Rapitap Skrevet 6. juni 2003 #1 Del Skrevet 6. juni 2003 Her i huset har jeg ikke funnet en passende løsning for at mannen skal ta sin del. Han 'ser' det ikke (husarbeid), som han sier, og blir sur og sint om jeg forteller eller ber han gjøre noe. Det funker ikke. Har streiket, men da ser det ikke ut, og mannen min er en PC nerd av dimensjoner..Så det er vel monitoren som gjør at han ikke ser noe...PC nerd av de helt STORE dimensjoner, så om noen har tips til hvordan få mannen min til å 'SE' selv hva som trengs å gjøres hadde vært snilt. Eller, hvordan få han til å skifte pære, gå med bosset, legge sånne klips på ledninger ifm med hjemmekino annlegg...fuge dusjen! Det eneder vel opp med at jeg må fuge dusjen selv...men har ventet nå i 6 måneder...Trusler funker ikke.....men noe må da kunne hjelpe på?? Må tilføye at det er han som stort sett lager maten......men da se ikke kjøkkenet ut igjen....vond sirkel.. Kvinner hjelp!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 6. juni 2003 #2 Del Skrevet 6. juni 2003 Kjenner meg igjen!!!! Å hjelp! ANER ikke hva som skal gjøres for å få dem til å se. Min kjære ser ikke rot, eller søppel - men om jeg påpeker at det hadde vært greit å støvsuge nå så gjør han det alltid. Jeg har bare konkludert med at jeg må finne meg i å peke på alt han må gjøre. Det er så irriterende at det ikke fins ord :x - but a girl's gotta do what a girl's gotta do... Han er forresten også flink til å lage mat, bake brød ol, men hans definisjon av å rydde opp etterpå er en helt annen enn min Andre og mer vellykka oppdragere; meld dere! Jeg vil også ha tips! Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 6. juni 2003 #3 Del Skrevet 6. juni 2003 Skriv en huskelapp, evt. send den per mail. Min mann ser heller ikke, men blir ikke sur om jeg påpeker at nå begynner det å ta av her. Men jeg forventer ikke at han skal gjøre det akkurat når jeg nevner det. Og han har sagt fra at han ikke fordrar/kan med gulvvask (men han har gjort det, da bare tørket opp søl.) og sengtøyskift, så det er blitt mine områder. I stedet gjør han andre ting. Er dyktig med slik Jif-spray, og vindusvask, vasker alle typer tøy osv. Kjøkkenet ser ikke ut når han lager mat - dette mener jeg å kjenne igjen blant mine venninner også. Vet ikke hva det kommer av. Menn har kanskje vanskeligheter med å samordne to handlinger... Når det er hans tur å vaske opp, blir nesten alle koppene brukt før han tar fatt - da må jeg inn og rydde, skylle av osv. Ellers blir det rene bakteriebomben på kjøkkenet. Vet ikke hva det er med menn. En venninne av meg skulle sammen med mannen sin shine til jul - svigers osv. skulle komme fra begge sider. Mannen tok trappevask. Han skulle også ta toalettet. Hun påpekte at wc så uvasket ut, men han hadde da vasket det, sa han. Hvordan? Jo - han hadde brukt vaskevannet fra oppgangen, skylt ned i dass og brukt toalettbørsten... Sier ikke mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 6. juni 2003 #4 Del Skrevet 6. juni 2003 Herregud, Anafugia! Si meg, deler vi en og samme mann? Eller....nei, min mann veit ikke hva det og lage mat er, så det gjør vi nok ikke allikevell..... Uff.....hva gjør man? Spør du ham, så maser vi kvinner på dem, og da gjør de ihvertfall ikke noe! Pokker, asså! Tror jeg skal bli lesbisk, jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. juni 2003 #5 Del Skrevet 6. juni 2003 Ta bilder av alt som trenger å gjøres og sen dem til ham pr. mail! :D Og da med en liten tekst med forklaring om hva som må gjøres på det aktuelle stedet. Jeg har også en datanerd-mann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 6. juni 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 6. juni 2003 Herregud, Anafugia! Si meg, deler vi en og samme mann? Gud! er det virkelig flere slike menn der ute. PC nerder?!?! Vel, for meg er det virkelig ett prob. Han har aldri vasket gulv, vinduer, speil...om jeg sier dette til han så mener han at han har gjort det?!? Sikkert da han sølte kaffe på gulvet og tørket det opp...(Argh!!).. Støvsuging kan jeg telle på en hånd....skifting av sengetøy tar jeg alltid initiativ til...og det 'hender' at han hjelper til... Vaske klær har han prøvd. Ødelagt mangt ett plagg..og det siste er hans egen genser (HAHA!) som jeg nå har gitt til mitt søte tante barn på 3 år. I'm damned if I do and damned if I dont. Da mener jeg at at om jeg sier noe blir det ikke gjort, for jeg kan ikke fortelle han hva han skal gjøre. Om jeg ikke forteller det så blir jo det ikke gjort. Hvem sitter igjen fortvilet og lettere forvirret. Jo, Mrs. Anafugia.. Sende en mail om hva som må gjøres hadde endt opp i en setning som: What the fuck??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 6. juni 2003 #7 Del Skrevet 6. juni 2003 Jeg har et eksemplar av samme arten, men av og til kan han virkelig overraske meg. For plutselig ser han hvor rotete det er, og greier like plutselig ikke å ha det sånn rundt seg lenger. Så da ordner han opp. Som den dagen jeg gikk til årets siste eksamen og kom hjem til nyvasket leilighet.... Kanskje trikset er å ikke mase? For da gjør han i hvert fall ingenting... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 6. juni 2003 #8 Del Skrevet 6. juni 2003 Sikkert da han sølte kaffe på gulvet og tørket det opp Tro meg... denne mannen er flinkere enn mange andre. Min lager demninger på bordkanten hvis han velter glasset sitt han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 6. juni 2003 #9 Del Skrevet 6. juni 2003 Tro meg... denne mannen er flinkere enn mange andre. Min lager demninger på bordkanten hvis han velter glasset sitt han. Vel, de gangene vi tar en skikkelig oppryddning her hjelper mannen min til, men han rydder da på steder ingen er! Eksempler: Nattbordskuffen, rydde i noen kasser med blader i kottet, og slike ting! Til ingen hjelp i det hele tatt!! Men, jeg kan for all del ikke si noe, da blir han sur, da!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 6. juni 2003 #10 Del Skrevet 6. juni 2003 Man kan ikke forandre på andre, bare på seg selv... Men det går an å lage / fordele oppgaver da... Og dersom man selv er litt vel nevrotisk når det gjelder rot, så er det kanskje ikke den andre som det er noe galt med... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoadQueen Skrevet 6. juni 2003 #11 Del Skrevet 6. juni 2003 Jeg er heldig jeg ser jeg, mannen min både vasker og rydder ofte ubedt - og er heller ikke vond å be om hjelp. Og så lager han mat. Rart jeg giftet meg med ham - verden beste!!!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 6. juni 2003 Forfatter #12 Del Skrevet 6. juni 2003 *Sukk* Var i ett forhold en gang hvor fyren var flink i huset. Vasket gulv, laget mat...og ja, jeg var helt måne-bedotten! Men han hadde en IQ på minus 25 eller noe, så det var helt håpløst! Men, :evil: , nå er nå saken slik at jeg giftet meg med denne fyren som overhodet ikke er flink i huset. Han bruker all tid med PC'en. Han er akkurat som en unge!! Men det er jo han selfølgelig ikke enig i... Men, det må da for svarte være mulig å hjelpe til 'felleskapet'.!! :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 6. juni 2003 #13 Del Skrevet 6. juni 2003 Jeg har også vært sammen med en ordens-mann tidligere. Men det hjelper lite å ha den ryddig og rent når man ikke har andre kvaliteter. Joda, han var jo kjekk da.. . Men jeg synes at det er myyye bedre å være sammen med en rotete godgutt som lager demninger på bordet og behandler meg som en dronning på alle andre områder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 6. juni 2003 Forfatter #14 Del Skrevet 6. juni 2003 Ja....*sukk*....det er nok noe i det.....*soulmates*....bare ikke når det kommer til deling av 'domestic' stuff.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zita Skrevet 6. juni 2003 #15 Del Skrevet 6. juni 2003 Umulig å få til oppvask og gulvvask sammen? Med musikk på anlegget på full guff? Det gjør alltid vi. Kan ikke fordra husarbeid selv, men når vi gjør det slik, blir det ganske koselig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 6. juni 2003 #16 Del Skrevet 6. juni 2003 Jeg har bare vært borti en mann som hadde det strøkent hjemme. Han var interessert i meg, men det var ikke gjensidig. Vi var gode venner (er). Men hadde jeg vært interessert, hadde jeg fått nervesammenbrudd av hans ryddighet - jeg hadde jo ikke kunnet bevege meg. Og hadde følt at jeg rotet, bare jeg ... ja ... Min mann jobber på pcen daglig, men det er ingen unnskyldning. Han er svært fleksibel. Men kan finne på å sette melkekartongen i langskapet i stedet for i kjøleskapet som står ved siden av. Hva med å fordele ansvarsområdene? Vet det ikke er lett, laget en liste en gang til samboer og min tenåringssønn - jeg fikk ingen reaksjon, kanskje denne :o Eneste rådet er å la det flyte - la det gå uker, la hybelkaninene hoppe rundt i kåken, avisene hope seg opp, askebegrene bli fulle, søpla stinke (verre), klærne hans ligge i en haug på gjesterommet, de rene også i en annen haug, ikke stryking (annet enn dine egne klær), tomme dorullhylster rundt toalettet osv. - da må de jo fatte noe? Er bare å være tålmodig... (Faren er at man selv finner situasjonen normal etter en tilvenningsfase... ) Det beste er å ha en fast dag, der dere setter av en time eller to, sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. juni 2003 #17 Del Skrevet 6. juni 2003 It is important to find a man that cooks and cleans, a man that makes good money, a man that loves to have sex. It is important that these three men never meet! En sosiologisk studie bekrefter at en kvinnes ultimate fantasi er å ha to menn på en gang. I denne fantasien lager den ene mat, mens den andre vasker huset! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruby Skrevet 6. juni 2003 #18 Del Skrevet 6. juni 2003 Jeg må jo være veldi heldig jeg da, siden mannen min faktisk gjør noe her i huset, og jeg trenger ikke å si noe heller. Vi deler på det meste, han gjør det tyngste som å vaske og støvsuge, og jeg tar oppvasken, rydder osv. Det er deilig å måtte slippe å gå og irritere seg over at ingenting blir gjort uten at jeg må gi beskjed. Jeg er vel en av de heldige her jeg da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marianne Skrevet 6. juni 2003 #19 Del Skrevet 6. juni 2003 Og hadde mannen min startet denne tråden hadde han skrevet hvordan får kona til å se. Jeg tar det ikke så hytt om det er rot rundt meg. Etter å ha gått hjemme i mange år med unger er jeg vant til det liksom. Han liker å ha det ryddig og fint rundt seg. Hver kveld før vi legger oss går han rundt å susler og rydder litt, og jeg sitter her og trykker Jeg vasker normalt sett alt da, men den småryddingen, tørke av ditt og datt for å stå opp til rent hus det gjør han Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian (71) Skrevet 6. juni 2003 #20 Del Skrevet 6. juni 2003 It is important to find a man that cooks and cleans, a man that makes good money, a man that loves to have sex. It is important that these three men never meet! Husarbeid er noe dritt, kjeeeeempekjeeedelig assa, men det må desverre gjøres Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå