Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter nå og prøver å regne ut ca hva jeg kan forvente i lønn når den kommer. Men jeg har jobbet en del natt, kveld og helg, og jeg finner rett og slett ikke ut hva tilleggene er. Det som står i kontrakten er at det er tillegg i henhold til tariffavtalen for resturant og hotell. Men jeg er ung og dum, og forstår faktisk ikke bæret når jeg har søkt rundt. Jeg fant noe fra 2005, liggende på ett forum, og link til hvor jeg kunne finne ut mer, men ikke sjangs om jeg fant noe.

Det jeg fant var:

Kveldstillegg på 10,- timen mellom kl 21 og kl 24

Nattillegg på 20,- timen mellom kl 24 og 06

Helgetillegg på 19,- timen (lørdag etter kl 14 og hele søndag)

Og en link til http://www.fellesforbundet.no/. Jeg må tilstå at dette bare var forvirrende, og håper virkelig det er en hjelpsom sjel der ute (med litt mer peiling på den slags) som kunne tenke seg å hjelpe meg? =)

Skrevet
Jeg sitter nå og prøver å regne ut ca hva jeg kan forvente i lønn når den kommer. Men jeg har jobbet en del natt, kveld og helg, og jeg finner rett og slett ikke ut hva tilleggene er. Det som står i kontrakten er at det er tillegg i henhold til tariffavtalen for resturant og hotell. Men jeg er ung og dum, og forstår faktisk ikke bæret når jeg har søkt rundt. Jeg fant noe fra 2005, liggende på ett forum, og link til hvor jeg kunne finne ut mer, men ikke sjangs om jeg fant noe.

Det jeg fant var:

Kveldstillegg på 10,- timen mellom kl 21 og kl 24

Nattillegg på 20,- timen mellom kl 24 og 06

Helgetillegg på 19,- timen (lørdag etter kl 14 og hele søndag)

Og en link til http://www.fellesforbundet.no/. Jeg må tilstå at dette bare var forvirrende, og håper virkelig det er en hjelpsom sjel der ute (med litt mer peiling på den slags) som kunne tenke seg å hjelpe meg? =)

jeg vet ikke helt hvordan tariffen din er, men kan virke som den samme som vi følger der jeg jobber (Kaffebar) og det har vi en grunnlønn på 122 kr timen, så stiger vi med 10 kr til 132 etter kl 20 (litt andre tider for tillegg mn..) og etter kl 23 stiger vi til 142 kr timen.. vi har ikke inngått tariffavtale, men følger likevell tariffene.. det med helgetillegg har ikke vi, men kan virke som grunnlønnen da blir (om vi hadde hatt helgetillegg) 141 kr timen.. skjønner du..?

er ikke du som er dum, bare mye å sette seg inn i..

Skrevet

10,- for kveld, 20,- for natt og 19,- for helg, noe slik?

Mye å sette seg inn i ja, den signerer jeg lett. Er helt oppgitt her jeg sitter, har utsatt dette noen uker nå, for jeg forstod så lite, og det ble ikke hverken mindre å sette seg inn i eller lettere å sette seg inn i det, for å si det slik. ._.

Skrevet

Oi, takker så meget. Ser ut til at det var litt lettere enn det virket for mitt forvirrede hode. x)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...