Gå til innhold

Lyst på valp - er hormonell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst på en valp!!!

Men jeg har ikke peiling på hvilken rase. Kriterier:

-Søt

-Liten (som en kåkker spaniel...?)

-Lite hår (allergisk)

-Ikke puddel

-Hale

-Kosete

-Og snill

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt tips: Katt :wink:

Mye lettere å ha ansvaret for en liten pus, de kan oppdras nok til å ikke herpe huset mens du sover, er veldig renslige og kosete.

Suz :briller:

Skrevet

Jeg synes at du skal ta det med ro og vente et år jeg. Se om du fortsatt har lyst på en liten valp da.

Ikke gå i den vanlige fella!

En valp blir etter hvert en voksen hund (selv om den ikke blir stor).

Du kommer til å måtte bruke masse tid på hunden.

Ingen hunder blir levert med "snillhets-garanti".

Du kan ikke kaste hunden når du er lei av den.

Listen er uendelig lang.

Vær heeelt sikker før du skaffer deg et dyr. De fortjener og trenger eiere som har tid, lyst og råd til å ta seg av dem i 8-14 år fremover.

Skrevet

Ja, jeg har tenkt også på det.......så det ender vel opp med tanken tenker jeg....allergisk er jeg også. Det er vel mer en biologisk klokke som tikker tror jeg...ingen barn....er....33......

Skrevet

Det er da ikke for sent!!!

Opp med hodet Anafugia - og trenger du noen å vise omsorg for så kunne jeg trenge litt omsorg iblant...

Suz :ler:

Gjest Hilde K S
Skrevet

Hive pillene og start prøvingen. Ikke på hvalp men på barn...

Og jeg også trenger litt omsorg en gang i blant.

Skrevet

Enig med Lea. Å få en valp er en STOR avgjørlese. Det er som å ha en toåring i huset i kanskje 20 år. Det krever forpliktelser og da må man ha en annen grunn enn at man er hormonelll.........sorry at jeg er så streng.......men vet om mange som har anskaffet seg en hund fordi den er så søøøøøttttt, også har de ikke tenkt over hvilke konsekvenser og hva man har gitt seg ut på :blunke:

Gjest Embla s
Skrevet

Nei, anskaff deg heller et barn! Noen av de blir selvstendige og flytter hjemmefra i 20-års alderen (skjønt noen forlater aldri gutterommet heller..) og de kan trenes opp til mye mer enn en hund kan. eks. vaske opp, støvsuge, listen er uendelig!!

Gjest Donna
Skrevet

Hiver meg på med de andre som sier at det er et stort ansvar !!! det er det - og mye arbeid ! De fødes ikke lydige og renslige og greie! :ler:

Jeg anbefaler følgende nettset som har hjulpet meg mye :

www.canis.no

Dette er norges beste hundeside - med et meget bra diskusjonsforum og ekspertpanel.

Gjest Anonymous
Skrevet

tips til deg:

sett inn en annonse i avisen om at du kan være hundepasser eller hundelufter eller noe i den duren.så får du litt kjennskap til en hund som allerede er VOKSEN.du vil også kunne bruke litt tid på å tenke deg om samtidig som du får prøve hvordan det er å ha HUND(-ikke valp!!!!) før du går til det skrittet å anskaffe deg din egen hund.

å ha hund er et stort ansvar å jeg må innrømme at når du skriver kriterier som -søt, snill osv får jeg litt hetta fordi dette sier meg at du ikke er hundevant.

cocker spaniel er en av de rasene som er vanskeligst av alle å si nei til fordi de er såååå søøøøte......også ender en med at hunden blir sjef og ikke du.

dette er et scenario som ofte ender med tragedie..så bruk litt tid du...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...