden jeg...! Var masse fine forslag her Vi har nå nettopp funnet vårt lokale! Så nå kan jeg komme med et tips til andre :-) Vi skal ha festen i frikirka på Moholt. Ikke såå fint utenfor, men flott på innsiden! Det er stort og lyst og veldig trivelig der! De har to fine kjøkken, et i hver etasje. Stor garderobe. Lekerom for barn. Kort sagt, de har det meste! Prisen er også overkommelig, og det er jo også et pluss!
LukaFrost Skrevet 30. januar 2009 #16 Skrevet 30. januar 2009 Trondheim Swingklubb har stort lokale i sentrum. Har trolig byens største dansegulv. Det er vel ingen bilder på www.trondheimsswing.com men man får tak i kontaktpersoner.
Karabista Skrevet 9. februar 2009 #17 Skrevet 9. februar 2009 Drar frem denne igjen jeg... Noen som har vært i bryllup på Louisenlyst? Hvordan var det, og noen som vet om det er prismessig overkommelig? jeg har nå fått pakketilbud på 875,- pr pers velkomstdirnk, 3 vin til middag, kaffe m/avec 200 for barnemeny ( så mye pannekaker de orker og is mes sjokoladesaus) Prisen kom etter at vio valgte en meny som kom på 450,- så om man velger en dyrere meny blir prisen mer. Ganske fornøyd med tanke på alt vi slipper å gjøre*
Bahia Skrevet 19. mars 2009 #18 Skrevet 19. mars 2009 Hadde helt glemt denne tråden jeg...! Var masse fine forslag her Vi har nå nettopp funnet vårt lokale! Så nå kan jeg komme med et tips til andre :-) Vi skal ha festen i frikirka på Moholt. Ikke såå fint utenfor, men flott på innsiden! Det er stort og lyst og veldig trivelig der! De har to fine kjøkken, et i hver etasje. Stor garderobe. Lekerom for barn. Kort sagt, de har det meste! Prisen er også overkommelig, og det er jo også et pluss! Hva koster det for leie av Frikirka og hvor mange gjester er det plass til? Hvordan er det med alkoholservering? Var ikke så lett å finne det perfekte lokalet som jeg trodde... hehe
Norbertine Skrevet 19. mars 2009 #19 Skrevet 19. mars 2009 Vil bare tipse om noen flere lokaler hvis noen trenger det. Vi giftet oss på Sverresborg folkemuseum, var kjempefornøyd med det. Hvis man har et veldig lite bryllup kan man ha det inne på Vikastua på oppdalstunet (hvor vi forøvrig endte opp med å ha selve seremonien, pga litt regn) eller på vertshuset tavern, eller som vi kan man ha det på café bagle i hovedbygget. Vi vurderte også lenge å ha det på festningen, veldig idyllsike omgivelser, man kan da ha middagen i en av kasernene i muren, og de har også kapell der. Det går an å ha velkomstdrinker inne i selve festningsbygningen. Festningen falt ut som alternativ for oss pga at det var ingen steder å ha seremonien hvis det regnet, siden vi ikke kunne ha i kapellet (pga bryllup med HEF). Et annet alternativ vi vurderte var å ha det på Munkholmen. Dette tror jeg også ville vært helt fantastisk. Det eneste problemet vi så for oss her var frakt av gamle besteforeldre ut dit hvis det ble dårlig vær. Ellers vurderte vi som andre har nevnt over Louiselyst, Ringve museum og Lian gård. Alle steder med fine omgivelser. Alle disse stedene er med servering da, og er ganske dyre.
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2009 #20 Skrevet 19. mars 2009 Trondheim Swingklubb har stort lokale i sentrum. Har trolig byens største dansegulv. Det er vel ingen bilder på www.trondheimsswing.com men man får tak i kontaktpersoner. Jeg har vært her, og det er et fint lokale. Minusen er at man ikke får gå inn med utesko/svarte såler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå