Gå til innhold

Hva legger man i ordet flott?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Gjesten_*
Skrevet

Er på flørtern med en fyr, og han sier til meg at jeg er "flott". Jeg er ikke vant til det ordet, hva pleier man å mene med det? Utseende? Personlighet?

Takk for hjelpen :-)

Gjest cybergirl
Skrevet

Vil tro det er begge deler, både utseende og personlighet.

Skrevet

Flott=fin, i min språklige verden. I noen sammenhenger er det dog noen noen forskjeller. F eks er fin dame beskrivelsen av en fra høyere sosiale lag. Mens en fin og flott kropp betyr det samme. Sier typen bare du er flott, vil jeg anta han mener du tar deg godt ut i hans øyne. Det hender noen svarer flott til noe som er blitt gjort bra. Andre sier fint eller utmerket.

Tilbakemeldinger på din personlighet kommer nok etterhvert.

Skrevet

Fin dame = digg dame man vil pule.

Flott dame = vakker dame med stil og intelligens.

Skrevet

Vil tro det varierer hva men legger i det, for meg assosieres ordet flott med utseendet.

Skrevet

Elegant, pent kledd, pen å se på, stråler selvtilitt, er rak i ryggen....vil tro det betyr det.

Skrevet

For meg er ordet flott litt mer generelt. Flott er en slags sum av flere egenskaper. En mann med ett fantastisk utsende, null stil, men humor kan ikke betegnes som flott. Ei heller en mann med fantastisk personlighet, forferdelig utsende og null stil. Han må ha fantastisk personlighet, nydelig utsende og stil. Da er han flott. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...