Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt et lite, tørt område på kinnet noen uker nå. Hjelper ikke med rens og fuktighetskrem. Hva kan jeg gjøre for å få et mykt igjen? Har sensitiv til tørr hudtype. Er det noe serum eller annet jeg kan bruke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får av og til tørre flekker i ansiktet. Disse er grove å ta på, og kan nesten beskrives som sandpapir-lignende - ser forferdelig ut under foundation!!!

Jeg pleier å smøre på et tykt lag med Essex (ganske fet fuktighetskrem, kjøpes på apoteket) før jeg legger meg om kvelden. Om morgenen er huden som vanlig igjen :) eventuelt neste morgen dersom jeg trenger en runde til.

Gjest Deception
Skrevet

En sensitiv er en hudtype som lett reagerer på ulike ting, men den kan i tillegg være både tørr, fet, blandet osv.

Når det er sagt: har du forsøkt å smøre med 1% hydrokortison? Det fås reseptfritt på apoteket, og hvis du bare bruker det sporadisk og ikke lenger enn i én uke, er det ganske ufarlig. Det pleier å hjelpe når jeg får slike flekker, i hvertfall.

Skrevet

Jeg sliter med sånne flekker på armene, og for meg er det ingenting som hjelper.. Bruker jeg hydrokortison forsvinner de mens jeg bruker denne, men de kommer tilbake med en gang jeg slutter. Har prøvd med all slags fete kremer også, men de forsvinner ikke da heller.. Det eneste som hjelper er at det er sommer, da forsvinner de. Men allerede når er de begynt å komme tilbake etter sommeren:(

Skrevet

Takk for svar. I dag svidde dette området etter rens og krem. Kanskje jeg får tusle en tur til hudpleier....?

Skrevet
Takk for svar. I dag svidde dette området etter rens og krem. Kanskje jeg får tusle en tur til hudpleier....?

Det hørtes lurt ut ;)

Skrevet

jeg har ofte slike flekker på overarmene og noen ganger på kinnet eller rundt hakebenet. Disse får jeg til å forvinne ved å smøre tykt med en feit uparfymert krem både kveld og morgen og begynner det å svi som det kan gjøre etter mye rensing blander jeg litt bruillidin(usikker på skivemåte) sammen med kremen og da bruker de å forsvinne. Ellers er det bra å drikke nok og det å faktsik få i seg nok fett...

Skrevet

jeg får ofte sånne tørre flekker da det blir kaldere i luften. Jeg kjøper noe som heter apo base (rød) eller a creme, den er veldig bra!! Begge får man kjøpt på apotek

Skrevet

Jeg også bruker noen ganger å få det om vinteren. At bare en flekk på feks kinnet er tørt, skikkelig tørt. Det eneste som funker for meg er A-creme som de har på apoteket. Dette er en fet krem som er bra for sensitiv hud, brukes ofte på barn. Men jeg smører dette kun på flekken og ikke resten av ansiktet, det er den for fet til, for meg hvertfall.

Skrevet

Det kan være Keratosis pilaris, ringorm (soppinfeksjon i huden) pluss mye mer. Det beste er nok å ta en tur til hudlege om det vedvarer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...