Gjest Gjest Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 Erstatter de trådløse nettverk? Sånn at hvis jeg har en avtale om internettbruk med mobilleverandøren min, behøver jeg ikke trådløst nettverk hjemme, eller hvor jeg nå enn måtte få lyst til å koble meg på nettet?
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2008 #2 Skrevet 9. september 2008 Nei det fungerer ikke slik. Det betyr at du kan koble deg på det trådløse nettet ditt med mobilen og kan surfe (evt ringe) via bredbåndslinjen din med mobilen uten at det koster noe mer. Du kan selvsagt også koble deg til åpne trådløse nett andre steder du er (skole, jobb feks.) og sjekke mail gratis med mobilen. Alternativet er jo å ringe opp med GPRS og da betaler man for det man laster ned/overfører. Håper du ble litt klokere av dette.
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2008 #3 Skrevet 9. september 2008 Leste spm ditt fort kanskje, men om du gjør en avtale om internettbruk med mobilleverandøren din så går den som regel ut på at man kan surfe så eller så mye for et visst beløp per mnd. på mobilen. DA kan du bruke internett på mobilen overalt og laste ned innenfor den nedlastingsgrensen du har bestilt, men da kobler du deg opp via GPRS eller 3G/EDGE og ikke via trådløst nett og det vil være tregere enn om du bruker et trådløst nett + at du betaler en del i mnd for dette internettabonnementet på mobilen. For øvrig trenger du vel ikke Wi-FI, WLAN på mobilen for å kunne gjøre dette med et slikt abonnement.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå