Gå til innhold

Matpause nr 2.

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hvor lang arbeidsdag må du ha før det er greit å ta matpause nr. 2??

Finnes det bestemte regler??

Eventuelt hvor lenge jobber dere før dere føler det er fortjent med to matpauser?

Endret av Noldus
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker ikke helt, men er det ikke noe slikt som at for hver 5.5 time jobber så er det 30 min pause. Er usikker altså, men tror det er noe sånt..

Skrevet

Jeg jobber 7 timer om dagen og har 30 min pause, bortsett fra torsdag, da jobber jeg 9 timer og da har jeg 2 pauser på 30 min. det er akkurat passe. men vet ikke om jeg har krav på det da :spise:

Gjest En annen mann
Skrevet

Man har krav på pause etter 5,5 timers arbeidsdag, og minst 30 minutter hvis vanlig arbeidstid er 8 timer eller mer.

Jobber man to timer overtid eller mer har man også krav på ytterligere 30 minutter pause.

lovdata

Gjest virvelvind
Skrevet

Der jeg jobber spiser vi når vi har tid til det.

Skrevet

Vet om arb.plasser som har egne bestemmelser, med to matpauser, à 30 min. Men der er de på jobb fra 07 - 1530 = 8,5 tim. Det blir 7,5 tim arbeid.

Der jeg jobber har vi ingen matpauser, men får da betalt for hele den tiden vi er der, og spiser maten vår når/om vi har tid.

Skrevet
Jobber man to timer overtid eller mer har man også krav på ytterligere 30 minutter pause.

:Nikke: Dette følger vi på min arbeidsplass, i hvert fall.

Skrevet

Tusen takk for svar!! Jobber fra 8 til hall 7 to dager! Har mulighet til å spise når jeg vil egentli, men greit å vite at det er lov med en ekstra pause!! =)

Skrevet

Der jeg jobbet før, tariffregulert, er det to halvtimes pauser når man jobber 10 timer eller mer.

Her jeg jobber nå styrer vi tiden selv, og tar to timer lunsj ute om vi vil det, men motstykket er selvsagt at vi jobber et sted uten overtidsbetalt (overtid er inkludert i lønna), og man må uansett bli ferdig med det man skal.

Skrevet

Det er vel dei færraste arbeidsplassar som ikkje heller vil ha fungerande arbeidarar som et enn svoltne som ikkje fungerar. Eg et kvar annan time, og eg trur arbeidsgivaren min synest det er heilt greit. I alle fall ville han nok endre meining når eg har gått i bakken eit par gonger, eventuelt gnagd i meg ein arm eller to. Eg er ikkje særleg triveleg på lågt blodsukker. Du har ikkje krav på å ete så ofte ein vil, men som oftast kan ein jo ete på arbeidsplassen utan å ta fri.

Skrevet
Du har ikkje krav på å ete så ofte ein vil, men som oftast kan ein jo ete på arbeidsplassen utan å ta fri.

Nåja. Jeg har aldri vært i noen jobb hvor jeg kan spise mens jeg jobber.

Skrevet (endret)
Nåja. Jeg har aldri vært i noen jobb hvor jeg kan spise mens jeg jobber.

Og eg har aldri vore i ein jobb kor eg ikkje kunne det.

Men det var ikkje det som var poenget.

Endret av Tigress

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...