Gå til innhold

Bidrag/Huslån

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne som flyttet fra samboeren sin 1 august. De er blitt enige om at han skal betale 2500 kr i bidrag. De har også huslån sammen, og min venninne , som er i fødselspermisjon betaler 7000 på lånet til eksen sin. Han bor fremdelese i huset, det er lagt ut for salg, med overtakelses dato den 01.12 fordi det er da han skal overta sin nye leilighet som han har kjøpt.

Så kommer det beste. Han nekter å betale bidrag før huset er solgt!!!!! Jeg har bedt henne om å bare trekke fra bidraget på det hun betaler på lånet. Eller blir dette feil?

Jeg syns også det skurrer at hun må betale 7000 til han når han bor der enda. Hun bor nå hjemme hos moren fordi hun rett og slett ikke har råd til å leie noe fordi hun må betale til eksen sin...

Jeg mener at han skal betale bidrag okke som, fordi det er to forskjellige saker. Er mer usikker på huslånet, hun har jo signert på det...men det er noe som skurrer her...

Enyone??

Videoannonse
Annonse
Gjest regine ii
Skrevet

Ja, dette skurrer.

Når HAN disponerer leiligheten fram til salg, så skal han faktisk betale husleie til henne i denne perioden.

Bidraget skal gå til BARNETS forsørgelse, og har sånn sett ingenting med lånet å gjøre. Dette skal han betale uansett og nekter han ville jeg i det minste trukket det fra på lånet. Sammen med det han skal betale i husleie.

Her er det bare å sette seg ned å se på realitetene, jeg ville iallfall ikke betalt noe som helst før dette var ordnet. Meningen er vel ikke at han skal sko seg økonmisk på henne - mens hun må bo hjemme hos mor?!?

Når leiligheten selges, så skal jo hun og ha sin andel av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...