Gå til innhold

beste hårbleking

Gjest mimmie42

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

til dere som bleker håret platinablondt, hvilket hårblekningsmerke er det beste? hvilket tar mest?

http://www.schlecker.com/Bild.aspx?Typ=2&a...801&land=de

Har alltid fått høre at håret mitt ser naturlig ut, til tross for at det er helt platinablondt. Jeg bruker Poly blonde, koster bare 60 kr på butikken her borte og sparer meg for 1000vis a kroner da håret mitt vokser ekstremt fort!

lønner seg å kjøpe den lilla sjampoen til define også, som gir gulskjær en mer klar/hvit farge, ihvertfall rett etter hårblekning da håret alltid er litt smågult de første dagene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til dere som bleker håret platinablondt, hvilket hårblekningsmerke er det beste? hvilket tar mest?

Jane Helen Mood Ultra, eller hva det heter. Kjøpes i Sverige til ca 50 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mari4ever_*
http://www.schlecker.com/Bild.aspx?Typ=2&a...801&land=de

Har alltid fått høre at håret mitt ser naturlig ut, til tross for at det er helt platinablondt. Jeg bruker Poly blonde, koster bare 60 kr på butikken her borte og sparer meg for 1000vis a kroner da håret mitt vokser ekstremt fort!

lønner seg å kjøpe den lilla sjampoen til define også, som gir gulskjær en mer klar/hvit farge, ihvertfall rett etter hårblekning da håret alltid er litt smågult de første dagene! :)

Anbefaler denne jeg også:) mildeste hårbleikingen du kan få kjøpe av hjemmehårfarging:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg farger også håret mitt veldig lyst, har ikke sånn kjempe mørkt natulig, ganske lys kommune blond. Men det jeg lurer på, tar dere hele håret hver gang eller bare etterveksten? Hvordan gjør dere det i såfall?

Jeg pleier å farge håret hos frisøren, men det blir så dyrt for håret vokser kjempe fort, og jeg må farge det hver mnd. Er så redd for at det skal bli veldig gult hvis jeg tar det selv... Kan også nevne at jeg har en del krøller/fall i håret, noe som gjør at jeg har en ganske tørr hårtype. Hva vil dere som bleker selv anbefale meg??

takker for svar !!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg farger også håret mitt veldig lyst, har ikke sånn kjempe mørkt natulig, ganske lys kommune blond. Men det jeg lurer på, tar dere hele håret hver gang eller bare etterveksten? Hvordan gjør dere det i såfall?

Jeg pleier å farge håret hos frisøren, men det blir så dyrt for håret vokser kjempe fort, og jeg må farge det hver mnd. Er så redd for at det skal bli veldig gult hvis jeg tar det selv... Kan også nevne at jeg har en del krøller/fall i håret, noe som gjør at jeg har en ganske tørr hårtype. Hva vil dere som bleker selv anbefale meg??

takker for svar !!

jeg har også kommuneblondt hår naturlig, nesten grått, men jeg har slett hår. Tror ikke det har noe å si, men siden du har tørt hår kan du jo bare ta den kuren som følger med pakken. men IKKE ta hele håret hver gang, jeg gjorde det før og håret ble helt tyggisaktig og falt av mye når jeg gredde meg etter dusj,. Det holder fint å bleke ettervekst en gang i måneden, jeg syns håret er finest når det er noen mm med mørkt ihvertfall. Håret blir ikke gult om du har mørkeblondt hår så lenge du har i fargen lenge nok og kjøper en sjampo med lilla pigmenter. Så syns jeg håret ser blondere ut når jeg føner det. Lykke til :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også kommuneblondt hår naturlig, nesten grått, men jeg har slett hår. Tror ikke det har noe å si, men siden du har tørt hår kan du jo bare ta den kuren som følger med pakken. men IKKE ta hele håret hver gang, jeg gjorde det før og håret ble helt tyggisaktig og falt av mye når jeg gredde meg etter dusj,. Det holder fint å bleke ettervekst en gang i måneden, jeg syns håret er finest når det er noen mm med mørkt ihvertfall. Håret blir ikke gult om du har mørkeblondt hår så lenge du har i fargen lenge nok og kjøper en sjampo med lilla pigmenter. Så syns jeg håret ser blondere ut når jeg føner det. Lykke til :klemmer:

Takk for at du svarte!

Når du farger bare etterveksten, hvordan gjør du det da? hvordan får du med alt etterveksten og ikke så mye av det allerede fargede håret? Drar du det bare litt utover? Og hvor lenge har du det i? Må prøve å farge det selv snart, blir så dyrt å betale frisøren hver gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som funket absolutt best for meg var Lôreal Perfect Blonde. Men det viktigste, utifra min erfaring er at det er 3 komponenter, altså den flasken du blander i, tube med krem + pulver. De med kun to komponenter har hatt veldig liten effekt hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du svarte!

Når du farger bare etterveksten, hvordan gjør du det da? hvordan får du med alt etterveksten og ikke så mye av det allerede fargede håret? Drar du det bare litt utover? Og hvor lenge har du det i? Må prøve å farge det selv snart, blir så dyrt å betale frisøren hver gang!

Hm, det er en enkel vanesak, en du kan jo få venninner til å gjøre det til å begynne med. :) Jeg legger det enkelt og greit der det er mørk skille, gjør ikke noe om det kommer nær litt av det gamle håret. Prøver å ikke gnikke det for mye ned i hodebunn for hodebunnen tar lett skade av det. Hvor lenge du må ha det i er jo individuelt, først blir det litt orange aktig, så gult så går det over til hvitere. Ca 35 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Gjest Frisørlærling

Med fare for å høres ut som en hjernevasket tulling, må jeg bare si til alle dere som BLEKER håret med blekemiddel dere kjøper i butikk:

For deres eget beste: IKKE gjør det!

Alt av farge og bleking dere kjøper inneholder utrolig mye sterkere kjemikalier enn frisører bruker. Det kan resultere i såkalt "tyggishår" og MYE håravfall. Jeg snakker her av rein erfaring. Jeg har bleket håret selv i mange mange år, og jeg har opplevd å få håret svidd av. Og det er noe du ikke vil oppleve.

Om du etter dette fortsatt vil bleke håret hjemme, så ta deg en tur til frisøren din først og få analysert hårkvaliteten din. Er det da så skadet at det vil falle av ved hjemmebleking vet du hvertfall om det og er forberedt.

Men alt i alt er det beste rådet jeg kan gi å overlate håret deres til de som faktisk er ekspertene. En god frisør vet alt som er verdt å vite om hår og kan faktisk sørge for et bedre resultat enn du noengang vil få om en venninne bleker deg eller om du gjør det selv. Husk at du mest sannsynlig aldri ville begynt å operert på deg selv om du syns det var for dyrt å gå til en plastisk kirurg.

En annen viktig ting er at om dere ikke går til frisøren blir prisene bare høyere og høyere fordi det blir for dyrt å drive salonger osv... og da har vi til slutt ikke noen frisør å gå til.

Så fikk jeg sagt det hvertfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
Gjest Gjest_Martine_*
den fra poly er blandt de som tar "minst" på mitt hår....

Kjøp DEPEND på cubus.. koster 99krm, og funker som bare det, også på mørk hår, som er farget med mørk brun hjemmefarge! Depend fargen er lilla, så du får ikke gult hår i det hele tatt, og du slipper og kjøpe lilla shampoo! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...