Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Vanja
Skrevet

Noen som vet om strawberrynet setter ned verdien utenpå pakka på samme måte som lookfantastic slik at man slipper toll?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De gjør det ja. men det er ikke alltid man slipper toll likevel. Det tas stikkprøver innimellom og da må du dokumentere hva du egentlig har betalt for varene til tross for hva som står utenpå pakken. Har vært ute for det en gang. Det skal visst egentlig følge med en fakturakopi med pakken så tollvesenet kan se at verdien er ekte. Har hørt om flere som har vært ute for dette. Men som regel går det greit da! For sikkerhets skyld bør du alltid forsikre deg om at pakken lønner seg selv om du skulle bli nødt til å betale moms (hvis de finner ut at pakken har en verdi mellom kr. 200,- og kr. 1000,- må du betale 24 % mva.).

Gjest Sienna
Skrevet

Men hvor mye setter de ned verdien? Bestilte selv for ca 500,- kr-blir dette satt ned til under 200? Og hvor lang leveringstid er vanlig? Bestilte for rundt 13-14 dager siden..

Gjest gjesta
Skrevet

Min erfaring er at hvis pakken tar veeeeeeldig lang tid, er det fordi den er hos Posten Godssenter. Du får da beskjed om å fortolle.

Nå har jeg kjøpt tre pakker fra utlandet, og de to som ikke måtte fortolles kom raskt, den som måtte fortolles tok lang tid.

Ringte posten og fikk vite at det er ganske nytt for dem at varene må fortolles FØR de kan sende dem ut, derfor hoper pakker i tusentall seg opp der.

Ikke sikkert det er det som gjør at pakken din er treg da..

Skrevet

Har samme erfaring som Mie, tar det lang tid ligger pakken hos postens fortollingssenter til fortolling. Da får du nok et brev snart med beskjed om å fortolle forsendelsen. Problemet er jo at siden du ikke har fått pakken vet du ikke hva slags pris Styrawberrynet har satt på pakken (i mitt tilfelle så jeg at de hadde satt kr. 38,- utenpå pakken, men postens fortolling hadde strøket over den summen. Jeg hadde da sendt dem dokumentasjon på at jeg hadde betalt litt under kr. 200,-) Det hadde vel ikke hjulpet så mye om du hadde visst det heller siden du må dokumentere hva du har betalt. Hvis du ikke allerede har gjort det bør du registrere deg som internettfortoller. Da betaler du kun momsen, + kr. 62,- pr. pakke til posten, og slipper fortollingsgebyrer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...