Gå til innhold

Noen som kan anbefale å reise til tyskland

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er et par som ønsker å reise par dager til tyskland,med hvor? Har du noe fint sted du vet om?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg elsker Tyskland :)

Har värt der mange ganger, både på gjennomreise og til enkelte steder.

Selv anbefaler jeg Rhinendalen eller Moseldalen, helt fantastisk flott natur, masse å se på av gammel kultur, slott, museer, festninger etc

Av enkeltbyer så er jeg helt forelsket i Rottenburg. Der har de blandt annet et torturmuseum fra oldtiden. De har klart å bevare mye av de gamle husene og gatene fra oldtiden, til tross for mye turisme

Skrevet

Jeg har akuratt vært der på skoletur. Var i rostock, berlin, hanover,hamburg, kiel og rundt der. Anbefaller Berlin på det sterkeste, hvertfall hvis det er shopping, kunst eller historetur du vil på =) bare IKKE bo på hotel Hoppgarten, det må da finnes et mer serviceinnstilt hotel enn det.. :/

Skrevet

Kan jo bare snakke etter egne erfaringer og hvor jeg vil- men jeg ville reist til Berlin eller Bremen. Ønsker også å reise til Desden (?) eller og Greifswald- men det er av litt særere ønsker enn "kjærstetur"...

Skrevet

Bayern er fint, flott natur og mange historiske steder. Berchtesgaden, feks. Anbefaler en tur inn i Østerrike til Salzburg også.

Skrevet
Bayern er fint, flott natur og mange historiske steder. Berchtesgaden, feks. Anbefaler en tur inn i Østerrike til Salzburg også.

Hvor bestilte du turen? hvor mye betalt du da?Hvar det pakketur? Fly?

Skrevet

Dra til Køln eller Lubeck på julemarked!!! det er topp

Skrevet
Hvor bestilte du turen? hvor mye betalt du da?Hvar det pakketur? Fly?

Vi hadde base i Salzburg. Bestilte fly med Norwegian, og hotell på nettet. Det går flere dagsturer med buss fra Salzburg og inn i Bayern. Hvis du vil ha base i Tyskland kan du jo fly til München og ta turer derfra. Men jeg ble i hvert fall veldig glad i Salzburg, flott by med masse historie og vakker natur.

Skrevet

Berlin er jo et must. Dresden er en 3 timers togtur derfra. Og videre til Oraha er det kun et par timer med tog. Så hvis man vil se flere byer er det mulighet for det :)

Ellers er Munchen også bra, og som det er nevnt her er det mulighet for å dra til Østerrike derfra.

Men det spørs jo hva du er ute etter å se/gjøre i disse byene?

Skrevet

Berlin er en flott by.

Det er mye spennede å se der, ikke bare shopping.

Skrevet
Jeg liker München godt :)

fly m hotel? pakke?

Skrevet

Berlin er en utrolig spennende by. I tillegg er Lübeck veldig koselig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...