Gjest Gutt26 Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 Hei. Vel, vet ikke hvor jeg skal starte helt, men jeg får prøve. som 18-åring hadde jeg en rival uten like i nabolaget. han var to år eldre enn meg. vi kranglet som brødre, sloss som brødre, og det hele endte med uvennskap, og vi har ikke snakket ordentlig sammen de siste årene. vi har vært venner av og på. sterke fiender, så gode venner. poenget var at når jeg var en "god venn" med han så ruset jeg meg på kokain i helgene. i helgene kunne vi finne på å gjøre "små" rampestreker som å ta innbrudd hus/hytter, etc. en gang kranglet jeg så mye med denne "vennen min". dum som jeg var, tok jeg med meg en annen kamerat, og klekket ut den "smarte" (UDUGELIGE) planen med han, nemlig innbrudd hos min "fiende" - x-kamerat. vi var dumme nok til å stjele smykker for 50 000 kr. solgte de rett etterpå. Så er det egentlige poenget: jeg møtte en annen bekjent av meg, som er i et sterkt kriminelt miljø. har ikke hatt kontakt med det kriminelle mijøet på år, men støter på de. det er vanskelig å unngå dem, da de er sterkt truende. som i dag. jeg fikk beskjed om at i dag skulle jeg bli tystet på til denne x-vennen min som jeg tok innbrudd hos, som også er grovt kriminell i disse dager. har som sagt selv tatt avstand for dette, og er nå helt dårlig. visste ikke (naive meg da!) at noe sånt kunne bite meg så hardt i rompa. jeg har valget. gå til politiet å si det som det er (å få torpedoer etter meg), eller komme i kontakt med min x-kamerat og betale tilbake pengene. men så er det en mellommann her. som kommer og bedriver torpedovirksomhet, og presser meg med å fortelle min x-kamerat om å fortelle om innbruddet for 8 år siden å betale tilbake de 50 000 via han. dette er som dere merker... veldig kriminelle mennesker. har selv brukt flere år på å komme meg ut av dette miljøet, men nå føler jeg at alt er som før igjen... uten dopet da. hva gjør jeg? foreldrene mine kjenner min venns foreldre. kanskje de kan hjelpe meg via dem? jeg burde gjøre opp for meg, til tross for at han er en kriminell jævel av det værste slaget med både det ene og andre på samvittigheten. har faktisk ikke så lyst, siden han har kommet helt ubegrunnet før dette kom frem, og krevd meg for mange penger ut av det blå (han utnyttet en narkoman - som jeg da var). hva ville dere sagt og gjort i en situasjon hvor du ikke visste om x-vennen din visste dette en gang? har ikke snakket med han på mange år!
Alice Ayres Skrevet 9. september 2008 #2 Skrevet 9. september 2008 Som man reder ligger man. Hvis jeg har forstått rett, er unnskyldningen din for ikke å ta ansvar og å gjøre opp for deg at eksvennen din "er en kriminell jævel av det værste slaget med både det ene og andre på samvittigheten"? Rettferdiggjør dette på noen måte at du har begått en kriminell handling? Hvis eksvennen din er så grusom er det vel ingen garanti for at han synes tilbakebetaling er nok til at han legger det bak seg? Utifra det du skisserer er det vel ikke sikkert at du får være i fred for torpedoer selv om du betaler tilbake det du stjal? Som du skisserer dette, virker det for meg at du ligger tynt an uansett valg. Jeg ville ha valgt lovens lange arm.
Gjest Livd Skrevet 10. september 2008 #3 Skrevet 10. september 2008 Tjaaa joda, som man reder ligger man. Men håper dette er en situasjon du lærer av, selvom du ser ut til å slite med å komme deg helt bort- enda du vil. Lærer du ikke av dette så! Tror loven er det jeg hadde valgt. Ellers hadde jeg tatt lån på 50 000 og sendt de i påsten.
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2008 #4 Skrevet 10. september 2008 Forsøk å drøye det i et par år slik at du kommer unna 10-årsfristen for straffeansvar. I mellomtiden må du nok betale. Prøv også å lempe mest mulig av skylden over på den andre fyren som var med på innbruddet. Og bare drit i moralpreiket fra kjerringene her.
Gjest Gjest_Alva_* Skrevet 10. september 2008 #5 Skrevet 10. september 2008 Forsøk å drøye det i et par år slik at du kommer unna 10-årsfristen for straffeansvar. I mellomtiden må du nok betale. Prøv også å lempe mest mulig av skylden over på den andre fyren som var med på innbruddet. Og bare drit i moralpreiket fra kjerringene her. Neium til "moralpreik". Neium! Herregud så barnslig:p
Frustrert Skrevet 10. september 2008 #6 Skrevet 10. september 2008 Tjaaa joda, som man reder ligger man. Men håper dette er en situasjon du lærer av, selvom du ser ut til å slite med å komme deg helt bort- enda du vil. Lærer du ikke av dette så! Tror loven er det jeg hadde valgt. Ellers hadde jeg tatt lån på 50 000 og sendt de i påsten. Bare en liten opplysning: Mulig det var ment som ironi (?), men det er ikke lov til å sende penger i posten. Dersom de forsvinner får man det ikke dekket. Det er nok best med direkte kontakt med denne "kameraten". Du bør ikke gå via torpedoen, da du ikke vet hvor mye av pengene han tar. Men tror det er lurt å gå til politiet med dette. Synes det er flott at du har jobbet deg ut av dette, selv om det tydligvis henger litt igjen. Men stå på og hold deg mest mulig unna dette miljøet når du har gjort opp for deg. Lykke til
la Flaca Skrevet 10. september 2008 #7 Skrevet 10. september 2008 Forsøk å drøye det i et par år slik at du kommer unna 10-årsfristen for straffeansvar.quote] Det var også min første tanke. Uansett, dersom kompisen din anmelder så er dette så lenge siden at det uansett er usannsynlig at du vil bli siktet for noe. Det finnes ingen beviser lenger. Om du betaler tilbake hindrer det heller ingen anmeldelse. Så la tida gå og se hva som skjer. La dem gjøre om de vil.
Gjest Gjest_Hmm_* Skrevet 10. september 2008 #8 Skrevet 10. september 2008 Det kan jo virke som om den torpedoen har greid å snuse opp hva du har gjort og vil prøve å få deg til å gi ham pengene. Jeg tenker at hvis du kan få foreldrene dine til å snakke med din eksvenns foreldre så kan de bli enige om en løsning. Kanskje må du betale pengene tilbake til din eksvenn, men det er jo bedre det, enn å gi dem til en som ikke har noen "rett" på dem. Dessuten: Hvor kom det gullet fra? Var det stjålet? Da tror jeg foreldrene deres kan finne frem til en løsning utifra det ståstedet. Da var egentlig ikke gullet hans heller.
Gjest Gutt26 Skrevet 10. september 2008 #9 Skrevet 10. september 2008 til dere: som man reder ligger man.... Jeg har brukt ÅR på å komme meg ut av dette. Har møtt på mang en smell etter dette miljøet, og lærepengene mine har jeg fått. skulle skrevet under innlegget: ønsker ingen moralpreken, for det trenger jeg ikke. Forsøk å drøye det i et par år slik at du kommer unna 10-årsfristen for straffeansvar. I mellomtiden må du nok betale. Prøv også å lempe mest mulig av skylden over på den andre fyren som var med på innbruddet. Og bare drit i moralpreiket fra kjerringene her. hehe. vel, dem må uansett vente i ett år. det har jeg sagt. da sier torpedoen... som og er en gammel bekjent av meg, at slapp av, jeg skulle få tid på meg, og han personlig skulle ta pengene å gå å levere de til moren til "kameraten" min. ja sikkert. de havner rett i hans lomme! ja, driter i moralprekenene. regnet med at det kom noen svada.bemerkninger i den duren hehe Jeg har ikke penger til å betale nå heller, så sånn er det jo med den saken. Bare en liten opplysning: Mulig det var ment som ironi (?), men det er ikke lov til å sende penger i posten. Dersom de forsvinner får man det ikke dekket. Det er nok best med direkte kontakt med denne "kameraten". Du bør ikke gå via torpedoen, da du ikke vet hvor mye av pengene han tar. Men tror det er lurt å gå til politiet med dette. Synes det er flott at du har jobbet deg ut av dette, selv om det tydligvis henger litt igjen. Men stå på og hold deg mest mulig unna dette miljøet når du har gjort opp for deg. Lykke til Hadde møtt opp personlig og gitt dem jeg, men vil da gi dem til dem som skal ha pengene. Nemlig moren til "kameraten" min. Det var også min første tanke. Uansett, dersom kompisen din anmelder så er dette så lenge siden at det uansett er usannsynlig at du vil bli siktet for noe. Det finnes ingen beviser lenger. Om du betaler tilbake hindrer det heller ingen anmeldelse. Så la tida gå og se hva som skjer. La dem gjøre om de vil. Tviler på at det blir noen sak. Min "kamerat" er såpass kriminell at det hadde ikke vært ønskelig fra hans side å ta dette som en politisak, da han har sonet mang et år for diverse ting. han hadde ønsket at hele denne dritten lå. det vet jeg. lurer nesten om om han egentlig vet det. rart han ikke har funnet ut noe etter 8 år. å anmelde meg skjer aldri, men jeg kan anmelde torpedoen nå. men tør jo ikke det. da lager kameratene hans igjen helvette hvis han sitter inne. Det kan jo virke som om den torpedoen har greid å snuse opp hva du har gjort og vil prøve å få deg til å gi ham pengene. Jeg tenker at hvis du kan få foreldrene dine til å snakke med din eksvenns foreldre så kan de bli enige om en løsning. Kanskje må du betale pengene tilbake til din eksvenn, men det er jo bedre det, enn å gi dem til en som ikke har noen "rett" på dem. Dessuten: Hvor kom det gullet fra? Var det stjålet? Da tror jeg foreldrene deres kan finne frem til en løsning utifra det ståstedet. Da var egentlig ikke gullet hans heller. Han har fått vite at bedriften min har blitt AS. dette påpekte han. jeg hadde jo så mye penger ang. bedriften min. vel (påsto han da), den er samboern min sin, moren hennes sin, moren min sin bedrift også. han går på to familier her nå. for usle 50 000. gullet kom fra huset hans. vi gikk inn vinduet. om det er tyvegods er ikke å fornekte, men jeg kan ikke påstå dette. en ting jeg lurer på. lurer på om disse guttene allerede vet jeg har gjort dette, men driter i det, siden de igjen skylder meg flere 1000lapper. så mulig de lar det ligge. så tror jeg torpedoen utnytter seg av dette. kommer inn som mellommann/megler, og skal gi pengene fra meg til dem. men så er faktumet det at ingen her ønsker penger eller bråk med hverandre nå. går jeg til politiet. er ikke redd dem, men er redd jeg får konsekvenser bare ved å kjenne disse personene. gullet driter jeg i. hadde maks fått en bot, og det kan jeg leve med. noen dager i fengsel hadde jeg og tålt. men det har ikke de kapasitet til. kun han fuckings torpedoen som skaper kaos. "heldigvis" er ikke jeg den eneste han truer.... han er kjent i hele byen. Går jeg til politiet og nevner hans navn ender jeg opp i et avhør o flere timer. og da ikke pga gull, men kun fordi jeg vet hvem han er.
Gjest Gutt26 Skrevet 10. september 2008 #10 Skrevet 10. september 2008 forresten: det er torpedoen som sier det har en affeksjonsverdi på 50 000. selv pantsatte vi gullet for 8 år siden. vi fikk 1500 for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå