Gå til innhold

Venner- eller noe mer?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_rosie_*
Skrevet

Jeg har en god venn som jeg liker veldig godt å være sammen med.

Jeg har følelser for ham, og det vet han.

Vi er enige om å bare være venner. Av flere grunner passer det dårlig for oss begge to å bli kjærester.

Noen ganger når vi er sammen, tar han hånda mi og holder den, stryker den, fletter fingre osv. For eksempel når vi ser film sammen.

Det har vel også skjedd en gang at det ble ganske hett mellom oss- da uten at klær gikk av- men likevel.

Dette forvirrer meg litt, at han bare vil være venner, og så likevel holder og stryker hånda mi, etter min oppfatning på akkurat samme måte som en kjæreste ville gjort. I mitt hode er det en ting man ikke gjør med venner, det er en ting man gjør med noen man føler litt ekstra for.

Er det ikke? :klø:

Er det noen andre her som fletter fingre med vennene sine, uten at det er mer enn bare vennskap mellom dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Jeg har masse kompiser, noen closer enn andre, men vi gjør ikke det for det. Kanskje han kanskje ikke helt vet hva han vil, kanskje han håper at dere blir fucking good friends eller kanskje han bare synes det er godt med litt kroppskontakt...hvem vet?

Han føler seg jo tydeligvis veldig komfortabel med deg.

Spør han, da får du vel et svar :popcorn:

Skrevet

Vi er enige om å bare være venner. Av flere grunner passer det dårlig for oss begge to å bli kjærester.

Noen ganger når vi er sammen, tar han hånda mi og holder den, stryker den, fletter fingre osv. For eksempel når vi ser film sammen.

Det har vel også skjedd en gang at det ble ganske hett mellom oss- da uten at klær gikk av- men likevel.

Dette forvirrer meg litt, at han bare vil være venner, og så likevel holder og stryker hånda mi, etter min oppfatning på akkurat samme måte som en kjæreste ville gjort. I mitt hode er det en ting man ikke gjør med venner, det er en ting man gjør med noen man føler litt ekstra for.

Er det noen andre her som fletter fingre med vennene sine, uten at det er mer enn bare vennskap mellom dere?

Enig med deg. Er nok noe mer på gang her. Men noe holder ham tilbake?

Bare du vet hva (antar jeg) og kan forstå helheten. Kanskje det vil gå seg til med tiden?

Gjest Gjest_rosie_*
Skrevet

Han har sagt rett ut at han ikke vet hva han vil, vi er enige om at vi tar en dag av gangen og bare ser hva som skjer.

Det er omstendigheter her, grunnene til at vi ikke vil bli sammen nå- de er ganske omfattende (ingen av oss er sammen med noen andre, ikke noe sånt) og jeg innser jo at å starte et forhold sånn tingenes tilstand er nå, ville bli feil på sikt.

Hjerterytmen min øker når han tar hånda mi, og jeg klarer ikke å la være å smile bredt.

Når han holder rundt meg og vi klemmer, er det så ømt og godt, at det føles som at jeg godt kunne stå sånn for alltid.

:sjenert:

Skrevet

Å jada. Han "hater" meg, likevel gjør han dette.

Skrevet
Å jada. Han "hater" meg, likevel gjør han dette.

Ja, det er mulig, min X gjorde det slutt rett etter at han hadde nettopp hadde kysset og klem i hjel meg omtrent. Han kysset og klemte meg alltid mye.

Han kunne aldri holde hender og blikk fra meg.

Han så alltid på meg leeeeeeeeeenge når jeg var i nærheten.

Hva betyr sånt egentlig? At de vil, men ikke nok? At de er betatt av oss, men ikke nok til å ofre friheten? At de t.o.m. kanskje elsker oss, men ikke tør bli kjærester??? Jeg blir sprø av mannfolk!!!

Gjest Gjest_rosie_*
Skrevet

Han var her i går igjen, og hjalp meg med noe.

Da han skulle gå, sto vi lenge og holdt rundt hverandre, helt tett, jeg kjente ham trekke pusten litt skjelvende, og det kom noen små "mmm"-lyder (koselyder? :sjenert:)...

Holdt hender i noen sekunder da han skulle gå.

Strøk ham lett på ryggen da han var på vei ut døra, da snudde han og ga meg en god klem til, og kysset meg på kinnet.

Hmm, når jeg leser dette selv, synes jeg det virker ganske lite "bare vennskapelig", egentlig. :ler:

Men det kan jo hende at han har en annen måte å omgås venninner på, enn det jeg har for vane med kompiser?

(Vet ikke helt om jeg tror på det der selv, altså. Prøver bare å ikke gi meg selv noen forhåpninger om at det blir noe mer mellom oss.)

Gjest Gjest_rosie_*
Skrevet

Tar meg selv i å tenke på ham mange ganger om dagen. Søren. :sjenert:

Jeg som lovet meg selv å ikke falle for hardt, siden han ikke vet hva han vil... Tror nok skaden allerede er skjedd.

:(

Vi har ikke kontakt hver eneste dag, men nesten. Da mest via sms.

Er det noen andre her som har hatt en sånn venn, som de har endt opp med å bli sammen med? Hvordan skjedde det?

Skrevet

Han du beskriver høres nesten ut som meg da jeg var 16. Hadde ei god venninne som jeg var forelska i, men på tross av klare signaler så var jeg en feiging som aldri turte å satse. Vi hadde også ganske mye dobbeltkommunikasjon der vi sa til hverandre at "joda, bare venner", men de fysiske signalene var opplagte. Jeg strøk også hender og vi gav "litt mer enn bare venn"-klemmer, klarte jo ikke å holde fingrene unna. Klarte jo ikke å styre hjerterytmen og alle følelsene nei.

Men min historie ender altså ikke med noe lykkelig par. For frykten vant. Redselen for å miste vennskapet. Så det ebbet ut i sanden. Trist nok førte også all flørtinga til at vennskapet tok en knekk uansett. Vi trengte tid fra hverandre etter mye intens tid sammen og så kom studiene og jeg har aldri sett henne siden.

Jeg vil si at signalene mannen sender er entydige, han er forelsket. Om man seriøst bare vil ha en venn så oppfører man seg ikke slik.

Skrevet

Jeg vet ikke hva grunnen for at dere har blitt enige om at dere skal forbli bare venner er, men det kan jo være at han egentlig vil noe mer, men at det er vanskelig for han?

Jeg fletter ikke fingre med vennene mine;) Jeg gjorde det en gang med en "kompis", han visste også at jeg hadde følelser for han; og det viste seg at jammen hadde han det for meg også - det var bare vanskelig for oss berre å starte et forhold. :)

Gjest Gjest_rosie_*
Skrevet

Jeg vet godt at jeg bare burde spørre ham igjen, hva han vil. Om noe har forandret seg for ham den siste måneden, siden da vi kysset og rotet litt, klarte å slite oss løs og deretter ble enige om å ikke ødelegge vennskapet vårt med å ha sex.

Han kommer hit igjen i morra. Skal hjelpe meg med noen greier.

Har ingen forventninger, ser bare veldig fram til å være i nærheten av ham, se ham, snakke med ham, smile til ham, jobbe sammen med ham.

Jeg kunne kanskje spurt ham da, om han har for vane å holde/stryke hender med noen andre av venninnene sine?... :sjenert:

Egentlig hater jeg å gå rundt grøten. Men siden vi har blitt enige om vennskap, har jeg ikke lyst til å stadig komme inn på temaet varme følelser, osv.

Skrevet
Jeg vet godt at jeg bare burde spørre ham igjen, hva han vil. Om noe har forandret seg for ham den siste måneden, siden da vi kysset og rotet litt, klarte å slite oss løs og deretter ble enige om å ikke ødelegge vennskapet vårt med å ha sex.

Han kommer hit igjen i morra. Skal hjelpe meg med noen greier.

Har ingen forventninger, ser bare veldig fram til å være i nærheten av ham, se ham, snakke med ham, smile til ham, jobbe sammen med ham.

Jeg kunne kanskje spurt ham da, om han har for vane å holde/stryke hender med noen andre av venninnene sine?... :sjenert:

Egentlig hater jeg å gå rundt grøten. Men siden vi har blitt enige om vennskap, har jeg ikke lyst til å stadig komme inn på temaet varme følelser, osv.

Gjør det, med ett smil om munnen ;) Masse lykke til.

Gjest Gjest_rosie_*
Skrevet

Det skal jeg gjøre. Jammen. Det er jo ikke akkurat et direkte, konfronterende spørsmål, ala "Har du følelser for meg, eller ikke??" :ler:

Sier han at han ikke gjør det med noen andre, så smiler jeg bare bredt og sier okei. :sjarmor: Så får det være opp til ham. Da vet jeg i alle fall sikkert at han føler noe litt mer enn vennskap. (Det vet jeg vel egentlig nå også... innerst inne.)

Du har rett i at det er vanskelig for ham med noe mer nå, missluna. Som en annen nevnte i begynnelsen av tråden min her- noe holder ham igjen.

(Jeg vet hva, og har full forståelse.)

Skrevet
Det skal jeg gjøre. Jammen. Det er jo ikke akkurat et direkte, konfronterende spørsmål, ala "Har du følelser for meg, eller ikke??" :ler:

Sier han at han ikke gjør det med noen andre, så smiler jeg bare bredt og sier okei. :sjarmor: Så får det være opp til ham. Da vet jeg i alle fall sikkert at han føler noe litt mer enn vennskap. (Det vet jeg vel egentlig nå også... innerst inne.)

Du har rett i at det er vanskelig for ham med noe mer nå, missluna. Som en annen nevnte i begynnelsen av tråden min her- noe holder ham igjen.

(Jeg vet hva, og har full forståelse.)

Da gjelder det nok bare å gi han tid. Etterhvert føles det nok mer naturlig at dere skal være med hverandre enn uten hverandre, så det går seg nok til så lenge du ikke pusher han. Det virker som om dere kommer mer og mer "i gang" allerede? ;)

Jeg er spent på hva som skjer videre. Kom gjerne med oppdateringer ;):popcorn:

Skrevet

:rødme: Hei TS!

Hvordan går det med dere? Eeer så spent! :hoppe:

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_rosie_*
Skrevet

Det har skjedd mer... ;)

Vi er fortsatt ikke sammen, da.

Jeg tenker mye på ham, men holder igjen og tar ikke så mye kontakt som jeg har lyst til. Siden vi fortsatt ikke har snakket om hva som skjer mellom oss, annet enn at vi begge ikke klarer å holde oss unna..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...