vilja Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 Hører mange som sier dette. Men hvordan jobber dere med forholdene deres? Går turer sammen eller snakker sammen om følelser/forholdet? Hva om mannen ikke vil "jobbe med forholdet" på det planet dere vil? Hører også begrepet: skure og gå. -Betyr det at men ikke bryr seg, eller venter til den andre tar initivatv til å finne på noe? At men driver med hvert sitt?
Gjest Portis Skrevet 9. september 2008 #2 Skrevet 9. september 2008 Å jobbe med forholdet betyr for meg at man snakker sammen og forteller hverandre hva som er galt i forholdet, hvorfor ting er blitt som det har blitt. Så må man rett og slett gå inn i seg selv, pröve å si ting på en annen måte, gjöre ting som muntrer opp den andre, vise at man er glad i sin kjäre etc. Skure og gå ... da bryr man seg vel egentlig ikke så mye om forholdet .. eller at man syns det er greit som det er og tenker ikke mer på det
Lissi Skrevet 9. september 2008 #3 Skrevet 9. september 2008 For meg betyr jobbe med forholdet å jobbe med seg selv. Endrer man på seg selv og måten man tenker og opptrer på vil det virke positivt inn på den andre parten. Å prøve å endre den andre er ganske håpløst, så hvorfor ikke endre den personen du kan endre, nemlig deg selv:) Når du har endret deg selv så kommuniserer man på et annet plan, og man blir møtt med mer forståelse og kjærlighet. Da får man også lyst til å gjøre koselige ting sammen.
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 9. september 2008 #5 Skrevet 9. september 2008 For meg betyr jobbe med forholdet å jobbe med seg selv. Endrer man på seg selv og måten man tenker og opptrer på vil det virke positivt inn på den andre parten. Å prøve å endre den andre er ganske håpløst, så hvorfor ikke endre den personen du kan endre, nemlig deg selv:) Dette er helt sant. Når du har endret deg selv så kommuniserer man på et annet plan, og man blir møtt med mer forståelse og kjærlighet. Da får man også lyst til å gjøre koselige ting sammen. Og dette er dessverre en sannhet med modifikasjoner. Man kan bare endre seg selv og man kan HÅPE på at den andre både ser endringen og svarer med tilsvarende endring hos seg selv. Det hjelper nemlig ikke å bare endre seg selv som om man ensidig kan endre et ekteskap/forhold som er på vei ut for stupet. Begge må endre seg og begge må gjøre den endringen med seg selv. At bare en skal ha denne makten over et forhold er dessverre ikke sant. Men all endring begynner med en selv, så får en jo se om den andre part følger opp.
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2008 #6 Skrevet 9. september 2008 Å jobbe med forholdet er noe jeg gjør hver eneste dag! Jeg mener det er så veldig mye lettere å forebygge enn å reparere- Hvordan jeg jobber med forholdet? Jeg har bestemt meg for vise mannen min at han er den jeg ønsker å dele livet mitt med, og at jeg ikke tar ham som en selvfølge. Jeg har bestemt meg for at jeg vil gjøre noe koselig for ham hver dag, for på den måten viser jeg ham at jeg setter pris på at han er i livet mitt. Jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal henge meg opp i bagateller, og heller spare kruttet til saker som er viktige for meg... "pick your battles" er viktig for meg. Det er viktigere for meg at vi har et godt forhold, enn å alltid ha rett, å alltid få det som jeg vil. Jeg vil heller lytte og forstå, enn å alltid hevde min rett. Jeg har bestemt meg for å være litt uforutsigbar, for på den måten å holde spenningen ved like i forholdet. Jeg har bestemt meg for at jeg skal gjøre alt som står i min makt for å bevare kjærligheten mellom oss. Det er alt jeg kan gjøre, resten er opp til ham...
Gjest Gjest_Bjørn_* Skrevet 9. september 2008 #7 Skrevet 9. september 2008 Må man kjempe så mye og kjærlighet blir en kamp, så gidder ikke jeg hvertfall. Kjærlighet bør være harmomisk og børvære der av seg selv uten jobbing,
Gjest Gjesten over deg Skrevet 9. september 2008 #8 Skrevet 9. september 2008 Må man kjempe så mye og kjærlighet blir en kamp, så gidder ikke jeg hvertfall. Kjærlighet bør være harmomisk og børvære der av seg selv uten jobbing, Så godt at ikke alle tenker som deg da, for da hadde det ikke eksistert mange langvarige forhold. Har det noen gang falt deg inn at det du kaller for "kamp" er ting som er gjort av kjærlighet for å bevare kjærligheten? All romantisk kjærlighet dør hvis den blir tatt som en selvfølge, og blir besvart med likegyldighet eller et kritisk blikk/kommentar... Å vise noen at de setter pris på dem, kjærtegnene de gir, godordene de sier, tiden de ønsker å være sammen med deg, at du ønsker å høre deres meninger osv kaller jeg ikke en kamp, det kaller jeg å gjøre en innsats for å bevare kjærligheten.
Lissi Skrevet 9. september 2008 #9 Skrevet 9. september 2008 Å jobbe med forholdet er noe jeg gjør hver eneste dag! Jeg mener det er så veldig mye lettere å forebygge enn å reparere- Hvordan jeg jobber med forholdet? Jeg har bestemt meg for vise mannen min at han er den jeg ønsker å dele livet mitt med, og at jeg ikke tar ham som en selvfølge. Jeg har bestemt meg for at jeg vil gjøre noe koselig for ham hver dag, for på den måten viser jeg ham at jeg setter pris på at han er i livet mitt. Jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal henge meg opp i bagateller, og heller spare kruttet til saker som er viktige for meg... "pick your battles" er viktig for meg. Det er viktigere for meg at vi har et godt forhold, enn å alltid ha rett, å alltid få det som jeg vil. Jeg vil heller lytte og forstå, enn å alltid hevde min rett. Jeg har bestemt meg for å være litt uforutsigbar, for på den måten å holde spenningen ved like i forholdet. Jeg har bestemt meg for at jeg skal gjøre alt som står i min makt for å bevare kjærligheten mellom oss. Det er alt jeg kan gjøre, resten er opp til ham... Akkurat mitt poeng, du fokuserer på hva du gjør, og håper han følger opp med sitt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå