Gjest Gjest Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 Vi har kjøpt helt nytt hus med skifergulv i gangen. Da vi overtok huset var det noen flekker på gulvet som er helt umulig å fjerne. Vi har reklamert, men ting tar tid for de ansvarlige å bli enige om hva som skal gjøres. I mellomtiden kan vi ikke behandle gulvet med noe middel som vil hindre nye eventuelle flekker å komme. Men alle nye flekker som ikke går bort med vanlig vasking forsvinner etter noen uker, dette gjelder flekker av fett o.l. Burde ikke gulvet vært behandlet med noe impregnering el.l før vi overtok? I det minste burde vi fått beskjed om at vi måtte behandle det før bruk? Det sto ingenting om vedlikehold av gulvet i infopermen som fulgte med huset, slik det gjorde med alt annet, f.eks oljing av benkeplater, beh. av parkett etc.
Gjest Page Skrevet 9. september 2008 #2 Skrevet 9. september 2008 Mannen min har greie på sånt, og han sier det bør oljes eller impregneres, ja. Hvis ikke kan flekker sette seg skikkelig.
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2008 #3 Skrevet 9. september 2008 Takk for svar. Kan du spørre han, hvis han vet: skal leverandøren behandle det før overtakelse av nytt hus? Eller i det minste, er de ikke forpliktet til å opplyse om vedlikehold før flekkene setter seg?
Gjest Page Skrevet 11. september 2008 #4 Skrevet 11. september 2008 Takk for svar. Kan du spørre han, hvis han vet: skal leverandøren behandle det før overtakelse av nytt hus? Eller i det minste, er de ikke forpliktet til å opplyse om vedlikehold før flekkene setter seg? Ah, det er en vanskelig problemstilling. Hvis det ikke står noe i kontrakten deres om at skifergulv skal leveres oljet/impregnert, har de sitt på det tørre. Selvsagt ville det vært fornuftig av leverandøren å opplyse om at gulvet burde behandles før det tas i bruk, men de er vel strengt tatt ikke pliktige. Men jeg ville ikke gitt meg overfor husleverandøren. Argumentèr med det du skriver her om de rådene dere faktsk fikk i fht behandling av andre flater. Er de smarte velger de å være lydhøre og serviceminded'e overfor dere. Flekker som var der før dere overtok huset bør de i hvert fall ta ansvar for. Dette er dessuten noe de bør ta med seg mtp fremtidige kunder. Det er jo i alles interesse at kunden er fornøyd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå