LaToya Skrevet 5. juni 2003 #1 Skrevet 5. juni 2003 Hei ! Jeg skal prøve å gjøre dette kort. Min mann og jeg har hatt en liten knekk i forholdet og jeg takler dette så utrolig dårlig. Saken er at han fikk følelser for en annen jente, men det skjedde ikke noe. Dette er en jente vi trener sammen med ( vi trener alle tre kampsport ) Min mann har sagt at han er ferdig med henne og det er meg han vil dele livet med. Alt bra så langt. Men jeg sliter så innmari ..... Vet ikke helt hva det er jeg ikke takler, men jeg fikser ikke dette. Har prøvd å snakke med mannen min men han skjønner ikke. En annen ting er kanskje det at jeg trenger litt ekstra oppmerksomhet nå noe jeg ikke får. Han er blitt veldig opptatt av seg og glemmer liksom lille meg. Det er alltid jeg som må spørre om klem, nuss osv. Jeg prøver hver dag og ikke mase eller klenge, men det er ikke alltid jeg klarer dette. Jeg har startet å skrive dagbok for å klare å overleve. Jeg er nemlig helt knust. Men jeg klarer ikke å finne ut hva som er "feil" Hva skal jeg gjøre ? Hvordan kommer jeg i kontankt med evt psykolog og hva koster dette. Vi er i tillegg i en periode med dårlig råd, så ting virker litt grått noen ganger. Jeg prøver å tenke positivt og bygge på de bra tingene, men klumpen i magen blir ikke borte. Noen dager går alt bra, mens dager som denne er grusomme. Og det verste er at jeg vet ikke hva det er som får meg til å reagere slik. Har vel møtt veggen eller noe. Vet ikke om noen der ute har noen råd eller sånt. Håper bare dette går over snart. Klemz
Gjest Vega Skrevet 5. juni 2003 #2 Skrevet 5. juni 2003 Hvordan vet du at han hadde følelser for denne jenta? Da må han ha fortalt det... så dumt. Kunne han ikke bare tidd stille og latt det gå over. Kanskje han ikke var så interessert i henne, men bare sa det fordi hun er en fin dame og han ville gjøre deg sjalu? Like dumt, men... Har vært borti menn og kvinner som er utrolig barnslige i sin higen etter å få oppmerksomhet, og gjøre den andre sjalu. Så klart det ikke er lett for deg, å ha vært "nr. 2" i for ham- om enn bare for en kort stund, og bare i tankene. Da skjelver jo hele plattformen dere har bygget tilværelsen på. Vet ikke hva jeg ville gjort. (Kjenner meg, blitt sur, skuffet, gått på byen, smelt med leppa, så latt som ingenting og begynt å planlegge et liv som single igjen - og tatt det opp med ham, for å se hans reaksjon på at jeg vurderte flytte...) Ta tiden til hjelp, den jobber for deg, i alle fall. Dårlig gjort av ham å ikke gi deg litt ekstra oppmerksomhet, etter å ha dummet seg slik ut med å lesse over på deg at kampsportdama er mer enn bare litt interessant i hans øyne. Hva med å gjøre deg mer uavhengig - gå en tur for deg selv, stikke innom puben på veien hjem, eller til en venninne, la middagen være og klesvasken hope seg opp fra din side. Finn i stedet på noe på egen hånd, kino, konsert, utstillinger osv. Det høres så merkelig ut - tvang du fram en tilståelse etter flørt og mistanke - eller kom han bare og sa det helt av seg selv ... etter å ha tittet litt ekstra på den andre. Forresten, når det gjelder utroskap i alle fall, så er den som har stått for utroskapen som oftest ferdig med det, straks det roer seg i hjemmet. Det blir for flaut og konfliktfylt. Mens den bedratte sliter lenge. Synes du skal prate med mannen din ... om framtiden, om følelser og om det som skjedde, eller ikke skjedde. Det høres ensomt ut å gå rundt med slike tanker. Du har krav på et svar, at han lytter til deg. I mellomtiden får du stelle pent med deg selv, og bli mer egoistisk. Ikke tigg om oppmerksomhet, for å bli oversett - sett heller øynene i ham uten ett ord. Han må da for pokker ta et hint. Det ordner seg sikkert, bare dere får avklaret tingene.
Gjest Anonymous Skrevet 5. juni 2003 #3 Skrevet 5. juni 2003 Vedr psykolog: Det kan høres ut som en god ide, for du trenger åpenbart hjelp til å sortere noen tanker, og da er jeg sikker på at ting kan snnu seg litt for deg. Gå til legen din, han/hun skriver henvisning til psykolog, og kan gi deg en liste/anbefalinger med hvilke psykologer som har avtale med trygdekontoret. Da betaler du bare en fastsagt takst, og ikke mer pr år enn frikortbeløpet som i år vel er på ca 1400 kr
Gjest Vega Skrevet 6. juni 2003 #4 Skrevet 6. juni 2003 Å få time hos psykolog med kommunal avtale kan ta lang tid, er opptil par års ventetid. Hos en privat må du betale en egenandel på under tohundrelappen. (Resten refunderer trygdekontoret når du er kommet opp til frikortgrensa).
sist Skrevet 6. juni 2003 #5 Skrevet 6. juni 2003 Hei! Sliter selv i mitt forhold og har bestilt time hos en psykolog som driver med parterapi. Tar med henvisning fra primærlege og betaler da kun egenandel. 8 ukers ventetid. Sikkert litt avhengig av hvor i landet du bor. Lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 6. juni 2003 #6 Skrevet 6. juni 2003 Hei! Først vil jeg si at jeg forstår deg veldig godt. Har vært i nesten nøyaktig samme situasjon selv. Når det gjelder å få noen å snakke med så vil jeg anbefale deg å kontakt med med nærmeste familievern kontor. Dette er gratis og du trenger ikke henvisning. Der jobber det folk med masse erfaring innen parterapi og de kan helt sikkert hjelpe deg. http://www.helsenett.no/adr/famvernktr.html Lykke til!!
Gjest Venus, ikke innlogget... Skrevet 7. juni 2003 #7 Skrevet 7. juni 2003 Hvorfor holde ut i et forhold du ikke er lykkelig i, eller er tjent med? Kjære deg; I tillegg har han følelser for en annen dame,,,,,,,,,,, :oops: Selv ville jeg ikke vært i tvil om hva jeg skulle gjøre....bryte over tvert !!! Jeg blir ikke lenge i et forhold hvor jeg ingen positiv oppmerksomhet får, og mannen min sikler etter en ny dame..... :o Hva holder deg tilbake? Er dette alt du er verdt=???????? Kom deg videre. Virker ikke som han kjemper for deg i det hele tatt........ Bare en total passivitet........Sier ikke DET deg det meste? Alt det du trenger å vite? :-? Lykke til med alene-tilværelsen din.......hvor du i det minste har det bra med deg selv, - uten denne klumpen i maven hele tiden. Tenk på deg selv nå. Lykke til.
Gjest Anonymous Skrevet 8. juni 2003 #8 Skrevet 8. juni 2003 Parterapi er bra forslag! Å bryte er et dårlig forslag, dersom du elsker denne mannen. Man må kunne gi hverandre ej sjanse selv om man blir såret. Jeg mener du bør kunne kreve at mannen din kutter all kontakt med den andre damen. Det høres kansje ekstremt ut å kreve noe sånt, men hvordan skal du noen gang få roen på deg når dere hele tiden blir konfrontert med denne andre. Kansje dere kan finne en ny sport å trene sammen? Vanskelig å gi opp noen man liker å trene, men i dette tilfellet må man jo prioritere. Om han ikke er villig til å slutte å omgås henne (på trening og ellers) for din skyld, mener jeg du har gitt han din sjanse, og om han ikke tar den, fortjener han deg ikke. Da er han ikke villig til å jobbe med forholdet. Om han ikke vil, fordi han mener du burde kunne stole på han, da har han ikke tatt poenget. Du HAR nemlig stolt på han, og likevel fikk han følelser for en annen, som du på en eller annen måte fikk vite om. Nå må han gjøre sårene bedre!
Gjest Hilde K S Skrevet 8. juni 2003 #9 Skrevet 8. juni 2003 Man kan ikke gå igjennom et helt liv sammen uten å bli betatt av andre ! Det som ville avgjort saken for meg var HVA som ble gjort i forhold til de følelsene som dukket opp. Din mann har jo ikke gått over noen grense ? Kanskje er det litt vanskelig for deg at han har hatt følelser for en annen, rett og slett sjalusi fordi du ikke er den eneste ? Skjønner det godt, hadde selv kommet til å følt meg ikke bra i en slik situasjon. Litt engstelig for at han skulle gå fra meg og slike ting. Bortsett fra det er det mulig dette bare er en av nedturene et samliv går igjennom innimellom de gode periodene ?
Gjest wish Skrevet 8. juni 2003 #10 Skrevet 8. juni 2003 Du må mest sannsynlig ha hjelp for å få sortert tankene dine. Kontakt vakthavende lege når hverdagen kommer!!! (ikke gå den lange veien med å bestille time hos eventuelt fastlege, alle vet jo hvor lang tid det vil ta!) Få legen til å henviser deg til parterapi, familieterapi, et eller annet! Det tar alt fra noen uker til du får time (avhengi hvor i landet du er selvfølgelig) Det eneste du må betale er legetimen, resten er gratis! Dette fordi samlivsproblemer er høyt prioritert i dagens samfunn! Håper du ikke gir opp så lett, og at alt ordner seg for dere! (enda det til syvende og sist er hans endelige valg, som dessverre er avgjørende)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå