Gå til innhold

Hvor høye hæler kan en "vanlig dødelig" mestre`?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har kikket rundt på Lillevinkelsko.no i dag, og fant en del fristende- men hælhøyden på de tre parene jeg likte best varierte fra 9.5-10 cm!

http://www.lillevinkelsko.no/product_info....ts_id=3478{6}35

http://www.lillevinkelsko.no/product_info....roducts_id=3423

Hælene på det andre paret er jo ganske grove, kan det kanskje gå da? De bør holde til å gå frem og tilbake til jobb, 20 m hver vei, ellers kan jeg bruke mer praktiske sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For min del spiller det ingen rolle om hælen er tykk eller tynn, det er høyden det kommer ann på. Når man går på veldig høye hæler så legger man større trykk på tærne samtidig som man strammer ankelen og leggen, og det er det jeg syns blir mest ubehagelig.. etter 10 minutter har jeg vondtvondtvondt, men tvinger meg gjennom det innimellom likevel :ler:

Skal jeg ikke få vondt kan jeg ikke gå over 6 cm, 9.5-10 cm blir ganske uutholdelig etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception
For min del spiller det ingen rolle om hælen er tykk eller tynn, det er høyden det kommer ann på. Når man går på veldig høye hæler så legger man større trykk på tærne samtidig som man strammer ankelen og leggen, og det er det jeg syns blir mest ubehagelig.. etter 10 minutter har jeg vondtvondtvondt, men tvinger meg gjennom det innimellom likevel :ler:

Skal jeg ikke få vondt kan jeg ikke gå over 6 cm, 9.5-10 cm blir ganske uutholdelig etterhvert ;)

Jeg underskriver hvert ord her; jeg elsker høye hæler, og har endel par med høyde på cirka 10 cm, men selv om jeg er erfaren, får jeg ganske raskt vondt under foten av å gå med såpass høye hæler over tid, det være seg stilett eller kraftigere hæler. For meg er nok toleransegrensen for hva som er komfortabelt på rundt 8 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går sjelden med høye hæler, så min smertegrense ligger på 5-6 cm, og da bør hælen være litt grov. Har to par støvletter på denne høyden som jeg fint kan gå med en hel dag uten å bli altfor sliten i føttene.

De høyeste hælene jeg har er ca 8 cm, og de skoene er bare helt uutholdelige. Kan kun brukes når jeg skal være full og for det meste sitte stille. :ler: Det hjelper litt med sånne geleputer uten tåballene, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8-9 cm går helt greit, så lenge skoene er i god kvalitet- det er det som betyr alt! Det er like enkelt å gå på et par dyre, høye sko som noen langt flatere fra DinSko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8-9 cm går helt greit, så lenge skoene er i god kvalitet- det er det som betyr alt! Det er like enkelt å gå på et par dyre, høye sko som noen langt flatere fra DinSko.

Ikke enig... Høye hæler er høye hæler for min del, samme hvor de er kjøpt, jeg får like vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes 7-8 cm er mer en nok om jeg skal bruke dem store deler av dagen. Har ett par som er 7,5, litt tykkelse i hælen, og de er i utgangspunktet gode å gå med. Etter mange timer derimot, kjenner jeg det godt under fotballene og lengter etter å ta dem av.

men det går greit, og jeg går greit nok til og fra jobb med dem (har også ca 20min gange hver vei), selv om jeg nok foretrekker lavere hæler for skikkelig gange, om jeg har det litt travelt på morgenen.

Tykkelsen har mye å si for meg, helt tynne krever mer balanse fra min side, og det er ikke min sterkeste side... hihi

dessuten irriterer jeg meg grenseløst over tynne hæler som setter seg fast i rister og andre sprekker i bakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...