Montezuma Skrevet 6. juni 2003 #1 Skrevet 6. juni 2003 I Kiwi-butikken her har jeg lagt merke til at de runder opp prisen på hver eneste vare!!! Ikke bare på sluttsummen som man skulle tro. Dvs. at hver eneste vare koster noen øre mer! jaja, vet det ikke er de store summene, men det er prinsippet! Da er det jo ikke noe som koster "*9,90", så hvorfor skriver de det da??? Gjør alle Kiwi-butikkene det, eller er det bare vår?
jordbær Skrevet 6. juni 2003 #2 Skrevet 6. juni 2003 Tja.. Det er jo faste regler for avrundig da. Fra 0-49øre rundes det ned. Og fra 50-99 rundes det opp. Vet at REMA1000 har kuttet ut ørene for lenge siden
Gjest Anonymous Skrevet 6. juni 2003 #3 Skrevet 6. juni 2003 Jeg har jobbet i Kiwi i to år på to forskjellige butikker, og vi har ikke praktisert det noen gang. Dessuten er det ikke vi i butikken som slår inn prisen. Den er jo "lagret" i strekkoden.. Så NEI det er ikke vanlig at Kiwi runder av prisen på hver eneste vare.
liv Skrevet 6. juni 2003 #4 Skrevet 6. juni 2003 jeg jobber på kiwi ved siden av studiene og vi gjør heller ikke det. kunn på sluttsummen da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå