Gjest lonely Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 Jeg har en samboer som er borte 5 dager i uka og jeg føler meg SÅ ensom når han er borte. Jeg har ingen venninner som jeg er sammen med siden alle er flytta, jeg jobber 6-8 timer dagen(men trives ikke så veldig i jobben, men det er det eneste som er ledig her). Det er så j*vli å komme hjem til mørkt hus, ingen hjemme, bare meg. Enda værre er det å legge seg alene, får ikke sove før klokka blir 3 ca. om natta...synes det er så tungt... noen flere som har det slik som meg?:S
Gjest Gjest_Line_* Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 Hvorfor er han borte? Først og fremst ville jeg skapt et koslig hjem. Jeg ville kjøpt inn nye ting til huset slik som du liker det og føler deg hjemme, pynt opp med puter og pledd, kjøp stearinlys i farger du lker og innred huset på en ny måte. Hver gang jeg kom hjem hadde jeg tent lys og skapt en koslig steming. Gjør jenteting! Plei deg selv, og kjenn på hvor deilig alenetiden egentlig kan være. Nå skjønner jeg at å være alene 5 dager i uke kan bli mye, men det eneste du kan er å se det positive i det. Stell neglene dine, kur håret ditt, napp øyenbrynene og ta deg laaaange dusjer.. Noe annet jeg ville gjort var å begynne å trene fast, og i tillegg finne en hobby som du liker å drive med hvor du også kan treffe andre folk og gjerne nye bekjentskaper Det kan være alt fra et makeup kurs til hesteredning eller klatring. Noe som er GØY! Sørg også for at du og samboeren din får snakket nok sammen på tlf, at dere oppdaterer hverandre.. =) Kjøp inn masse jentefilmer du kan kose deg med på kveldene, kjøp magasiner, lag deg en kopp te.
Gjest lonely Skrevet 8. september 2008 #3 Skrevet 8. september 2008 Hvorfor er han borte? Først og fremst ville jeg skapt et koslig hjem. Jeg ville kjøpt inn nye ting til huset slik som du liker det og føler deg hjemme, pynt opp med puter og pledd, kjøp stearinlys i farger du lker og innred huset på en ny måte. Hver gang jeg kom hjem hadde jeg tent lys og skapt en koslig steming. Gjør jenteting! Plei deg selv, og kjenn på hvor deilig alenetiden egentlig kan være. Nå skjønner jeg at å være alene 5 dager i uke kan bli mye, men det eneste du kan er å se det positive i det. Stell neglene dine, kur håret ditt, napp øyenbrynene og ta deg laaaange dusjer.. Noe annet jeg ville gjort var å begynne å trene fast, og i tillegg finne en hobby som du liker å drive med hvor du også kan treffe andre folk og gjerne nye bekjentskaper Det kan være alt fra et makeup kurs til hesteredning eller klatring. Noe som er GØY! Sørg også for at du og samboeren din får snakket nok sammen på tlf, at dere oppdaterer hverandre.. =) Kjøp inn masse jentefilmer du kan kose deg med på kveldene, kjøp magasiner, lag deg en kopp te. Han er borte p.g.a jobben. Ja har kjøpt inn alt mulig av ting siden jeg ble sammen med han(er hans hus) og føler at det er _hjemme_ liksom, men det er så trist å sitte alene. Jeg prøver å se det positive i dette, men etter snart 2 år synes jeg bare det er KJEDELIG. Har aaaalt for mye tid alene. I tillegg bor vi på en liten plass hvor det ikke er noe form for kurs for NOE ting, trene er jeg ikke noe fan av heller(men vi har treningssenter faktisk:P ) Vi snakker sammen hver dag(med unntak) og det ER så godt å høre stemmen hans og få høre at han savner meg og er glad i meg...men jeg blir samtidig så trist fordi han er så mye borte..:S Jeg har nesten vurdert å la han kjøre meg på tjukka slik at jeg har en person jeg kan bruke tiden min på og føle at noen trenger meg. Men men:S
Gjest *smak* Skrevet 8. september 2008 #4 Skrevet 8. september 2008 Synes Gjest_Line ga deg gode råd.. Tilværelsen blir et resultat av hva man gjør den til. Håper du finner ut av det
lowli Skrevet 8. september 2008 #5 Skrevet 8. september 2008 Hei! Jeg synes "gjeste line" hadde mange gode råd. Men hvis du ikke trives i jobben din, da kan du jo begynne å studere. Der vil du bli kjent mange flotte mennesker, i tillegg til at du får en jobb du ønsker deg etterpå Hvis du ikke vil det kan du jo skaffe deg et kjæledyr? Jeg har mye sleskap i min kattebebis. Det er så koselig at hun kommer å koser, ligger sammen med meg når jeg ser tv eller sitter på tastauret når jeg er på pc´n:-)
*Alice Skrevet 8. september 2008 #6 Skrevet 8. september 2008 (endret) Hva med å scrapping? Da kan du jo lage masse fine bildesider med bilder av han og dere to sammen! Ellers signerer jeg Gjest-Line! også en til deg, det er tøft og ikke ha sine kjære i nærheten. Hva jobber han med? Har dere mulighet til å flytte nærmere jobben slik at han kan komme hjem etter endt arbeidsdag? Endret 8. september 2008 av *Alice
Gjest lonely Skrevet 8. september 2008 #7 Skrevet 8. september 2008 Hva med å scrapping? Da kan du jo lage masse fine bildesider med bilder av han og dere to sammen! Ellers signerer jeg Gjest-Line! også en til deg, det er tøft og ikke ha sine kjære i nærheten. Hva jobber han med? Har dere mulighet til å flytte nærmere jobben slik at han kan komme hjem etter endt arbeidsdag? Han er fisker:( de jobber døgnet rundt da:S Scrapping har jeg tenkt litt på, men jeg synes så fort at slikt blir kjedelig:P uff fælt så negativ jeg er idag:P unnskyld..jeg får vell bare prøve for ørtende gang å gjøre noe positivt utav dette..
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2008 #8 Skrevet 9. september 2008 Tenk på oss som ikke har kjæreste i det hele tatt, som bor helt alene hele tiden. Det er mange av oss, og vi klarer oss helt fint. Det kan du også gjøre Kom deg ut av huset! Få deg en hobby. Begynn å tren. Om du er ensom, er det bedre å begynne i en klubb eller noe hvor du trener sammen med andre til faste tider, da er det mer sosialt. Jeg trener karate 3 ganger i uken, det er sosialt, og veldig god trening. Når du trener vil du i tillegg produsere endorfiner, som er kroppens egne naturlige lykkepiller. Om du ikke vil trene kampsport, hva med håndball, basket, badminton, squash, innebandy, fotball, osv osv? Om du ikke vil trene, kan du gå på kurs. Sømkurs, språkkurs, matlagingskurs, rosemaling, hvasomhelst. Meld deg frivillig i dyrebeskyttelsen eller røde kors. Du blir ikke mindre ensom av å mure deg inne i huset og glo i veggene. Da blir du bare mer deperimert og nedkjørt. Det er bare å komme seg opp og ut. Ja, dørstokkmilen kan være lang, men det er en mil som må gåes om du ikke vil fortsette å ha det slik du har det nå.
Chianty Skrevet 9. september 2008 #9 Skrevet 9. september 2008 Han er fisker:( de jobber døgnet rundt da:S Scrapping har jeg tenkt litt på, men jeg synes så fort at slikt blir kjedelig:P uff fælt så negativ jeg er idag:P unnskyld..jeg får vell bare prøve for ørtende gang å gjøre noe positivt utav dette.. skjønner deg innmarig godt jeg. har også en amnn som jobber mere enn det han er hjemme. nå har da jeg barn,men dem er også mere ute enn hjemme. Det går endel timer på data & tv her også. Har en hobbi jeg trives med men den strekker noen ganger ikke til alikevel. Hva med dyr? er du glad i det? Hva med å få deg noen husdyr du kan stelle med? Hund, gå turer... man blir ikke alene med en hund. bare et forslag!
Gjest Gjest_Laila_* Skrevet 9. september 2008 #10 Skrevet 9. september 2008 Jeg synes det blir feil og foreslå hund. Det er tross alt veldig mye arbeid, og den trenger veldig mye kjærlighet, omsorg og ikke minst trening osv. Men hvis TS er glad i hunder, og er interessert i og lære seg om hundehold, ja, da er det greit. Men kjøpe seg en hund bare for at en kjeder seg blir feil.. Hun går jo tydeligvis fort lei av ting, håper ikke hun gjør det med et eventuellt kjæledyr også.. Da er jo katter mer selvstendige og krever litt mindre arbeid enn en hund.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå