Gå til innhold

Medbragt middag?

Gjest Gjest_Susanne_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Susanne_*
Skrevet

Jeg er student, og noen dager blir veldig lange på skolen. Må da spise middag på skolen. Jeg slanker meg og vil helst ha med middag hjemmefra, så jeg holder styr på kaloritelling.

Noen som har forslag til hva jeg kan ha med av middag på skolen? Kan gjerne/helst være kald mat. Tenker mest på at jeg får en middagsfølelse, som ikke trenger oppvarming..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wok er jo veldig enkelt og sunt, men har ikke smakt det kaldt, så det passer nok best viss du har en mikro tilgjengelig

Skrevet

Ratatouille er godt, sunt og magert, smaker bra både kald og varm. Du kan spise bare det, eller supplere med kaldt kjøtt (kylling/lam).

Couscoussalat, for eksempel Jamie Olivers oppskrift. Gjerne med godt, grovt brød til.

Wraps med diverse. For den slanke linjes skyld kan du droppe kremost og sånt, men røkelaks og grov sennep er kjempegodt. Du kan bruke tortillas eller ganske enkelt Vestlandslefse (det er helt sant, det blir kjempegodt).

Pastasalat (av fullkornspasta) med tunfisk, oliven, egg.

Kald hjemmelaget pizza (gjerne med grov bunn og lite ost).

Du kan også skaffe deg en mat-termos. Da kan du ha med deg litt fyldige supper eller gryteretter. Lag en diger gryte og frys ned i passende termos-porsjoner. Så varmer du den bare en morgenen før du går. Deilig med brød til.

Skrevet

Jeg må nevne den glimrende matboksen min igjen, jeg da.. :)

Syns det er utrolig greit med en matboks med flere rom i. Jeg har med meg for eksempel couscous & kikert-salat, pastasalat, hjemmelaget potetsalat eller andre salater, wraps, frukt og bær, nøtter og tørket frukt, oppskårne grønnsaker...

Skrevet

Kok opp en posjon ris. Ha i maiskorn, freset purreløk og paprika. Tilslutt tilsetter du tunfisk i olje (sil bort oljen først). Ha over en dersj med soyasaus og pakk med noen grove brødskiver. Høres ikke så spennede ut kanskje. Men det smaker herrrlig:)

Skrevet

Oi, der hadde jammen jeg også kjøpt meg en slik matboks! :sjarmor:

Skrevet
Oi, der hadde jammen jeg også kjøpt meg en slik matboks! :sjarmor:

:fnise: Håper du blir fornøyd med den! Er i hvertfall ingen tvil om at matpakkene mine er (mye!) mer spennende nå enn før.. :)

Skrevet

Soyapannekaker med magerost og crabsticks er min lunsjfavoritt for tiden

Pannekaker:

3 egg

1 dl vann

2 dl soyamel

Litt salt + evt annet krydder

Det er sunt og proteinrikt

Skrevet
Soyapannekaker med magerost og crabsticks er min lunsjfavoritt for tiden

Pannekaker:

3 egg

1 dl vann

2 dl soyamel

Litt salt + evt annet krydder

Det er sunt og proteinrikt

Eller som frokostpannekaker;

2 egg

cottage Cheese

litt havregryn

litt melk

litt kanel

litt soyamel

serveres med rørte blåbær sukret med fruktose og litt kesam eller rømme om du vil, nam nam nam nam nam nam :gjeiper:

Skrevet

Hvor får man forresten kjøpt disse matboksene da???

Skrevet

Skal proeve ut begge pannekakeoppskiftene, blir nok pannekaker paa meg imorgen! :jepp:

Skrevet
Hvor får man forresten kjøpt disse matboksene da???

Jeg bestilte min fra England (!), (link til forhandler i denne bloggposten) - det finnes også en norsk nettbutikk som selger dem, men når jeg kjøpte min matboks ble det mye billigere å bestille fra England. Kan selvfølgelig være verd å sjekke priser flere steder!

Skrevet

Jeg elsker også min laptop lunchboks. Som Frosk også nevner, maten blir nesten automatisk mer spennende og variert. Også er det en helt genial måte å bruke opp middagsrester på. Plutselig blir litt kald svinekotelett i tynne skiver og noen minitomater en luksuslunsj! Og til dessert en liten fruktsalat - og noe tørket frukt og nøtter til mellommåltid senere. (forrett: gulrotpinner med jogurtdipp)

Variasjonsmulighetene er uendelige. Hurra! Jeg har nesten vurdert å begynne å blogge om den nye matpakka mi - men det er allerede flere andre gode blogger om det.

(Jeg tittet på bloggen din Frosk - der var det en del inspirasjon å finne!(jeg var nylig på ferie i det store Utlandet - og så kyllingsalat oppført under vegetarretter på menyen flere steder! koko))

Jeg kom også fram til at det ble billigst å bestille fra England. Men de har ikke den fine sorte med rød innmat - den bestilte jeg fra Sverige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...