Gjest Gjest Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 Jeg har syrefritt papir (både mønstret og ikke), syrefri penn og lim, scrapbooking-bokstavklistremerker... Det er alt. Det jeg har laget med dette ser ut som noe en barnehageunge kunne laget. Hvordan får andre det til å se så proft ut? Mange kort jeg har sett laget av andre, ser ut som kort man får kjøpt i butikken. Bokstavstempler vurderer jeg å kjøpe. Hvilke andre ting er et must når man driver med dette, og hva bruker man for å få det til å se elegant og antiamatør ut? Er ute etter billige, men effektive ting.
Supramundane Skrevet 9. september 2008 #2 Skrevet 9. september 2008 Hm. Vanskelig spørsmål. Ta deg en tur på Panduro, de har mye rart. Ellers sies det at "alt kan scrappes". Jeg bruker mye hverdagslige ting. Emballasje på mye rart. Men det sies også at scrapping er en veldig dyr hobby, og det kan jeg skrive under på. Du kan bli med på noen av scrappeforumene, der selger folk ofte mange brukte ting, eller overskuddsting, billig.
Gjest Pupsilure Skrevet 9. september 2008 #3 Skrevet 9. september 2008 Jeg har kjøpt endel ting på eBay. Kjempebillig! Jeg bruker mye sånne dobbeltsidigtape-puter, så står det litt ut. F.eks stempler jeg på et hvitt ark, klipper ut, og fester på et sort ark med sånne puter. Jeg klipper også ut et hjørne av et fint, mønstrete ark, og limer i hjørnet på kortet. Jeg bruker også sakser med mønster.
Gjest Marillia Skrevet 10. september 2008 #4 Skrevet 10. september 2008 Som supramundane sier, så er scrapbooking en veldig dyr hobby - men er fullt mulig å lage fine kort uten alt for dyrt utstyr. Noe jeg vil anbefale deg å kjøpe, er et skjærebrett. Disse koster fra kr 199,- og oppover. Kjøp gjerne et med selvslipende kniver. Ellers er det ofte pynten som gir prikken over i`en - papirblomster, pyntekrystaller (bling) osv. Det finnes utallige nettbutikker som har godt utvalg i både mønsterark, kartong og pynt. I tillegg er det flere forum der man får gode tips og råd. I tillegg er det mange som legger ut bilder av kort, så der kan det være mye inspirasjon å hente! Søk litt på scrapbooking her på KG, og du finner masse tips, linker osv!
momo Skrevet 11. september 2008 #5 Skrevet 11. september 2008 Jeg vil virkelig anbefalle www.scrapping.no, det er ett forum hvor man får masse inspirasjon og tips. Selv startet jeg før jul, da visste jeg ingen ting, og jeg har lært masse på det året, alt ved å være der inne. Min favoritt butikk er papirloftet.no.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå