Gå til innhold

Forlovelses ring til min elskede:)

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_bolla
Skrevet

:) Heisann

Er det noen som vil hjelpe meg:)

Min kjere kan ikke ha gull ring pga religion det er ikke tillatt for menn i vaares religion aa ha gull ring heller ikke hvitt gull som jeg hadde tenkt da som en back up plan... saa naa maa det kjopes en solv ring til mannen noen som kan hjelpe med bilder :sjenert: litt tips osv... ville du syntes det var rart om du saa mannen med en solv ring :sjenert: .. vil jo at han skal ha en ring istedet for aa ikke ha en i det hele tatt :sukk:

Skrevet

Så nysgjerrig som jeg er må jeg bare spørre, hvilken religion?

Vis du har hvitt gull og han sølv er det ikke sikkert det merkes, men jeg ville gått for en enkel ring som ikke skaper for mye oppmerksomhet.

Skrevet

Jeg synes ikke det er rart med sølvring. Faktisk synes jeg sølvringer er penere enn gullringer.

Men det viktigste er jo ikke hva jeg eller KGs brukere mener om sølv- og gullringer. Det viktigste er jo hva du og din ektemann mener om gifteringene. Disse er deres symbol på deres kjærlighet til hverandre, og det er det viktigste :)

Kanskje dere kan vie mer oppmerksomhet til en liten sten (diamant) eller til inskripsjonen som dere ønsker. Uansett ønsker jeg dere lykke til i deres leting etter deres perfekte gifteringer :)

Skrevet

:tristbla: Jeg hadde liksom alltid dromt om aa ha 2 flotte gull ringer en til meg og en til han ... har faatt dromme ringen min den er i gull med en flott 1karats diamant.. og naa vil det jo ikke matche i det hele tatt

:cry3: er saa lei meg naa...

Ps vi begge tilhorer islam(og til noen som kansje vil prove og odlegge traaden slik den ble gjort paa en anne forum forde jeg sa vi var muslimer saa nei vi er ikke noen gale terrorist muslimer) men til saken der er det ikke tilatt at gutten berer paa gull...

Er det noen som kansje vil legge ut noen bilder tips osv? har ikke funnet noe som jeg liker enda:( vil ikke gaa med forskjellige ringer heller og min ring er jo saa fin au

Skrevet

Hva med en ring i platina? Dette er dyrt såklart, men vil kanskje føles mer eksklusivt enn en sølvring... Dessuten passer det sammen med din ring i hvitt gull :)

Skrevet
Hva med en ring i platina? Dette er dyrt såklart, men vil kanskje føles mer eksklusivt enn en sølvring... Dessuten passer det sammen med din ring i hvitt gull :)

Hei takk for svar :) har du noen bilder eksempler aa vise :)

Skrevet
:) Tusen takk for hjelp Miley

Er det noen som syntes disse var fine tenker at de er saa billige vil de i det hele tatt vere noe fine da :sjenert: selv om de var litt sote kansje...

http://www.forlovelsesringer.no/vare/182

Synes disse var kjempefine jeg!! Og det er ikke rart med sølv. Jeg bruker f.eks gult gull i gifteringen også har jeg en hvittgull alliansering på den andre hånda. Det er jo omtrent som det det vil bli som for deg.

Lykke til i jakten på de perfekte ringene!!

Skrevet

Er det noen som syntes disse var fine tenker at de er saa billige vil de i det hele tatt vere noe fine da :sjenert: selv om de var litt sote kansje...

Jeg syns de var kjempe fine, og de så ikke billig ut for å si det slik.

Skrevet

Vi kjøpte faktisk forlovelsesringer i stål! Vi synes gull er det styggeste som finnes, men det er jo smak og behag. Jeg er sjokkert over hvor mange som henger seg opp i at vi har så ''billige'' ringer, for stål er jo ikke akkurat dyrt... synes på en måte man må velge den ringen man liker selv om det ikke er gull eller platina, og flaks for oss så var de billige også :bryllup: Mange fine ringer i titan ogå!

Skrevet (endret)

Hva med stål eller titan? Det er et godt utvalg av dette hos de fleste gullsmeder.

Jeg synes ikke gult gull er noe pent. De fleste jeg kjenner har faktisk hvitt gull i ringene sine. Det er blitt veldig vanlig nå siden de fleste jenter stort sett har smykker i hvitt gull/sølv. Jeg synes også at "sølvfargen" er mye penere på gutter, særlig siden de fleste også har stål-armbåndsur.

Endret av AnetteR
Skrevet

De var utrolig søte!!

Jeg synes heller ikke at gullringer er ett must.

Gjest Gjest_lille_meg_*
Skrevet
Så nysgjerrig som jeg er må jeg bare spørre, hvilken religion?

Vis du har hvitt gull og han sølv er det ikke sikkert det merkes, men jeg ville gått for en enkel ring som ikke skaper for mye oppmerksomhet.

Tror det er islam hvor menn ikke har lov til å gå med gullsmykker.....

Skrevet

Nå har ikke jeg peiling på hvilke metaller som er egnet til å lage smykker med, men hadde bronse eller messing vært noe? Da blir ikke ringen så ulik din ring. Jeg prøvde å søke litt rundt, fant ikke noe særlig. Men det er mulig det kan spesialbestilles, ihvertfall om pris ikke er noe problem.

Når det er sagt synes jeg ikke det burde være noe problem om mannen har ring av sølv eller titan. Og om folk likevel spør er det vel bare å fortelle at det er på grunn av religion?

Skrevet

Hei TS! :vinke: Jeg bare lurte på om det var greit om jeg spurte hvorfor mennene ikke kan gå med gull? Har bare aldri hørt om det før og ble litt nysgjerrig!

Min forlovede må ha ring i stål eller lignende, vi må spesialbestille en løsning. Han har leddgikt i hendene og en vanlig ring kan han ikek gå med. Han sliter med å få den over leddet og så blir den bare hengende og dingle frem og tilbake. Så vi må finne noen som kan lage en åpne/lukke løsning eller noe.

Det beste er å gå til gullsmeder som ikke er del av de store kjedene, siden da har de som regel gullsmed i butikken.

Skrevet

Heisann :)

F:rst maa jg bare si TUSEN TAKK til alle som har hjulpet med raad og tips:)

Tror jeg har funnet de ringene jeg vil ha:)(se linken)http://www.forlovelsesringer.no/vare/183 saa gravere vi inni:)

har ogsaa tatt meg en runde i byen men jeg likte disse best,,, men man maa bestille over nettett noen som har gjort det f:r? og i fra denne siden?

Ps religionen vaar er Islam:)

Skrevet

Jeg synes foresten at du må se inn på denne siden: titanringar.se. De har utrolig mye fint og man kan designe mye selv. Mest sannsynlig skal vi kjøpe våre ringer herfra. Vi må bare spare litt til...

Det eneste dumme er at de ikke sender til Norge, men hvis man kjenner noen i Sverige så kan man jo bare få sendt de dit, evt ta en ferietur til Sverige for å hente de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...