Gjest Anonymous Skrevet 5. juni 2003 #1 Skrevet 5. juni 2003 lurer på en aldeles liten ting... hvor lett er det å skaffe seg sykemelding hos legen dersom man ikke er syk? er hvis man later som man er syk? er det mange som skulker unna jobben på denne måten?
Midnattsol Skrevet 5. juni 2003 #2 Skrevet 5. juni 2003 Ehe...kommer kanskje litt an på legen? Nei, vet ikke, har aldri tenkt over det. Min samvittighet ville aldri klart å gjøre det. Tviler ikke på det er mange som gjør det. :-?
Gjest Anonymous Skrevet 5. juni 2003 #3 Skrevet 5. juni 2003 En lege skriver ikke ut sykmelding uten at pasient har vært til konsultasjon. (Finnes vel unntak) Men alle kan vel egentlig late som de er syk, så det er vel ikke så vanskelig å få sykmelding da. Det er jo pasienten som vet hva som er best for seg. Det er ikke legen som velger at du skal ha sykemelding. Men du får vel beskjed om å ta egenmeldingsdager først. Men husk: ÆRLIGHET VARER LENGST!!!! ......både for din egen samvittighet og arbeidsgiver.
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 5. juni 2003 #4 Skrevet 5. juni 2003 En kollega av meg gjorde det hele tiden før, men han mistet nå jobben når de skjærte ned etterpå. Så så lurt var det. Du skjønner liksom at det er noe fishy når du melder deg syk hele uken, men raver rundt på Roofgarden fredag og lørdag med full haloi. Og så har nervene til å servere en sykemelding onsdagen etter, igjen.
*Lavendel* Skrevet 6. juni 2003 #5 Skrevet 6. juni 2003 Veldig lett å få sykemelding, ikke så veldig lurt..... Jeg er oppgitt som referanse til en som jobbet hos oss før. Tror du han får jobb når jeg sier at han har brukt 6-7 sykemeldinger i året....??
Gjest Anonymous Skrevet 6. juni 2003 #6 Skrevet 6. juni 2003 nei nei så klart ikke... det kommer jo med i vurderingen til en person. grunnen til at jeg spør om det er fordi en god kammerat av meg jobbet i samme bedrift som meg.. han sa opp menhadde x antall ukers oppsigelsestid,dermed brukte han egenmld og sykemelding for å få fri den siste tiden.. det gikk jo ikke inn på hans vurdering i det hele tatt ettersom han hadde vært lojal og tilstede alltid ellers i de mange årene han hadde vært ansatt der..-.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå