Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er en gutt i ung alder med en kjæreste som flyttet til andre siden av landet for 3 uker siden. I starten taklet jeg det dårlig, dvs. den første uken, men de to siste ukene har gått bedre.

Så har vi nå planlagt at jeg skal komme på besøk for helgen. Begge to sier vi gleder oss veldig til helgen, og til å møts igjen. Da får jeg den fine ideen om a komme en dag før, så vi får en dag mer sammen. Da jeg lufter dette for hende får jeg kort og kontant "nei". Så spør jeg "hvorfor det?" så sier hun at hun ikke vet.

Senere får jeg sms der det står at hun ikke vet hvorfor hun sa nei, så¨da begynte jeg å glede meg litt, og planla kjørerute osv.

Så spør jeg hun nå på telefon om det da blir et endelig ja for at jeg skal komme. Da får jeg "Jeg vet ikke". Og igjen kan hun ikke forklare dette.

Jeg blir for all del ikke sur på henne, men spør bare om hvorfor hun ikke vil være en dag ekstra sammen. - "Jeg vet ikke".

Så spør jeg om det er at hun ikke savner meg, eller noe i den dur. Da sier hun "nei det er ikke noe sånt. Alt er bra mellom oss". Så vil hun legge på. Da sitter jeg igjen undernde uten noe svar og egentlig litt lei meg siden jeg ikke vet hvorfor hun ikke vil være en dag mer sammen med meg. Virker som hun ikke savner meg eller noe. Noen som vet hvorfor hun er sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns dette høres veldig rart ut. Jeg tror nok jeg hadde valgt å teste henne litt siden du ikke får et vettug svar fra henne.

Si at siden hun reagerte sånn på at du skulle komme før har du bestemt deg for å være hjemme i helgen slik at hun kan finne ut hva hun vil.

Da ser du jo om hun ønsker seg ut av forholdet men ikke tør si det, eller om hun blir redd for å miste deg og trygler deg om å komme..

Bare et forslag. Dette høres jo veldig rart ut.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Ja, høres jo ikke så dumt ut. Men er redd hun skal si seg ganske likegyldig til dette. for hun er en litt "kald" person. I dette legger jeg ikke slem på noen måte, men hun har ikke så lett for å vise følelser som meg. Så vet ikke hvordan hun vil reagere på dette. Jeg vet jo at hun vil jeg skal komme, men er fordet forvirret. Hun har for ikkke lenge siden bekreftet for meg at hun vil gjennomføre dette avstandsforholdet.

Jeg glemte å legge til at hun har reist bort grunnet folkehøgskule. Tenkte da at hun kanskje ville jeg skulle komme dagen etterpå siden det var noe opplegg med skolen, men da ville hun jo bare sagt det ikke passer. så veldig forvirret her nå.

Skrevet

Jeg skjønner at du er redd for likegyldighet, men det forteller jo hva du trenger å vite. Det er alltid ubehagelig, men om hun ikke føler det samme som deg så er det jo best for deg å få vite det.

Kanskje hun har lettere for å finne ut hva hun vil om du trekker deg litt tilbake?

Skrevet

Ja, godt mulig det. Jeg var veldig pågående den første uken, på grunn av den store overgangen. Så ser jeg oppførte meg litt som en tosk. Men så ble det stille fra meg, bare i en dag. Og etter det sender hun meg sms,mms og ringer i ett sett. Noe jeg finner veldig koselig:) Så hele forholdet går egentlig veldig bra, bare bortsett fra denne (forhåpentligvis) bagatellen. Men jeg tolker det "jeg vet ikke" som at det ligger noe bak. Og jeg kommer bare til å gå rundt og være usikker til jeg får et svar.

Men skal si til hun i morgen at hun får finne ut hva hun vil før jeg kommer. Som du sa.

Eller kanskje bare dra dit og ta det opp face to face. 8 timer med bil, men det er absolutt verdt det. Sorry litt ustrukturert dette her nå, men er så mange tanker.

Skrevet

yupp...

De første ukene på en folkehøgskole er som regel ganske intense, hele året er faktisk intenst. Det er sjelden en får en helg fri. Hun må bruke tid på å finne seg til rette og bli kjent med nye folk. En lever liksom inne i en liten boble.

Kan være at hun enda er litt forvirret og ikke helt har oversikten på når hun er ledig, og det virker jo som hun pøver å holde kontakten.

Det er stort sett aktiviteter fra morgen til kveld og da blir som regel mobil og lignende liggende på rommet.

Jeg ville dratt som dere har planlagt og eventuelt snakket med henne da når dere er på tomannshånd.

Ikke sikkert det blir særlig populært hvis du plutselig plumper inn mens hun er midt i en eller annen aktivitet.

Skrevet (endret)

Lykke til :)

Endret av bitta
Skrevet

Hehe jo, takk! Jeg drar som avtalt, fredag. Snakket sammen i dag, og har fortsatt ikke fått noe svar på hvorfor. Hun vile agt fra om det er noe galt, og hun har forsikret meg om at alt er 100% som det skal. Og Jeg stoler på det, så slår meg til ro med den.

Begynt å glede meg igjen. skjøner det ikke var så ille som fryktet nå. Ser godt for meg at hun har intense dager, også i tillegg fikk hun "uka si" dagen før, så det er vel en innspillende faktor. Så legger det bak meg, ikke noe vits i å ta det opp når ingen av oss er usikre eller har et problem. Blir vel lett litt sånn rart når hun er på folkehøyskole.

Det eneste jeg vet er at hun er alt for meg, og at jeg skal vente her til hun kommer hjem, koste hva det koste vil:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...