Gjest *Mim* Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 Syns det flyter av kabler, ledninger og ladere! Med mange i familen, flere mobiler, kameraer og pc-er blir det jo en del. Vi stapper alt inn i en kaos-skuff, kanskje dere gjør noe lurere?
Gjest virvelvind Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 Jeg putter det jeg bruker oftest i en fin boks ved siden av tv'n, resten legger jeg i en roteskuffe
hilda123 Skrevet 8. september 2008 #3 Skrevet 8. september 2008 tror det finnes mange slike "kaos"-skuffer
Gjest nextlife Skrevet 8. september 2008 #4 Skrevet 8. september 2008 Zip-lock poser merket med hvilken/hvem sin ledning eller lader det er, stablet pent i en skuff. Familien er opplært til at mor klikker i vinkel dersom ledningene ikke havner i den posen den bor, etter bruk
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2008 #5 Skrevet 8. september 2008 Hver lader har sin lille plastkurv. Alle disse små plasytkurvene har sin faste plass ved siden av hverandre i et skap på kontoret. Kabler og skjøter puttes i hver sin zip-lock pose påskrevet hva de tilhører. Alle Zip-lock posene ligger i en treeske med lokk.
Gjest Gaby Skrevet 8. september 2008 #7 Skrevet 8. september 2008 Jeg er typen som alltid lar mobil/laptopladeren stå i kontakten, alle andre ledninger som ikke brukes regelmessig stappes som regel ned i en skuff/eske i nærheten. Eller så ligger de bare der og samler støv. Samboern er typen som konsekvent tar alle ladere ut av kontakten, surrer dem sammen og legger dem pent på sin rettmessige plass. Dette inkluderer MINE ladere også. Ledningene som er bak tv-bordet er pent rullet opp og stripset sammen, det gjelder også alle ledningene som ikke er i bruk. Jeg roter - han rydder
Tidemand Skrevet 8. september 2008 #8 Skrevet 8. september 2008 siden vi nettop har flyttet, så ligger mesteparten av "til over ledningene" oppi en slik pappkasse du får på biltema.. Den er faktisk full
Gjest Laderkyndig Skrevet 9. september 2008 #9 Skrevet 9. september 2008 Er ikke fryktelig strukturert, men med en familie på totalt 6 nå så skriver jeg (pappa i huset) f.eks. "Nokia xxxx" på en lader, eller "Maxt 400GB" (Maxtor ekstern harddisk). Skriver med sprittusj. Hvem i familien som eier hva er ikke interessant (som regel). Viktigere å vite ha de passer til. Lar ikke laderne stå i konstant, men surrer heller ikke opp ledningene unødvendig mye siden sånne produkter er 'søppel' og går i filler tidsnok som det er av vanlig bruk. Plastisolert ledning med tynne kobbertråder ryker lett. Moderne batterier har det bedre fullt enn tomt/halvtomt, så jeg lader rett som det er. Lar gjerne ting stå over natta hvis det er veldig tomt, men tar ut så fort det er mulig - det er heller ikke bra for batteriet, men alt avhenger av laderens kvalitet og intelligens (=pris). Men altså - hvor jeg gjør av laderne og ledningene. De legges her og der på mest mulig logiske plasser. Mobilladere har ingenting i skuffer og skap å gjøre, de må jo brukes innen 2-5 dager som regel. De ligger fremme, eller på kontoret (i kjelleren).
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2008 #10 Skrevet 9. september 2008 Mobilladere har ingenting i skuffer og skap å gjøre, de må jo brukes innen 2-5 dager som regel. Er nesten så jeg lurer på hvor dere legger bestikk, kjeler, glass, service, undertøy, annet tøy, sko m.m. I en haug på gulvet sammen med laderne, siden det jo brukes innen 2-5 dager som regel? :klø:
Gjest Marillia Skrevet 9. september 2008 #11 Skrevet 9. september 2008 Zip-lock poser merket med hvilken/hvem sin ledning eller lader det er, stablet pent i en skuff. Familien er opplært til at mor klikker i vinkel dersom ledningene ikke havner i den posen den bor, etter bruk Samme her!
Gjest milkyway Skrevet 9. september 2008 #12 Skrevet 9. september 2008 kattene tar seg av dem og "rydder" dem under sofaen!
Gjest kattja Skrevet 9. september 2008 #13 Skrevet 9. september 2008 kattene tar seg av dem og "rydder" dem under sofaen! Det kunne nok katten her også gjort, hadde vi ikke hatt kaosskuff. Kaosskuffen fungerer fint hos oss, der ligger det bare ladere. Far i huset har sørget for å ha sin egen lader i en egen skuff. Så lenge vi vet hvor vi finner ting så fungerer det er min mening. :-)
Malama Skrevet 9. september 2008 #14 Skrevet 9. september 2008 Mobilladeren står ofte ikoblet, siden jeg ellers ender opp med å lete etter den. Men andre ledninger, kabler og ladere har vi ei "roteeske" til, som de stort sett legges i. Helt umerket om hva som passer til hva, men det ser vi på dem/vet/prøver oss frem til uansett. Og enkelte av dem passer til flere ting også, den eksterne harddsiken deler ene delen av ledninga si med laderen til kameraet mitt, for de er like (frem til omformeren) og vi finner bare en av dem... Men det går så fint så. Merkede ziploc-poser er nok meeeeeget over mitt organisatoriske nivå, så her er det rotekasse som teller...
AnetteR Skrevet 9. september 2008 #15 Skrevet 9. september 2008 kattene tar seg av dem og "rydder" dem under sofaen! Kattene mine samler kun på sokker og undertøy de - og da nyvaskede ting fra tørkestativet.... Kjempegøy når de kommer traskende med en stringtruse i munnen når jeg har besøk, da hjelper det ikke så mye med et tafatt "den er renvasket altså." Laderne ligger i en kurv som står i bokhylla. Lett tilgjengelig og enkelt system. Det er et krav at laderene "rulles sammen", må si jeg har løst opp en del ledningsknuter opp gjennom.
Gjest milkyway Skrevet 9. september 2008 #16 Skrevet 9. september 2008 Hoho sånn er de her og! bare enda verre, lille Nuffi kom løpende ut i stua med håndjern en dag onkelen til kjæresten var på besøk off topic, men katter og ledninger har vel egentlig mye med hverandre å gjøre
Gjest Portis Skrevet 9. september 2008 #17 Skrevet 9. september 2008 Kaster alt inn på ett rom jeg, datarommet til samboeren min :D Så kan jeg ha det ryddig i resten av leiligheten
Lise_ Skrevet 9. september 2008 #18 Skrevet 9. september 2008 Jeg har en Ole Brumm-eske i papp (veldig stor og fin) som jeg kjøpte da jeg var 17. Og siden har ledninger og sånt ligget oppi der, og esken plassert i bod.
Gjest *Mim* Skrevet 9. september 2008 #19 Skrevet 9. september 2008 Hver lader har sin lille plastkurv. Alle disse små plasytkurvene har sin faste plass ved siden av hverandre i et skap på kontoret. Kabler og skjøter puttes i hver sin zip-lock pose påskrevet hva de tilhører. Alle Zip-lock posene ligger i en treeske med lokk.
The Kitten Skrevet 9. september 2008 #20 Skrevet 9. september 2008 Jeg putter det jeg bruker oftest i en fin boks ved siden av tv'n, resten legger jeg i en roteskuffe Slik gjøres det hos oss også
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå