Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det vanlig å ha med kjærester og samboere på firmafest? min samboer er bedt på firmafest gjennom jobben sin, men han har ikke spurt meg om jeg vil bli med (han gjør aldri det)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste sammenkomster gjennom jobben er uten samboer/ektefelle både der jeg jobber og der mannen min jobber.

Skrevet

Det varierer nok med hvor man jobber. Der mannen min jobber, er det ikke vanlig å ha med partner.

Skrevet

Samme der hvor min sambo jobber ... sjeldent/aldri er det med samboer/partner.

Men det hender de arrangerer familiedager (1-2 ganger i året), og da er det med partner og evntuelle barn

Skrevet (endret)

Min mann jobber i et lite firma med seks ansatte, så der blir jeg stort sett invitert med. (Det blir vel litt kjedelig med bare seks stykker, og to av dem er småbarnsforeldre og kan dermed ofte ikke delta heller.) Tidligere jobbet han i et svært stort firma, der var jeg invitert med én gang, da det var bare gruppa han jobber med som skulle ut, ellers aldri.

Jeg jobber nå i et veldig stort firma, kan aldri tenke meg at vi noen gang får ha med følge.

Endret av Lady Lovelace
Skrevet

Firmafester med ledsager er en forferdelig uting. Det kan fort ødelegge en positiv bedriftskultur.

Skrevet

hvorfor kan det ødelegge det?? Etter hva jeg har hørt er firmafester et av de stedene hvor utroskap forekommer hyppigst

Gjest Chrissy82
Skrevet

Det spørs vel hva slags arrangement det er og hvor stort firma er. Typen min har også vært på flere firma fester men uten meg. Tror ikke det er så uvanlig..

Skrevet

Det er ofte ei eiga stemning på jobben, og der høyrer ikkje partnar til, difor kan det øydeleggje stemninga - sjalu partnarar som ikkje toler at ein har ei god tone med kolleger etc.

Eg trur det varierer veldig om det er vanleg å ha med partnar. Der eg jobbar ville det vore heilt rart å ha med partnar, der eg jobba før var det vanleg å ha dei med.

Skrevet

Hos oss pleier vi ikke å ha med partnere, så det er nok derfor du ikke blir invitert. Kan du ikke spørre da, om de ikke har fester med partnere?

De har gjerne dårlig erfaring med enkelte som tviholder på partneren sin, fordi de ikke kjenner noen, og ikke klarer å bli kjent med andre.

Skrevet

Samboeren min jobber i et håndtverkerfirma,

og i løpet av de 3 årene vi har vært sammen

har det vært 2 julebord m/ partner,- (på hotell m/ overnatting 2 1/2 time unna)

samt et par firma fester m/ partner og 2 utenlandsturer m/ partner (amsterdam og stockholm)

I tillegg har det vært et par helgeturer til Sverige kun for de ansatte,

der det har vært snøscooter-kjøring for det meste, + fest og middag.

Ikke alle har med partner alltid, og ikke alle har partner,

og alderen på arbeidskollegaene hans varierer fra 18-55 ca.

Majoriteten er vel rundt 25-45..

Jeg har alltid hatt det gøy på disse turene/festene, og har ikke hatt

problemer med å delta sosialt, selv om verken jeg el. sambo omgås noen av

kollegaene el. deres damer privat. Men nå behøver ikke vi å sitte og holde i

hånda hele tida heller.. !

Skrevet
Samme der hvor min samboer jobber ... sjeldent/aldri er det med samboer/partner.

Men det hender de arrangerer familiedager (1-2 ganger i året), og da er det med partner og evntuelle barn

samme her .. helt normalt at ikke konen blir med her.

Skrevet

Der samboeren min jobber er det helt vanlig å ha med ledsager på tilstelninger. Faktisk har jeg vært med på alt som har skjedd hittil. Men det har vel noe å gjøre med at det bare er menn som jobber der ;)

Skrevet

Det er veldig vanlig å ikke be med partner/følge på firmafester. Min erfaring er at partner ofte kan medbringes om det er et veldig lite firma med kun få ansatte, men det vanligste er jo kun de som jobber på stedet. :)

Skrevet

Det er ikke vanlig å ha med følge hverken på min eller samboerens jobb.

Like greit, det, man trenger litt tid fra hverandre med andre mennesker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...