Gå til innhold

Min mann var utro. Har jeg rett til å være det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere?

Min mann var utro etpar ganger i fylla, jeg har alltid vært ham trofast. På et kurs for en stund siden møtte jeg en herlig fyr som var så snill og god. Fantastisk vakker var han også. Han ble forelsket i meg, og jeg kjente at jeg godt kunne tenke meg..... men jeg ville ikke være utro. Var jeg dum? Kanskje jeg kunne ha hatt min beste stund noensinne.

Hadde dere gjort det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde skilt meg også hadde jeg hatt het og uforglemmelig sex med mannen fra kurset ;)

Skrevet
Hva synes dere?

Min mann var utro etpar ganger i fylla, jeg har alltid vært ham trofast. På et kurs for en stund siden møtte jeg en herlig fyr som var så snill og god. Fantastisk vakker var han også. Han ble forelsket i meg, og jeg kjente at jeg godt kunne tenke meg..... men jeg ville ikke være utro. Var jeg dum? Kanskje jeg kunne ha hatt min beste stund noensinne.

Hadde dere gjort det?

Vel, hvis jeg hadde vært deg, så tror jeg nok at jeg hadde forlatt den mannen. Jeg tenker, utro en gang på fylla, jeg hadde ikke tålerert det, men samtidig så tenker jeg at det må være utrolig vanskelig å forlate denne personen, hvis vedkommende hadde vært utrolig lei seg, og virkelig såret selv pga noe UTROLIG dumt som skjedde på fylla. Det KAN, under virkelig spesielle forhold tilgis, den som har vært utro skulle virkelig ha angret seg. MEN, du sier et par ganger i fylla - det er å gå over streken, virkelig. Alle kan gjøre feil, men sånne feil gjør man ikke flere ganger hvis man virkelig elsker personen.

Du kan jo være utro selv..men hva får du ut av det? Hvis dere skal være utro mot hverandre, er det vits å fortsette forholdet da?

Skrevet

Hvis du har tilgitt din mann, og dere har bestemt dere for å jobbe med forholdet, har du selvfølgelig ikke rett til å være utro. Hva i alle dager skal være vitsen med det? Han har gjort noe galt, dermed tror du at du også kan gjøre noe galt, resultatet er at ingen av dere stoler på hverandre, og hva er da poenget med å være i et forhold?

Jeg hadde derimot ikke kommet i dette dilemmaet, hvis min mann hadde vært utro hadde jeg sagt til ham at forholdet vårt er over, og dermed kunne jeg hatt meg med akkurat hvem jeg ville.

Skrevet
Hva synes dere?

Hadde dere gjort det?

Hvis jeg hadde blitt enig med mannen min om å fortsette ekteskapet etter disse utskeielsene hans, ville jeg også fått med som en deal at vi kunne ha litt slakkere grenser i forholdet, slik at også jeg kunne hoppe til sengs med noen om jeg skulle få lyst.

Men egentlig hadde det vært både hypotetisk og dødfødt, ettersom jeg ikke kunne gått videre etter TO utro-episoder.

Skrevet

Hvorfor synke like lavt?

Gjest Lancelotte
Skrevet

Du har vel rett til det, men ser ikke helt hva godt det skal gjøre med forholdet deres? Hvis du tror forholdet deres fortsatt er noe å satse på ville jeg ikke gjort det.

Hvis ikke, kjør på :ler:

Skrevet

Vil du at dere skal ha et åpent forhold? Var du sinna på han da han var utro? Hvis ja, på det første spørsmålet skulle du ha avtalt det med din kjære og kost deg med denne kjekkasen.

Hvis ja på det siste spørsmålet, så mener du kanskje at et forhold handler om trofasthet? Har han eventulet rett til å bli like sinna på deg som du var på han? Hva er i så fall vitsen med å gjøre noe du vet er destruktivt for forholdet deres? Med mindre du og mannen din vil ha et åpent forhold høres hele greia ganske dødfødt ut om han har vært utro flere ganger og du vurderer å være det.

Skrevet

Om jeg hadde vært utro med min soulmate, hadde jeg nok aldri fortalt det til min mann. Kanskje jeg til og med hadde følt at vi var likeverdige da, at ikke jeg var den dumme og bedratte?

Skrevet

Du har rett "til" å være det. Ingen kan nekte deg det! Men har du rett "i" å være det er et helt annet spørsmål.

Spørsmålet er i og for seg bare drama-queen aktuelt.

Skrevet

Ingen "har rett" til å ære utro i et forhold, verken han eller deg. Syns ikke du burde være utro for å "ta igjen"!! enten så må du tilgi og gå videre, eller gå ifra han og satse på mannen fra kurset. Syns jeg da :)

Skrevet
Hvis du har tilgitt din mann, og dere har bestemt dere for å jobbe med forholdet, har du selvfølgelig ikke rett til å være utro.

Ingen har rett til å være utro.

selv min mann ville jeg aldri tatt igjen på. Man skal være tro i et samhold!

Skrevet
Hva synes dere?

Hadde dere gjort det?

Jeg kan ikke se at jeg ville ha fortsatt et forhold der dama hadde vært utro. Men dersom jeg likevel hadde gjort det, ville det vært to alternativer:

Om utroskapen hadde vært "en glipp" fra hennes side og jeg hadde tilgitt det (lite sannsynlig), ville jeg ikke tatt igjen, men heller prøvd å finne tilbake til det gamle.

På den annen side, dersom jeg ikke kunne tilgi det, men hadde vurdert at det var mest praktisk å fortsette forholdet (barn e.l.), ville jeg sett det som at hun hadde tatt forholdet inn i en ny fase der vi bare var sammen av bekvemmelighetshensyn. I så tilfelle ville jeg overhodet ikke sett noen grunn til å forbli trofast. Det ville blitt et "åpent forhold" hvor man bodde sammen, men levde som single. Om hun ikke likte det, ville det vært hennes problem. Utgangsdøren står alltid åpen. Man får ta konsekvensene av sine handlinger.

Skrevet

Du har ikke noe mer rett til det enn det han hadde, hvis dere fortsatt er sammen er dere vel ferdige med den saken.

Å hvis dere har barn, synes jeg det er hårreisende at du i det hele tatt spør.

Skrevet
Hvis jeg hadde blitt enig med mannen min om å fortsette ekteskapet etter disse utskeielsene hans, ville jeg også fått med som en deal at vi kunne ha litt slakkere grenser i forholdet, slik at også jeg kunne hoppe til sengs med noen om jeg skulle få lyst.

Men egentlig hadde det vært både hypotetisk og dødfødt, ettersom jeg ikke kunne gått videre etter TO utro-episoder.

Hørtes så enkelt og flott ut :ler:

Bare: Kjære, jeg tar en tur til en gammel kompis... Snakkes i natt!

Jeg heller kunne ikke fortsatt etter at min samboer hadde vært utro mot meg.

Skrevet
Hørtes så enkelt og flott ut :ler:

Bare: Kjære, jeg tar en tur til en gammel kompis... Snakkes i natt!

Jeg heller kunne ikke fortsatt etter at min samboer hadde vært utro mot meg.

He he, ja...en urealistisk situasjon.

Skrevet
He he, ja...en urealistisk situasjon.

Å snakke om det er urealistisk. Men at man har uuttalte avtaler, tror jeg ofte er realiteten.

Skrevet
Å snakke om det er urealistisk. Men at man har uuttalte avtaler, tror jeg ofte er realiteten.

Urealistisk for meg, mente jeg. Jeg hadde ikke fortsatt med mannen uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...